اخبار داغ

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی؛

دانش‌آموزان پرچمداران آرمان‌های انقلاب اسلامی/ائمه جماعات الگو و اسوه‌ای برای نسل آینده‌ساز باشند

دانش‌آموزان پرچمداران آرمان‌های انقلاب اسلامی/ائمه جماعات الگو و اسوه‌ای برای نسل آینده‌ساز باشند
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: پرچمداران آرمان‌های انقلاب اسلامی، نوجوانان و دانش‌آموزانی اند که آینده‌سازان کشور هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی صبح امروز در گردهمایی و دوره آموزشی ائمه جماعت مدارس که در اراک برگزار شد با تاکید بر لزوم اقامه نماز در سطح مدارس گفت: باتوجه به آماری که در استان ارائه می‌شود و از حضور روحانی و امام جماعت در ۶۵۷ مدرسه استان خبر می‌دهد جای بسی خرسندی است که شاهد رشد نسبت به سال‌های اخیر هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: در این مدت آموزش و پرورش استان همکاری خوبی با مدارس امین داشته است؛ امسال ۴۳ کلاس در مدارس امام مهدی(عج) در سطح شهرستان خمین، ساوه و اراک داشتیم که تلاش داریم این مدارس پیش حوزوی را افزایش دهیم.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تاکید بر عنایت ویژه مسئولین نسبت به تامین بودجه و نیازهای مالی مدارس امین گفت: هنوز ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد ولی شاهد خلأ در حوزه آموزش و پرورش در بخش آرمان‌گرایی بودیم تا در نهایت سند تحول بنیادین نظام آموزش در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب و به تائید مقام معظم رهبری رسید.

,

دری نجف‌آبادی با ابراز امیدواری از اینکه این سند زمینه‌ای برای تحول کیفی در نظام آموزش باشد، گفت: کیفیت بخشی درحوزه تربیتی و ارزش‌ها و آرمان‌‌ها امری مهم است؛ پرچمداران آرمان‌های انقلاب اسلامی، نوجوانان و دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان هستند.

,

وی با تاکید بر اینکه در انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی تحولات آرمانی، آرمانگرایی و آرمانخواهی شاخص اصلی است، گفت: برای این آرمان‌ها شهدای بسیاری جان خود را اهدا کردند و همین ارزش‌ها را حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، تبیین کرده‌اند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: همین ارزش‌ها و آرمان‌ها، اسلام مقاومت را به مبارزه، مقابل اسلام کفر، جریان‌های خبیث عبری، عربی ، داعشی و صهیونیستی واداشته است.

,

دری نجف‌آبادی با اشاره به حضور فعال و تاثیرگذار روحانیون و ائمه جماعت در مدارس گفت: وظیفه روحانیون و ائمه جماعت در سطح مدارس تنها اقامه نماز نیست، بلکه بایستی الگو و اسوه‌ای برای نسل آینده‌ساز و تابلوی کامل انسانی، اخلاقی و آرمانی باشند و به این مسئله توجه داشته باشند که باید به ترغیب و تشویق دانش‌آموزان برای هدایت در مسیر صحیح و اسلامی بپردازیم.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی دومین مسئله را حضور کیفی روحانیون در مدارس عنوان کرد و گفت: این حضور می‌بایست در سه عرصه جهاد اکبر، جهاد اصغر و جهاد اوسط باشد و تنها به اقامه نماز بسنده نکنند،روحانیون و ائمه جماعت باید در مدارس حضور کاربردی و نقش آفرین و ماندگار داشته باشند.

,

وی بر حضور فعال روحانیون تاکید کرد و گفت: روحانیت با صلابت و قاطعیت تا آخر خط بایستند و در مسیر رسیدن به هدف ضمن ارتباط داشتن با دانش‌آموزان به ارتباط با کادر آموزشی مدرسه و حتی فراتر از آن خادمان و اولیای دانش‌آموز برای همسویی دینی و اعتلای دینی و اعتقادی توجه لازم را داشته باشند.

,

 

,

اقامه نماز جماعت در ۲۵۷ مدرسه استان مرکزی

,

علی شیرخانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی در این مراسم با بیان اینکه این گردهمایی امروز در قطب اراک و با حضور ۹ شهرستان برگزار شده است، گفت: در قطب خمین این گردهمایی چندی پیش برگزار شد و در قطب ساوه نیز این گردهمایی در روزهای آتی برگزار می‌شود.

,

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رویکرد تربیتی مورد توجه است، گفت: یکی از مباحث تربیتی توجه به ترویج و تبیین احکام دینی و اسلامی است که می‌بایست در این زمینه سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها ما را یاری رسانند.

,

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی نسبت به جمعیت دانش‌آموزی توانسته است رتبه یک کشوری را در جذب روحانی در مدارس کسب کند چراکه ۱۹۶ روحانی در مدارس جذب و به ارائه مشاوره به دانش‌آموزان می‌پردازند و علاوه بر آن در ۶۵۷ مدرسه استان از تعداد ۲ هزار مدرسه موجود در سطح استان اقامه نماز جماعت را داریم.

,

شیرخانی از اعزام ۱۳ هزار دانش‌آموز استان به راهیان نور خبر داد و گفت: با توجه به این اعزام‌ها همواره روحانیانی همراه با کاروان اعزام می‌شوند و سعی شده که در هر اتوبوس یک روحانی حضور داشته باشد تا به شبهات دانش آموزان پاسخ دهند و از این فرصت به بیان مباحث فرهنگی ایرانی اسلامی بپردازند.

,

 

,

نماز مایه آرامش و امنیت اجتماعی است

,

حجت‌الاسلام علی رودبارانی، دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی نیز در این گردهمایی گفت: ستاد اقامه نماز بحث کیفیت‌افزایی را به جد در دستور کار خود قرار داده و امیدواریم بتوانیم در این بخش نیز گام‌های موثری برداریم.

,

وی با تاکید بر بحث نمازشناسی گفت: بایستی همت ویژه در بحث نمازشناسی داشته باشیم، اول نماز را به عنوان اقامه کنندگان نماز در بین جوانان به خوبی بشناسانیم سپس، نمازباوری داشته باشیم؛ اینکه نماز آرامش قلب‌ها و کلید بهشت و مایه برکت و تحکیم بنیان خانواده است را باور کنیم و در گام آخر نماز یاور باشیم تا بتوانیم امام زمان(عج) را یاری برسانیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه