اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مجلس شورای اسلامی:

ظریف به وزیر خارجه جدید آمریکا نامه نوشت/ درخواست ملاقات دوجانبه محرمانه در استانبول ترکیه/ وزیر امور خارجه ایران جان کری را به عنوان نماینده ویژه برجام به تیلرسون معرفی کرد/ تایید مسئولان نظام برای تأیید ارسال نامه در هاله ای از ابهام

ظریف به وزیر خارجه جدید آمریکا نامه نوشت/ درخواست ملاقات دوجانبه محرمانه در استانبول ترکیه/ وزیر امور خارجه ایران جان کری را به عنوان نماینده ویژه برجام به تیلرسون معرفی کرد/ تایید مسئولان نظام برای تأیید ارسال نامه در هاله ای از ابهام
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به ارسال نامه ظریف به وزیر خارجه جدید آمریکا، گفت: آمریکا تاکنون هیچ پاسخی نداده است و مشخص نیست که آیا این نامه با هماهنگی مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران ارسال شده است یا خیر.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خاورستان با اشاره به مواضعی که بر روی ادامه کار ظریف و تیم جدید ترامپ بوده است، اظهار کرد: یکی از اشتباهات وزیر امور خارجه ایران این بوده است که در حین مذاکرات به قول های جان کری اعتماد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان ,

 

,

وی خاطرنشان کرد: یکی از تعهدات جان کری به تیم مذاکره کننده ایران این بوده است که 100 درصد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع دموکرات ها تمام خواهد شد و هیلاری کلینتون اکثر آرا را به دست خواهد آورد لذا تیم مذاکره کننده ایران پس از انتخاب ترامپ به عنوان رئییس جمهور آمریکا با بن بستی نسبت به برجام مواجه شدند.

,

 

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ایران با تکیه بر اظهارات جان کری از موضع ترامپ و اقدامات وی در خصوص برجام ناآگاه بودند، تصریح کرد: در پی این امر وزیر امور خارجه ایران با موگرینی صحبت کرد تا در حین سفر به آمریکا راجع به برجام نیز صحبت کند.

,

 

,

وی ادامه داد: ظریف، غلامعلی خوشخو، نماینده ایران در سازمان ملل به تهران خواست تا حداکثر تلاش خود را در واشینگتن و نیویورک انجام دهد بلکه بتواند به ترامپ دسترسی یابد، همچنین وزیر امورخارجه ایران با توجه به سابقه تحصیل و تدریس در آمریکا تلاش کرد تا با استفاده از شبکه اطلاعات برای حفظ برجام اقدام کند.

,

 

,

کریمی قدوسی با اشاره به نامه ظریف به وزیر خارجه جدید آمریکا، اضافه کرد: در پی ارسال این نامه وزیر امور خارجه ایران 4 درخواست را از رکس تیلرسون مطرح کرد.

,

 

,

وی ادامه داد: یکی از مباحثی که ظریف در نامه به وزیر امور خارجه آمریکا مطرح کرده است این بوده است که آمریکا برای پاره کردن برجام اقدام نکند زیرا در غیر این صورت ایران از آمریکا به دلیل نقض قطعنامه 2231 شکایت خواهد کرد و در پی این شکایت آمریکا مجازات خواهد شد.

,

 

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین ظریف در پی این نامه به  وزیر خارجه جدید آمریکا پیشنهاد می‌دهد که ملاقات دوجانبه محرمانه در استانبول ترکیه برگزار شود.

,

 

,

وی با اشاره به سومین درخواست وزیر امور خارجه ایران از تیلرسون، افزود: ظریف تقاضای خط ارتباط مستقیم بین وزارت خارجه دو کشور را مطرح کرده است تا بتوانند در مورد مسائل مهمی نظیر درگیری های خلیج فارس و بحث برجام به گفت‌و گو بنشینند، این در حالی است که جان کری در دوره مذاکرات این درخواست را مطرح کرده بود.

,

 

,

کریمی قدوسی تأکید کرد: مهمترین نکته در نامه ظریف به وزیر امور خارجه آمریکا این است که وزارت خارجه آمریکا یک نماینده ویژه ای را برای بحث برجام مشخص کند و جان کری را به عنوان بهترین گزینه معرفی کرده است زیرا جان کری اطلاعات زیادی دارد.

,

 

,

وی بیان کرد: نامه وزیر امور خارجه ایران به وزیر امور خارجه جدید آمریکا تاکنون هیچ عکس العملی را در پی نداشته است و مشخص نیست که آیا این نامه با هماهنگی مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران ارسال شده است یا خیر؛ اما از آنجا که این نوع روابط مورد تایید ایران نیست جای تردید وجود دارد.

,

 

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین وزیر امور خارجه ایران سه نامه دیگر نیز به موگرینی ارسال کرده است که در پی آن موارد نقض برجام مطرح شده است که این نامه بسیار خوب و انقلابی بوده است.

,

 

,

وی بیان کرد: از طرف مسئولین نظام به وزیر امور خارجه ایران تأکید شده است که این نامه ها به اطلاع مردم رسانده شود تا مردم نیز از موارد نقض برجام آگاهی یابند با این وجود حتی در نامه شماره 4 ظریف به کمیسیون امنیت ملی این موارد نقض برجام ذکر نشده است.

,

 

,

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: با توجه به تشدید تحریم هایی که همچنان روند صعودی آن طی می شود لازم به شفاف سازی بیشتر در میان افکار عمومی از سوی دولت به ویژه روحانی و وزیر امور خارجه در خصوص مسائل هسته ای هستیم.

,

انتهای پیام/9

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه