اخبار داغ

در دوره آموزشی زنبورداری مطرح شد؛

باید سطح علمی زنبورداران بالا برود/ خوانسار قطب زنبورداری در کشور

باید سطح علمی زنبورداران بالا برود/ خوانسار قطب زنبورداری در کشور
شانه ای گفت: اصلاح نژاد زنبور عسل، تولید ملکه و تولید ژله رویال از موضوعات اصلی این دوره آموزشی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چشمه سار، کارشناس امور عسل در حاشیه برگزاری دوره ی پرورش ملکه و تولید ژله رویال که به مدت دو روز در هتل زاگرس خوانسار برگزار شد با اشاره به اهداف برگزاری این دوره اظهار کرد: در این دوره آموزشی زنبورداران پیرامون تولید ملکه با استفاده از دستگاه تولیدکننده ملکه و روش های صنعتی تولید ژله آشنا می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشمه سار,


یداله مسافر با بیان این مطلب که توسعه صنعت زنبورداری یکی دیگر از اهداف این دوره بوده است گفت: ارائه روش های بالا بردن راندمان تولید عسل و افزایش بهینه تولید زنبور و ملکه بخشی از موضوعات ارائه شده در این دوره آموزشی بوده است.

وی افزود: ضمن تعاملی که طی سال ها با شرکت تعاونی زنبورداران خوانسار داشته ایم و با پیشنهاد این تعاونی و به دلیل این که خوانسار یکی از قطب های زنبورداری در کشور است این دوره در خوانسار برگزار شد.

این مولف و محقق علم زنبورداری با تاکید بر تاریخچه خوانسار در زمینه زنبورداری و تولید عسل تصریح کرد: در خصوص بسته بندی عسل نیز با ایجاد تشکل و حفظ برند خوانسار باید از ورود عسل نامرغوبی که به نام خوانسار وارد بازار می شود جلوگیری کرد.

در بخش دیگری از این دوره آموزشی مدیر شرکت تعاونی زنبورداران خوانسار در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری با اشاره به لزوم بالا بردن سطح علمی زنبورداران در شهرستان اظهار کرد: خوانسار یکی از پایه های زنبورداری در کشور محسوب می شود و لذا لازم است سطح علمی زنبورداران را در این صنعت بالا برد.

محمد شانه ای با بیان موضوع اصلی این دوره گفت: اصلاح نژاد زنبور عسل، تولید ملکه و تولید ژله رویال از موضوعات اصلی این دوره بوده است.

وی اضافه کرد: استقبال از دوره بسیار خوب بوده است و از شهرهای تبریز، تهران، مشهد، برازجان، گلپایگان، فریدن و دیگر شهرهای همجوار در این دوره شرکت کرده اند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه