اخبار داغ

نماینده مردم فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی:

آل سعود، مسئول ریخته شدن خون هزاران مسلمان بی‌گناه

آل سعود، مسئول ریخته شدن خون هزاران مسلمان بی‌گناه
فاروج- راه فاروج-نماینده مردم فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی با مقصر دانستن آل سعود در ریختن هزاران مسلمان بیگناه عنوان داشت: جلوگیری از ترویج تفکر وهابیت و عدم حمایت از گروههای تروریستی منطقه خواسته کل جهان اسلام از عربستان سعودی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه فاروج؛ هادی شوشتری نماینده مردم قوچان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص ادعای عربستان مبنی بر اینکه ایران در صورت تمایل به برقراری ارتباط با این کشور باید یک سری پیش‌شرط‌ها و مواضعی را بپذیرد، بیان داشت: حسن برخورد و برقراری ارتباط با کشورهای جهان اسلام و همسایگان جز اولویت‌های ایران می‌باشد، ولی در این برقرار به‌هیچ‌عنوان حاضر نیستیم عزت و سربلندی خود را از دست بدهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه فاروج,

وی در ادامه افزود: داشتن روابط و مناسبات فی‌مابین و دوطرفه با کشورهای اسلامی به خاطر داشتن مبانی مشترک عقیدتی جز اولویت‌های ایران بوده است؛ کشور سعودی طی سال‌های اخیر رفتارهای خارج از عرف دیپلماتیک و بین‌الملل انجام داده که به‌هیچ‌عنوان قابل‌پذیرش برای دیگر کشورها نیست و باید آن‌ها را اصلاح کند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: احترام متقابل و دست برداشتن از اقدامات خصمانه، جلوگیری از ترویج تفکر وهابیت و حمایت از گروه‌های تروریستی منطقه خواسته جهان اسلام از عربستان سعودی می‌باشد، مطمئن این کشور که خود دست‌های آلوده به خون هزاران بی‌گناه را در کارنامه دارد، نمی‌تواند برای کشوری همچون ایران که تمام تلاش خود را برای وحدت جهان اسلام تلاش می‌کند، پیش‌شرط تعیین نماید.

,

وی با تأکید بر حفظ غرور ملی گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند برای برقراری ارتباط با جمهوری اسلامی ایران شرط تعیین و ما را مجبور به پذیرش آن بکند؛ احترام متقابل به حاکمیت تمامی کشورهای و عدم دخالت در امور آن‌ها از سیاست‌های همیشگی جمهوری اسلامی ایران بوده و در راستای وحدت و قدرت جهان اسلام نیز از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

,

شوشتری افزود: این حکام سعودی هستند که باید در مواضع و اقدامات خارج از عرف بین‌الملل و دیپلماتیک خود اصلاحاتی انجام دهند تا اوضاع در منطقه بهبود یابد و بعدازاین کارها می‌توان از موضع حکمت، عزت و مصلحت روابط با این کشور را باز مهندسی کرد.

,

 

,

پایان خبر/.77

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه