اخبار داغ

وزیر اقتصاد آذربایجان در سرعین :

توسعه حمل نقل هوایی و زمینی ایران با آذربایجان/ صدور ویزای فرودگاهی برای تجار ایرانی/ 538 شرکت ایرانی در آذربایجان فعالیت دارند

توسعه حمل نقل هوایی و زمینی ایران با آذربایجان/ صدور ویزای فرودگاهی برای تجار ایرانی/ 538 شرکت ایرانی در آذربایجان فعالیت دارند
وزیر اقتصاد آذربایجان گفت: توسعه حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی دو کشور در برنامه روابط ایران و آذربایجان قرار دارد و صدور ویزای فرودگاهی فرصت بزرگی برای توسعه اقتصاد دو طرف فراهم خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چشمه لر، همایش تجاری ایران و آذربایجان ساعت 9 صبح امروز با حضور وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان و وزیر ارتباطات ایران در سالن اجتماعات هتل لاله شهر سرعین استان اردبیل برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشمه لر,

, ,

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت: در سه سال اخیر روسای جمهور دو کشور هفت بار با یکدیگر دیدار کردند که  حکایت از اراده سیاسی طرفین برای توسعه روابط این کشور دارد.

,

شاهین مصطفی‌ یف با بیان اینکه  در روزهای آینده  هشتمین دیدار دو رئیس جمهور در شهر تهران انجام خواهد شد افزود:  برای اولین بار به استان اردبیل سفر کردم و از دیدن بناهای تاریخی و معماری منحصربه فرد اردبیل شگفت زده شدم.

,

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون 538 شرکت ایرانی در کشور آذربایجان فعالیت دارند تصریح کرد: در سال گذشته سطح روابط تجاری و اقتصادی دو طرف افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

,

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان با بیان سرمایه‌گذاری 17 میلیارد دلاری سرمایه‌گذاران  تجاری در  آذربایجان اظهار کرد: بخش قابل توجهی از این سرمایه‌گذاری که حدود 6 میلیارد دلار است در حوزه نفت است و توسعه روابط کشور را در زمینه‌های صنعتی کشاورزی گردشگری و خدمات پیگیری می‌کنیم

,

وی عنوان کرد: دولت جمهوری آذربایجان تدابیر لازم را برای گسترش همکاری‌ها در نظر گرفته و دنبال می‌کند.

,

وزیر اقتصاد  آذربایجان با اشاره به دیدارهای  خود با  وزیر ارتباطات ایران گفت: توسعه حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی دو کشور در برنامه روابط ایران و آذربایجان قرار دارد که این امر فرصت بزرگی برای توسعه اقتصاد دو  طرف فراهم خواهد کرد.

,

مصطفی‌ یف با تاکید بر تسهیل تردد تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی دو طرف گفت: تدابیری در خصوص صدور ویزای فرودگاهی برای این منظور در نظر گرفتیم و همچنین تسهیلاتی را در نقاط مرزی اعمال کردیم که در این راستا فعالیت 24 ساعته گمرک بیله‌سوار را پیگیری می‌کنیم.

,

وی گفت: استان اردبیل  ظرفیت و پتانسیل بسیار بالای در حوزه‌هایی نظیر صنعت و کشاورزی دارد که  جمهوری آذربایجان نتوانسته است به نفع مطلوب از این پتانسیل بهره ببرد.

,

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت: آذربایجان امادگی دارد تا با گسترش روابط سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نقش واسطه‌ای آذربایجان در توسعه صادرات استان اردبیل ایفا کند.

,

در این مراسم تفاهم نامه های همکاری  بین روسای اتاق بازرگانی ایران و کارفرمایان و بنیاد توسعه سرمایه گذاری آذربایجان امضا شد.

,

 

,

 

,
,
,
, , ,
, , ,
, , ,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه