اخبار داغ

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در یزد:

اصالت ها و هویت های فرهنگی در جهانی شدن ایران مقاومت می کنند

اصالت ها و هویت های فرهنگی در جهانی شدن ایران مقاومت می کنند
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سفر به یزد گفت: در نقشه شهرهای جهانی دنیا، کشور ایران ترسیم نشده است در حالی که نظام شبکه ای نیست که شهر جهانی را رقم می زند بلکه این اصالت ها و هویت های فرهنگی همچنان می توانند در جهانی شدن مقاومت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدبانو؛ دکتر زهرا احمدی پور مشاور رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور که شب گذشته به همراه برخی معاونان خود وارد یزد شد در اولین روز سفرش در نشست ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان یزد اظهار کرد: آنچه برای ما در نوروز 96 مهم است اینکه شرایط بیشتری را با مرور ظرفیت های یزد فراهم کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدبانو,

وی افزود: یزد به عنوان شهر تاریخ و فرهنگ و بزرگترین شهر خشتی جهان و با یک رویکرد منحصر به فردی است که پرونده یزد به عنوان شهر جهانی در حال بررسی و آماده شدن است و امیدواریم این اتفاق بیفتد.

,


ایران در سیاهچاله نقشه شهرهای جهانی قرار دارد
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیان کرد: در نظریه شهرهای جهانی اگر کشورها بر اساس نظام شبکه ای در این موضوع  قرار بگیرند در آینده هم نقش آفرین خواهند بود و وقتی به نقشه این شهرهای جهانی می نگریم تذکر می دهد که برخی کشورها سیاهچاله اند و ایران در این نقشه در سیاهچاله قرار دارد.

,
, ایران در سیاهچاله نقشه شهرهای جهانی قرار دارد, ایران در سیاهچاله نقشه شهرهای جهانی قرار دارد,
,

دکتر احمدی پور تصریح کرد: اگر ما  با نگاه درستی به بحث جهانی شدن نگاه کنیم قاعدتا فرصت های ورود به عرصه های جهانی بی نظیر است و ما باید بر اساس ظرفیت فرهنگی، جهانی شدن خود را ارائه کنیم.

,

وی ابراز کرد:  الزاما نظام شبکه ای نیست که شهر جهانی را رقم می زند بلکه این اصالت ها و هویت های فرهنگی هستند که همچنان می توانند با مقاومت در جهانی شدن به عنوان گفتمان غالب خودشان را در این نظام مسلط  و معرفی کنند که این اتفاق با همدلی و همکاری شما اتفاق خواهد افتاد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اذعان کرد: مثلث طلایی گردشگری کشور شامل سه استان اصفهان، یزد و شیراز ایجاد شده است که از منظر فرهنگی اگر به آن نگاه کنیم اینکه فرصت زیست مسالمت آمیز در تمام ادوار تاریخ بدون مشکل در این سه استان به عنوان سرمایه های انسانی و با اجرای برنامه های مشترک وجود داشته است که قابلیت ادامه یافتن دارد.

,
,

دکتر احمدی پور تصریح کرد: باید به گردشگران خارجی و داخلی این زیست مسالمت آمیز را که به این سه استان شهرت داده است معرفی کنیم.

,

 

,

یزد یکی از اولویت های شهرهای جهانی است
وی با اشاره به افتتاح دفتر نمایندگی غرب آسیا و شورای جهانی صنایع استانی در جمعه گذشته گفت: فرصت مناسبی است که ما بتوانیم از دفتر نمایندگی غرب آسیا نامزدهای بیشتری را برای معرفی شهرهای جهانی در بخش های مختلف صنایع دستی داشته باشیم که یزد به عنوان یکی از اولویت ها  در دستور کار سازمان قرار دادیم.

, یزد یکی از اولویت های شهرهای جهانی است, یزد یکی از اولویت های شهرهای جهانی است,
,

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار کرد: یزد بنیان های جغرافیایی ییلاقی و کویری را در گردشگری دارد که می تواند در ایام مختلف سال مقصد گردشگری باشد و قراراست از این ظرفیت های موجود در استان یزد استفاده کنیم و با خلق یک مزیت و با همت مردم و مسئولان، فرصت ها را تبدیل به مزیت کنیم.

,

 

,

خدمات نوروز متفاوت شعار نوروز96
دکتر احمد پور یادآور شد: «خدمات نوروز متفاوت» به عنوان شعار سال 96 انتخاب شده است و یزد جهانی هم باید خدمات جهانی را رقم بزند و در جایگاه واقعی خودش قرار دهد زیرا اولین تجربه مرمت شهری و مدیریت شهر تاریخی و جهانی را یزد تجربه می کند و دو تا باغ و دوتا قنات در فهرست جهانی قراروجود دارد دارند.

, خدمات نوروز متفاوت شعار نوروز96, خدمات نوروز متفاوت شعار نوروز96,
,

وی ادامه داد: باید با دسته بندی مشکلات سه نوروز گذشته بتوانیم با مدیریت در بخش های آموزش، خدمات و نظارت یک نوروز متفاوتی را شکل دهیم و 18 دستگاه برای ماندگار شدن خاطره نوروز هماهنگ می شوند تا اشکالات سه نوروز گذشته تکرار نشود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اعلام کرد: برای فرستادن اعتبارات پیش بینی شده مشکلی نداریم چون ابلاغ را گرفتیم و هفته آینده برای استان ارسال می شود.

,
,

دکتر احمدی پور افزود: اعتبارات مرتبط با خدمات سفر و نوروزگاهها را ارسال می کنیم تا دست استان یزد برای اجرای برنامه های خوبی در نوروز 96 باز باشد و همه آنهایی که یکبار سفر به یزد را تجربه کرده اند و یا اصلا یزد را ندیده اند به یزد سفر کنند.

,

وی، همکاری سمن ها و بخش خصوصی را برای تبلیغات برنامه های ستاد سفرهای نوروزی استان مهم خواند و گفت: مشخص کنید دستگاههای دیگر چه نقشی را ایفا می کنند و بعد در این هماهنگی بین دستگاهی با چه مشکلی روبرو هستیم که برطرف کنیم.

,

 

,

نوروز یک جشن دولتی نیست/نوروز ثبت جهانی شد
احمدی پور تأکید کرد: از اولیت های ما این است که نوروز را نباید دولتی اجرا کرد و نوروز یک جشن ملی و اجتماعی است و بر اساس سوابق تاریخی بیشترما نوروز را یک جشن خانوادگی برگزار کرده ایم.

, نوروز یک جشن دولتی نیست/نوروز ثبت جهانی شد, نوروز یک جشن دولتی نیست/نوروز ثبت جهانی شد,
,

وی اضافه کرد: سازمان میراث فرهنگی کشور افتخار داشته و کمک کرده است که نوروز ثبت جهانی بشود و امسال با تلاش دکتر طالبیان با محوریت ایران و 11 کشوردیگر توانستیم نوروز را ثبت جهانی کنیم.

,

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: آن 11 کشور جشن نوروز را اجتماعی برگزار می کنند ولی ما می خواهیم به صورت اجتماعی هم برگزار کنیم که یکی از برنامه های نورز امسال ما  برگزاری جشن های اجتماعی در کنار جشن های خانوادگی است.

,

ایجاد مکان هایی در کشور با عنوان نوروزگاهها
دکتر احمدی پور افزود: برای برگزاری جشن های اجتماعی، نوروزگاههایی پیشبینی شده است که در استانهای دارای پایگاه جهانی، یا ملی در این پایگاهها و در دیگر استانها براساس صلاحدید جشن ها و برنامه هایی در نوروزگاههای ویژه ای برای مردم استان و گردشگران ورودی به هر استان برگزار خواهد شد.

, ایجاد مکان هایی در کشور با عنوان نوروزگاهها, ایجاد مکان هایی در کشور با عنوان نوروزگاهها,
,

وی با یادآوری سابقه طولانی مردم ایران در ایجاد اعتدال بین خود و حل مسائل با گفتگو، اظهار کرد: ایرانیان هیچ وقت بنای درگیری و منازعه نداشته اند مگر در مواقعی که چیزی به آنها تحمیل شده است.

,

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ایجاد گفتمان ویژه ای را از سوی دولت اعلام کرد و افزود: اگر ما بتوانیم فرصت گفتگو، خردورزی و فرصت مشورت را فراهم کنیم حتما نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

,

دکتر احمدی پور بیان کرد: ظرفیت های استان یزد در بخش های میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری می توانند پیشران های توسعه باشند به شرطی که باور کنیم می توانند تولید ثروت، درآمد و سرمایه کنند.

,

وی حفظ هویت (ایرانی اسلامی) و انتقال آن به نسل جوان را مهم  دانست و گفت: بخش اعظمش انتقال هویت را در فرصت های گردشگری می توانیم ارائه دهیم و اگر شناخت از استان یزد برای دیگران در خارج از استان و یا خارج از ایران فراهم شود موفق به مراقبت از ارزشهای هنری و فرهنگی شده ایم.

,

 

,

مراقبت نظام مند از میراث فرهنگی در برنامه ششم توسعه
وی با تقدیر از مجلس شورای اسلامی در خصوص جای دادن ظرفیت های قانونی در بخش های مختلف میراث فرهنگی و گردشگری را در برنامه ششم توسعه، گفت:  چون بار مالی نداشت دولت موافقت کرد در برنامه اضافه بشود و بخشی تکالیفی بود که برای خود اضافه کنیم به این علت که تکالیف کمک می کند که ما به صورت نظام مند از میراث فرهنگی مراقبت کنیم و به صورت نظام مند ظرفیت را در کشور به اشتراک بگذاریم و همه دستگاهها خودشان را برای مراقبت کنند از ظرفیت های فرهنگی کشورمسئول بدانند.

, مراقبت نظام مند از میراث فرهنگی در برنامه ششم توسعه, مراقبت نظام مند از میراث فرهنگی در برنامه ششم توسعه,
,

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تأکید کرد: بوم گردی های شهری و روستایی کمک به جهانی شدن یزد است و هم مراقبت کنیم که این آثار ضمن انظار مردم بااموزش نیز از آن مراقبت شود.

,

انتهای پیام / 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه