اخبار داغ

رئیس حوزه هنری لرستان:

جریان ایجاد شده توسط «آرش فروغی» در کاریکاتور لرستان به جریان جهانی تبدیل می شود

جریان ایجاد شده توسط «آرش فروغی» در کاریکاتور لرستان به جریان جهانی تبدیل می شود
«آرش فروغی» با آگاهی از قدرت تاثیر گذاری هنرش جریانی را در کاریکاتور لرستان پدید آورده است که می رود تا با همراهی سایر هنرمندان خوش ذوق این رشته در کشور و سایر نقاط جهان تبدیل به یک جریان جهانی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از منار، امروز هر انسان در هر نقطه از جهان با یک گوشی تلفن همراه عمده اطلاعات علمی، فرهنگی و اجتماعی جهان را در اختیار دارد و در معرض حجم انبوهی از اطلاعات و اخبار از سراسر جهان قرارگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, منار,

اگرچه این موضوع اثرات مخربی را برای خرده فرهنگ ها و مجموعه های کوچکتر مانند خانواده ها به دنبال داشته، فرصت هایی را در بخش های دیگر پیش روی فعالان فرهنگی به ویژه هنرمندان قرار داده است.

,

رسیدن سرعت تبادل اطلاعات در فضای سایبری و شبکه های اجتماعی به چند ساعت یا حتی دقیقه فرصت کم نظیری را پیش روی هنرهای تجسمی، به ویژه عکاسی و کاریکاتور بخاطر زمینه های اجتماعی شان قرار داده است بطوری که شاهد رشد و گسترش این هنرهای تاثیرگذار در سالهای اخیر هستیم.

,

انتشار یک فریم عکس کودک مهاجر جان باخته ی سوری در شبکه های اجتماعی در جریان جنگ داخلی این کشور، سیاستمداران کشورهای اروپایی را به تغییر رویکرد در خصوص مهاجران سوری وادار کرد و ارائه کاریکاتور چهره ناتانیاهو،  توسط آرش فروغی هنرمند جوان لرستانی در جشنواره کاریکاتور و فضای مجازی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به واکنش واداشت.

,

این اتفاقات به ظاهر کوچک، نشانه ای از یک رویداد بزرگتر است و آن تزلزل در تسلط غول های رسانه ای در دنیای امروز و اهمیت یافتن دوباره قدرت فکر در برابر ابزار است.

,

به نظر می رسد بهره گیری از این فرصت به وجود آمده نیازمند آموزش و تربیت نسل جدیدی از هنرمندان جوان است که علاوه بر توانایی های تکنیکی از آگاهی کافی در خصوص میزان تاثیر گذاری آثارشان برخوردار باشند.

,

آرش فروغی کایکاتوریست چیره دست لرستانی نمونه ی شاخص این نسل از هنرمندان است؛ هنرمندی که از دو ویژگی تکنیک و آگاهی به خوبی برخوردار است و همین امر موجب شده تا او به سرعت به یک چهره بین المللی در عرصه کاریکاتور تبدیل شود.

,

هنرمند طراز انقلاب اسلامی کسی نیست که به او بگوئیم چکار باید بکند، بلکه او باید کسی باشدکه از او بپرسیم چکار بایدکرد؟ او باید آفریننده ی تفکر باشد نه مجری افکار و آرش فروغی به درستی در متن این تعریف قرار گرفته است.

,

او با آگاهی از قدرت تاثیر گذاری هنرش جریانی را در کاریکاتور لرستان پدید آورده است که می رود تا با همراهی سایر هنرمندان خوش ذوق این رشته در کشور و سایر نقاط جهان تبدیل به یک جریان جهانی شود.

,

محمدحسین امیدی پور 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه