اخبار داغ

جاذبه های طبیعی و گردشگری شهر خلخال را بشناسید

جاذبه های طبیعی و گردشگری شهر خلخال را بشناسید
جاذبه های طبیعی و گردشگری خلخال این شهرستان را به کلکسیون زیبایی های استان اردبیل تبدیل کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ازناو، طبیعت و اقلیم خدادادی شهرستان خلخال در 110 کیلومتری مرکز استان خواستگاه زیبایی های طبیعی و خدادادی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ازناو,

رودخانه خروشان قزل اوزن، پل معلق در مسیر جاده اصلی اردبیل سرچم، روستای گردشگری نمهیل و کزج و طبیعت روستای برندق در ایام نوروز میزبانی هموطنان را به انتظار می کشد.

,

خورش رستم دیار " باشدا قار، ایاقدار نار" را به مقصد جنوب خلخال ترک می کنیم.

,

اصطلاح " باشدا قار، ایاقدار نار" عنوانی است که به طبیعت زیبای خلخال و خورش رستم نسبت داده می شود وهمزمان با فصل بهار در بالادست ها و بلندی ها برف و در پایین دست ها در روستای نمهیل انار خوشگوارو میوه های بهاری خبر از اقلیم متنوع خلخال را می دهد

,

"باش " در اصطلاح ترکی به سر و بالادست و " ایاق"در اصطلاح و لغات ترکی به عنوان پا و پایین دست یاد می شود.

,

بخش مرکزی خلخال و بخش شاهرود خلخال با بقاع و امامزاده های و باغات فراوان میوه و جاذبه های طبیعی نیز میزبان خیلی از مسافران و گردشگران است.

,

طبیعت زیبا و بکر روستای اندبیل و تفرجگاه میرعادل بولاغی، تفرجگاه ازناو، منطقه گردشگری فینارود، امامزاده سید دانیال(ع)، آبشار نره گر، ارتفاعات زیبای قله آق داغ، دامنه های زیبای عجم، باغات مسیر خلخال به کوثر و جاده زیبای توریستی و گردشگری خلخال به اسالم، طبیعت زیبای روستای تیل و لرد، امامزاده احمد معراجی در روستای سفید آب، پل معلق رودخانه قزل اوزن، سواحل رودخانه قزل اوزن، روستای پلکانی و ماسوله دوم ایران کزج، و چم منامین و زیبایی باغات روستای منامن وا مامزاده عبدالله در شهر کلور و دریاچه سد کوثر  و غاریخگان در مسیر روستای خلخال به کوثر ازدیگر زیبایی های خلخال برای طبیعت گردان ،گردشگران است.

,

اگر از شلوغی شهرهای بزرگ در این ایام فرصتی یافتید شهر ستان خلخال در 110 کیلومتری مرکز استان اردبیل و 75 کیلومتری استان گیلان منتظر قدوم شماست.

,

انتهای پیام /

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه