اخبار داغ

فرماندار کاشمر؛

تعداد بیسوادان کاشمر را به صفر می رسانیم/ راهبرد کشور رفتن به سمت سوادآموزی است

تعداد بیسوادان کاشمر را به صفر می رسانیم/ راهبرد کشور رفتن به سمت سوادآموزی است
فرماندار کاشمر گفت: اگر چه آمار بیسوادی در این شهر پایین است اما باید این آمار را به صفر برسانیم تا اهداف راهبردی کشور محقق شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر امروز، شورای پشتیبانی سوادآموزی با حضور فرماندار شهرستان و تمامی اعضا در محل اداره آموزش و پرورش کاشمر تشکیل جلسه داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

محمدحسن فرهادی فرماندار کاشمر در این جلسه با اشاره به اهمیت کسب تحصیل و سواد آموزی، به عزم جدی نظام مقدس جمهوری اسلامی در ریشه کن کردن بی سوادی و پیش بینی و اجرای برنامه های گسترده در این خصوص اشاره کرد.

,

فرماندار کاشمر گفت: گر چه آمار بیسوادی با توجه به جمعیت شهرستان خیلی پایین و حتی قابل اغماض است ولی چون بحث استراتژیک کشور است لازم است  با پیگیری و تلاش همه همین آمار اندک هم به صفر برسد و به  زودی بتوانیم جشن ریشه کنی بیسوادی را در شهرستان بگیریم.

,

فرهادی افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده، ما هر اندازه میانگین سواد در کشورها را به عنوان یک شاخص بالا ببریم،درصد بزهکاری نیز پایین می آید.

,

رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی کاشمر ادامه داد: ما باید سعی کنیم درصد عوام زدگی را در جامعه پایین بیاوریم و نیز باید تلاش کنیم کلاس های سوادآموزی به فرهیختگی و به رشد و تدبیر برسند و ما امیدواریم که گزارش سوادآموزی آموزش و پرورش در پایان این دولت إن شاءالله به ریشه کنی بیسوادی منتهی شود.

,

در ادامه این جلسه عابدی رئیس سواد آموزی آموزش و پرورش کاشمر نیز گزارشی از سطح سواد و آمار آن در شهرستان ارائه و ضمن تشکر از همکاری ادارات، خواستار همکاری بیشتر همه نهادها و ادارات شهرستان در محو کامل بیسوادی شد.

,

وی به آمار بیسوادی اشاره نمود و گفت: آماربیسوادی در 4 گروه به دست ما رسیده است که عبارت است از اولیا دانش آموزان که در سامانه ستاد دانش آموزی ثبت می شود، آمار بهزیستی و آمار کمیته امداد شامل افراد بیسوادی که تحت پوشش این ادارات بوده اند و آمار روستا و شهر.

,

رییس سوادآموزی آموزش و پرورش کاشمر آمار رسیده از افراد بیسواد در این شهرستان را 954 نفر عنوان نمود و افزود: این آمار پس از تجزیه و تحلیل نهایی مشخص شد که از این آمار نهایی در سال 94 تعداد307نفر قبول و یا دارای مدرک بودند و تعداد224 نفر هم بالای 50سال بوده اند که از حوزه پیگیری سوادآموزی خارج می گردند و همچنین آموزش ناپذیران نیز با توجه به آمار بهزیستی 143نفر عنوان شدند که در نهایت براین اساس ما 348 نفر آمار واقعی بیسوادی در شهرستان کاشمر داریم.

,

عابدی تعداد کلاس های سال95 را 233 کلاس سوادآموزی بیان کرد و گفت: این آمار بالای تعداد کلاس بخاطر اینست که تعدادی از این کلاس ها فرد به فرد می باشد و این کلاس ها در سه دوره: سواد(معادل سوم ابتدایی)، 24تحکیم(معادل چهارم و پنجم ابتدایی) و 20 کلاس دوره انتقال (معادل ششم ابتدایی) می باشد.

,

دکتر ایرج سعادتمند مدیر آموزش و پرورش کاشمر نیز ضمن تشکر از زحمات همکاران در حوزه سواد آموزی و همچنین تشکر از ادارات عضو که همکاری لازم را با مجموعه دارند گفت: انتظار داریم خروجی این جلسات که به صورت مستمر تشکیل می شوند عملیاتی شده و سایر نهادها و مسئولین نیز در این امر مهم درگیر شوند و بیش از پیش  مشارکت جدی داشته باشند تا به ریشه کنی سواد آموزی منجر شود.

,

در ادامه هر یک از اعضا با ارائه گزارشی از اقدامات مجموعه زیر نظر خود در زمینه سواد آموزی مشکلات و مسائل موجود را بیان نمودند و جهت رفع این موانع و مشکلات تصمیم گیری شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه