اخبار داغ

معاون عمرانی فرماندارشهرستان سرایان :

تکیه براستفاده ازصنایع داخلی گام بلندی درجهت تحقق شعاراقتصادمقاومتی

تکیه براستفاده ازصنایع داخلی گام بلندی درجهت تحقق شعاراقتصادمقاومتی
معاون عمرانی فرماندارشهرستان سرایان گفت:برای تحقق شعاراقتصادمقاومتی بایداستفاده کامل ازصنایع داخلی رااولویت زندگی خودقراردهیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسرایان بیدار، مرادی معاون امورعمرانی فرماندارشهرستان سرایان درحاشیه بازدیدازدوره های آموزشی صنایع دستی شهرستان درگفتگوباپایگاه خبرتحلیلی سرایان بیدارگفت:یکی از بخش‌ های مهم اقتصادی و فرهنگی در ایران، حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است که ابزاری قابل توجه برای صادرات کالا، اشتغال زایی، جذب توریسم و بالا بردن سطح تولید ملی به شمار می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار،,

وی افزود:در واقع صنایع دستی پلی میان اقتصاد و فرهنگ است و با توسعه آن، نه تنها به اشتغال زایی و اقتصاد کمک کرده ایم بلکه گام بلندی در جهت معرفی فرهنگ اصیل ایرانی برداشته ایم.

,

معاون عمرانی فرماندارسرایان ضمن تشکر از برگزاری دوره های آموزش و ترویج صنایع دستی در سطح شهرستان خصوصاً روستاها خواستار فرهنگ سازی برای مصرف این تولیدات و کاربردی کردن تولیدات صنایع دستی شد و گفت : مربیان و شرکت کننده گان در این دوره ها باید از صنایع دستی در زندگی خود استفاده نمایند.

,

 مرادی گفت:درشهرستان سرایان صنایع دستی بسیارخوبی وجودداردوزمانی این صنایع به خارج ازشهرستان صادرمی شده است ومسئولین ادارات ونهادها ومردم نیزدرراستای تحقق شعاراقتصادی مقاومتی مقام معظم رهبری وتقویت این صنایع می بایست استفاده ازاین صنایع را اولویت اصلی زندگی خودقراردهند.

,

وی دراین بازدید از نزدیک مشکلات صنایع دستی در ها و تولیدات صنایع دستی نیز بررسی و برای رفع آنها خصوصاً فروش تولیدات راهکارهایی ارائه کرد

,

. محمد عرب مسئول میراث فرهنگی سرایان نیز گفت : هم اکنون در سطح شهرستان سرایان صنعتگران در18 رشته صنایع دستی فعالیت مستمر دارند و دارای کارگاههای تولیدی و یا خانگی می باشند و برگزاری دوره های آموزشی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و توسعه و ترویج مشاغل سنتی بومی و تقویت تولید داخلی است که در حال حاضر  دوره آموزش جاجیم بافی و گلیم بافی در روستای بسطاق در حال برگزاریست.  

,

وی افزود:برای برگزاری دوره های آموزشی ابتدا کارگاه توجیهی و معرفی مشاغل صنایع دستی با همکاری دهیاری و شورا در روستا برگزار و سپس براساس نیاز سنجی صورت گرفته و اقبال عمومی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی می گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه