اخبار داغ

توسعه تئاتر از مسیر جشنواره می گذرد

توسعه تئاتر از مسیر جشنواره می گذرد
دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر برگزاری جشنواره ها را یکی از موارد تاثیرگذار دانست که امکان توسعه تئاتر به مثابه یک هنرتاثیر گذار و اجتماعی را فراهم می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید اسدی در گفتگو با خبرنگار  ندای ساحل؛ به مزیت های برگزاری جشنواره های تئاتر در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اهمیت برگزاری جشنواره های هنری چون جشنواره تئاتر بسیج که چندی پیش در شهرستان بندرعباس برگزار شد از آن جهت است که چنین جشنواره هایی فرصتی مغتنم برای نشان دادن قابلیت های هنر به خصوص هنر تئاتر به مثابه یک هنر اجتماعی در جامعه است.
وی از دیگر مزیت های برگزاری جشنواره های هنری را گردهمایی و اجتماع هنرمندان دور یکدیگر و ارائه دادن قابلیت های منحصر به فرد خودشان به دیگران و تبادل اندیشه، تجربه و هنر گروه های نمایشی و هنری است.
اسدی به تفاوت جشنواره ها نیز اشاره و بیان کرد: جشنواره ها اگرچه در نام مشترک هستند؛ اما ماهیت و هویت یکسان و یگانه ای ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای ساحل, ندای ساحل,
,
,

دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر اضافه کرد: جشنواره ها بر حسب تفاوت آنها در اندازه، حجم، وسعت، موضوع و هدفشان با یکدیگر متمایز هستند اما این مواردی نیست که تنها مختص ایران باشد بلکه در سراسر جهان که تئاتر به عنوان یک هنر وجود دارد این موارد هم در کنار آن رشد می کنند؛بنابراین یکی از مواردی که امکان توسعه تئاتر به مثابه یک هنرتاثیر گذار و اجتماعی را فراهم می کند، برگزاری جشنواره ها است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه