اخبار داغ

در بیانیه مجمع بسیج کارگری کشور اعلام شد؛

اعلام آمادگی بسیج کارگری برای کمک به حل معضلات کار و تولید

اعلام آمادگی بسیج کارگری برای کمک به حل معضلات کار و تولید
مجمع مرکزی سازمان بسیج کارگری کشور در حمایت از کار و تولید و مشخص کردن خط مشی‌های سازمان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بیانیه‌ای را صادر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سازمان بسیج کارگری کشور، مجمع مرکزی سالانه سازمان بسیج کارگری کشور با حضور مسئول سازمان و 120 نفر از مدیران واحدهای تولیدی، اعضای شورای عالی قشر بسیج کارگری، روحانیون، شورای بسیج کارگری استان ها، مسئولین بسیج کارگری استان ها برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

در این بیانیه که در ادامه آماده است به لزوم پرداخت تخصصی تر به اقتصاد مقاومتی در سازمان بسیج کارگری و کارگروه های تخصصی آن که زیر نظر شوراهای این سازمان قرار دارند  اشاره شده است.

,

بسم الله الرحمن الرحیم

,

بیانیه مجمع بسیج کارگری کشور
نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دلیل پیگیری آرمان‌های عدالت‌خواهانه، همواره مورد خشم و نفرت سلطه‌گران جهانی و در رأس آن آمریکای جهانخوار بوده و زورگویان بین‌المللی برای تسلیم کردن ملت ایران، انواع فشارهای سیاسی و اقتصادی را بر کشور ما وارد کرده‌اند.

,
,

امروز اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور از مشکلات و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی می باشد و همانا مردمی کردن اقتصاد و دستیابی به خودکفایی کشور ،صراط مستقیم مقابله با فشارهای سیاسی و اقتصادی جهانخواران و زورگویان بین‌المللی است

,

جامعه کارگری کشور در صحنه جهاد و شهادت، سلحشوری و ایثارگری خود را به اثبات رسانیده است ودر این راستا شهداء گرانقدری را تقدیم انقلاب نموده است و امروز کارگران با اقدامات جهادی خود مانند افزایش عملکرد تولیدی با هدف تقویت تولید ملی ،انضباط کاری و مالی، بالا بردن تولید و بهره وری در محیط کار ، مهارت‌افزایی و توانمندسازی نیروی کار، ورود به سبک زندگی اسلامی و بومی سازی تولید قطعات و تجهیزات صنعتی پیشرفتهای بزرگی در ارتقاء تولیدات ملی در کشور خواهند داشت.

,

رهبرمعظم انقلاب فرمودند :هنر آن است که از فرصتها به معنای حقیقی کلمه استفاده و تهدیدها را نیز به فرصت تبدیل کنیم. بسیج کارگری یادآور اقتدار مردمی در اقتصاد و تولید ملی است و پشتوانه‌ای مستحکم برای این نظام می باشد و به عنوان زبان گویا و حامی برخاسته از دل قشر آسیب دیده و رنج کشیده صنعت و تولید کشور در تلا ش است با استفاده از تمامی ظرفیتهای کارگری و بکار گیری تشکلهای موثر عرصه صنعت و تولید و استفاده از علوم وتکنیکهای روز با تبدیل تحریمها ومحدودیتها به فرصتهای طلایی برای تحقق استقلال اقتصادی کشور وحمایت از فرمایشات مقام عظمای ولایت نقش خویش را ایفا نماید .

,


در این راستا همه مردم بویژه جامعه کارگری خادم و بسیجی با شعار اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل و با تلاش مجاهدانه و ایثارگرانه در مقابل تحریمهای ناجوانمردانه ،عمل به موقع خواهند کرد تا تبلوری از ایستادگی در برابر ظالمان و قدرتهای استکباری زورگو باشد و ملت‌ها بتوانند ببینند که یک ملت در سایه اسلام و با تعالیم اسلام چگونه می‌تواند پیشرفت کند.

,
,

کارگران و کارفرمایان بسیجی مفتخرند درهمه عرصه های عمومی مدیریت جهادی، همگام با عامه مردم انقلابی بخصوص در سنگر فرهنگ سازی همانند مدیریت مصرف وتمرکز برمصرف کالاهای داخلی در کنار آحاد مردم حضور جدی داشته ودر کاهش آسیب پذیری اقتصادی کشور وتقویت فرهنگ جهادی سهم خود را ایفا نمایند .

,

ذیلاً پیشنهادات مجمع بسیج کارگری کشور به منظور نیل به مقصود ارائه می‌گردد:

,


1- مجمع آمادگی خود را برای اجرایی کردن فرمان مقام عظمی ولایت مبنی بر تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در تمامی سطوح کشوری، استانی و شهرستانی اعلام می‌نماید.

,
,

2 - با توجهآ به اینکه جامعه هدف قشر، تمامی جامعه کارگری اعم از کارگران، کارفرمایان مدیران و سرمایه گذاران عرصه صنعت و تولید می باشد، تغییر نام بسیج کارگری به عنوانی جامع تر که دربر گیرنده همه این بخشها باشد مورد تقاضاست.

,

3 - تاکید می گردد برای پویایی و توسعه هرچه بیشتر کار و تولید در کشور و توسعه ی بسیج و ایفای نقش بهتر آن در مراکز صنعتی و تولید سعی شود برنامه های بسیج در راستای منافع مشترک با کارفرمایان تنظیم و از برنامه هایی که به تولید لطمه وارد می نماید پرهیز گردد.

,

4 - از تمام فعالین امر تبلیغ به ویژه روحانیون، ائمه جمعه و جماعت، اساتید و فرهنگیان محترم درخواست می شود نسبت به تبیین عملی اقتصاد مقاومتی به ویژه مصرف کالای داخلی و پرهیز از مصرف کالای های خارجی و مطالبه گری جدی در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی همت گمارند.

,

5 - از مسئولین کشور در همه سطوح سه قوه و نهادها، نیروهای نظامی و انتظامی و ملت شریف ایران انتظار می رود که جنگ اقتصادی را جدی گرفته و برای مقابله با آن مسئولیت های سنگین خود را پذیرا و در انجام آن مجاهدانه عمل نمایند.

,

6 - فرهنگ و تفکر بسیجی در مراکز صنعتی و تولیدی می تواند گره های باز نشدنی را باز و روح ایثارگری و فرهنگ اسلامی کار را نهادینه نماید لذا همگان دست در دست هم برای ترویج آن همت نماییم.

,

7 - مجمع بر خود لازم می داند برای توسعه رویکرد های بسیج در مراکز صنعتی و تولیدی از تمام ظرفیت های خود استفاده نموده و سازمان های بسیج کارگری کشور را مورد حمایت قرار داده و با تشکیل کارگروهی خاص در استان ها این امر را دنبال نماید.

,

8- شوراهای استانی در سال 96 مانند سال 95 خود را موظف می داند برای حل مشکلات صنعت و تولید استان با تمرکز بر چند واحد نسبت به حل مشکل آنها اقدام نمایند.

,

9- شوراهای استانی قراردادهای در شرف انعقاد خارجی برای واردات های کالاهای دارای مشابه داخل که باعث زیان ... واحدهای تولید داخل می گردد را رصد و با همکاری شوراهای مرکزی نسبت به مقابله و جلوگیری از انعقاد قراردادها از مجاری قانونی اقدامات لازم را معمول می دارند.

10 - حضرت علی (ع) در خطبه ی 241 نهج البلاغه می فرمایند پس کمربندها را محکم ببندید و دامن همت به کمر زنید که عزم و اراده ی جهاد با خوش گذرانی میسر نیست برای اصلاح اقتصاد ایران اسلامی،عزمی قاطع و مدیریت جهادی نیازمند است. مدیریتی که با تفکر خاص خویش؛عمل محور و کار محور است و افرادی که فاقد چنین تفکری باشند نمی توانند به اصلاح امور بپردازند، از مسئولین و از دولتمردان که اینک مسئولیت بردوش دارند موکدا می خواهیم با مدیریت جهادی و با کار بی وقفه تلاش کنند و مشکلات موجود را از سر راه مردم همیشه در صحنه کشورمان بردارند و نیز بر تمامی دلسوزان واجب است در حد توان خویش تلاش کنند و مشکلات موجود را از درصد وابستگی اقتصادی کشور بکاهند تا ایران سربلند استقلال اقتصادی از قدرت های جهانی زیاده خواه را به دست آورد و از میدان جنگ اقتصادی نیز پیروز به در آید.

,
,
,

11- مجمع از برنامه ی کیفی سازی صالحین در مراکز صنعتی و تولیدی و همچنین تقویت شبکه ارتباطی آن حمایت کامل می نماید.

,


12- مجمع برای تقویت محتوای تخصصی و انطباق حلقه های صالحین با صنعت و تولید و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در حلقه ها اهتمام جدی می نماید.

,
,

13- از مسئولین محترم امر مبارزه با قاچاق درخواست می گردد مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری کالاهای مکشوفه قاچاق را در مقابل چشمان قاچاقچی به آتش بکشند تا از ورود آن به بازار و تزاحم با کالاهای داخلی جلوگیری شود.

,

ان‌شاءالله
مجمع بسیج کارگری کشور

,
,

 

,

در اجلاسیه مجمع سالانه، گزارشی از کارگروه ها و عملکردهای اقدام و عملی آنها ارائه شد و اقداماتی که در مجمع صورت گرفت اکثرا به صورت عملی بوده و گزارش سالانه کارگروه ها در کارگروه های مجمع بسیج کارگری در طول یکسال مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت و امروز، اعضای مجمع به جمع بندی نتایج پرداختند و سیاست ها و اقدامات لازم کارگروه ها در کشور برای سال تعیین و مشخص شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه