اخبار داغ

رئیس دانشگاه شهرضا:

جشن دانش‌آموختگی ۲۰۰ دانشجوی رشته مهندسی دانشگاه شهرضا برگزار شد

جشن دانش‌آموختگی ۲۰۰ دانشجوی رشته مهندسی دانشگاه شهرضا برگزار شد
رئیس دانشگاه شهرضا گفت: جشن دانش‌آموختگی ۲۰۰ دانشجوی رشته مهندسی دانشگاه شهرضا برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شهرضانیوز، امیرحسین علی بیگی در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان این دانشگاه که در سالن سرو مجتمع شهید مدرس شهرضا برگزار شد با تبریک روز مهندس و دانش‌آموختگی دانشجویان، اظهارداشت: روز مهندسی، فرصت بسیار مغتنمی است که با همکاری و همراهی دولت، دانشگاه، بنگاه‌های تولیدی و خدماتی شرایط مناسبی برای توسعه اقتصادی پایدار و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی فراهم شود.
وی با بیان اینکه مهندسی پلی میان علم و جامعه است، افزود: مهندسی یا دانش علمی شناختی است که انسان از آن بهره‌برداری می‌کند و آن را در سازندگی خویش یا جامعه به کار می‌گیرد.
رئیس دانشگاه شهرضا گفت: نیروی انسانی مورد نیاز هر جامعه پیشرفته، مهندسان ماهر، متخصص، متعهد، با کفایت، مسئول و خلاق و آشنا به نیازهای جامعه و شرایط فنی و صنعتی کشور و جهان و به طور کلی مهندسان کارآفرین است.
وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته، برنامه‌های آموزشی مهندسی با شتابی هم‌پایه با جریان توسعه فناوری، در حال تحول و دگرگونی است، بیان کرد: مسئولان آموزش عالی هم باید با نگاهی دقیق به شرایط و نیازهای ملی و تحولات بین المللی در هماهنگی با طراحان برنامه‌های توسعه ملی، کوشش کنند تا برنامه‌های آموزشی مناسبی را برای دانشجویان رشته‌های مهندسی تدوین و ارائه کنند.
علی بیگی افزود: امروزه مهندسان با نیروی خلاق خود نقشی کلیدی در طراحی و تولید محصولات جدید، توسعه صنایع، افزایش درآمد ملی و توسعه پایدار برعهده دارند.
وی بیان کرد: با توجه به تمدن کهن کشور ایران، قدمت آموزش‌های مهندسی دارای پیشینه‌ای چند هزار ساله است، اشیای به جا مانده از ایران باستان نشان می‌دهد که صنعتگران از مهارت‌های بالایی در ساخت مصنوعات صنعتی برخوردار بوده‌اند.
رئیس دانشگاه شهرضا تصریح کرد: ایرانیان نخستین قومی هستند که از روش‌های شیمیایی برای ایجاد نقش‌های فرو رفته در اشیای فلزی استفاده کرده‌اند.
وی اظهارداشت: سفالگری و کاشی کاری روش‌های گداز و تصفیه فلزات به روش‌های علمی، ساخت بناهای عظیم، جاده‌ها، ایجاد سیستم آب رسانی گویای مهارت مهندسان ما در طی هزاران سال تمدن ایرانی است.
علی بیگی تصریح کرد: دانش آموختگان مهندسی نقش حیاتی در مواجهه با چالش بزرگ توسعه پایدار دارند که جهان قرن ۲۱ با آن روبه رو است.
در این مراسم از ۲۰۰ دانش‌آموخته رشته مهندسی این دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه