اخبار داغ

عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی:

زبان فارسی فرهنگی ترین و هنری ترین زبان دنیا است

زبان فارسی فرهنگی ترین و هنری ترین زبان دنیا است
کزازی گفت: زبان فارسی دری به عنوان زبان مادری میراث فرهنگی ما است که فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران گسترش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چشمه سار، عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی در همایش علمی، ادبی و فرهنگی گویش خوانساری که عصر روز پنج شنبه در سالن هلال احمر خوانسار برگزار شد با اشاره به اهمیت و زیبایی های زبان فارسی اظهار کرد: اگر افراد به گویش و زبان مادری خود سخن می گویند این به معنای رویارویی در برابر زبان فارسی نیست و اگر ما بخواهیم سرگذشت و دگرگونی های زبان و گویشی را بشناسیم ناگزیر هستیم که زبان ها و گویش های بومی را بشناسیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشمه سار,

میرجلال الدین کزازی با بیان مطالبی پیرامون مرگ واژه ها گفت: ایرانیان در سرزمین های دیگر به عنوان پارس و پارسی شناخته می شوند و زبان پارسی به شیوه ای که امروز آن را به کار می بریم برابر با زبان فارسی است.

,

وی افزود: زبان فارسی به مرور زمان دگرگونی هایی یافته است و زمانی که ایرانیان زبان پارسی را نوشته و می سروده اند، واژه های گویشی و زبانی خود را در آن سروده و نوشته اند.

,

عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی با تاکید بر ریشه ای و بی همتا بودن زبان فارسی نسبت به سایر زبان ها تصریح کرد: زبان فارسی دری به عنوان زبان مادری میراث فرهنگی ما است که فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران گسترش یافته است.

,

وی اضافه کرد: در بوم های دیگری چون سیستان، طبرستان و خراسان نیز کانون های فرهنگی مطابق با زبان پارسی پدید آمده اند، ما این زبان را گرامی می داریم چرا که شایسته این نام بلند و بی مانند است و ایران جغرافیایی در سنجش ایران فرهنگی بسیار خردتر به نظر می رسد.

,

کزازی تاکید کرد: زبان پارسی زبان همه ما ایرانیان است و با آوازه بلند می گوییم که فرهنگی ترین و هنری ترین زبان دنیا است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه