اخبار داغ

حاشیه های سفریک روزه مسئولان شهرستان لنده به بخش موگرمون

گلایه های مردم و جولان خودروهای شاسی بلند مسئولان لنده ای در روستاها + تصاویر

گلایه های مردم و جولان خودروهای شاسی بلند مسئولان لنده ای در روستاها + تصاویر
سفرهای درون بخشی سرپرست فرمانداری شهرستان لنده به بخش های مختلف این شهرستان امروز به ایستگاه شش روستای بخش موگرمون رسید که شیرینی ها و تلخی های فراوانی به همراه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده،  دارا کریمی نژاد سرپرست فرمانداری لنده به همراه بخشدار موگرمون و روسای ادارات بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آبفای روستایی، برق، بنیاد مسکن، بنیاد شهید و راهداری و حمل و نقل جاده ای از روستاهای نهضت علیا، نهضت سفلی، دشت ناصری، بنه علیاری و راوک دیداری چند ساعته داشتند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده, پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده, پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده, ،, ،, ،, .,

, ,

این دیدارها در ادامه سرکشی های مداوم سرپرست فرمانداری لنده به همراه مسئولین از روستاهای تابعه شهرستان صورت گرفته است.

,

, ,

در ابتدای شروع ای سفر چند ساعته، دارا کریمی نژاد سرپرست فرمانداری لنده به همراه مسئولان پس از حضور در گلزار مطهر شهید قمبرپورو ادای احترام به مقام والای شهید فرهاد قمبر پورضمن قرائت فاتحه از حضور خانواده این شهید قدردانی کرد.

,

, ,

, ,

خانواده شهید فرهاد قمبرپور نیز با قدردانی از زحمات مسئولان خواستار رفع مشکل اساسی تنها جاده ارتباطی به گلزار این شهید و ساماندهی گلزار مطهر آن شدند.

,

, ,

, ,

, ,

البته گلایه برادر شهید قمبرپور از مسئولان و شیوه برخورد آنان نیز حاشیه های داشت که با دلجویی سرپرست فرمانداری لنده و قول مساعد وی برای رفع مشکل جاده و ساماندهی گلزارشهید ختم به خیر شد و خانواده شهید نیز مسئولان را بدرقه کردند.

,

, ,

در حالی که مسئولان رهسپار روستای نهضت بودند ذبیح اله محمدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده با حضور در مدرسه 9نفره امام رضا(ع) مورد باغ روستای نهضت با تاکید بر حفاظت از منابع طبیعی و دعوت از دانش آموزان به شرکت در جشنواره نقاشی از طبیعت با آنان عکس یادگاری انداخت.

,

, ,

, ,

ادامه سفر چند ساعته مسئولان شهرستان لنده به بخش موگرمون به مهمترین واحد تولیدی شهرستان یعنی مزرعه پرورش ماهی قزل آلای 1000تنی موگرمون رسید که مسئولان ضمن بازدید از این واحد تولیدی که نمونه ای روشن از اقتصاد مقاومتی است بازدید و با مسولان این واحد تولیدی گفت وگو کردند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

پس از بازدید از این مزرعه مسئولان رهسپار روستای دشت ناصری شده و درمیانه راه گاهی هم از درون خودروها اشاراتی به وضعیت جاده روستاها داشتند و چندین نفر نیز خالی شدن حاشیه های جاده ها و امکان خطر تصادفات روستانشیان را گوش زد می کردند.

,

, ,

مسئولان در ابتدای ورودی به دشت ناصری شاهد نگینی بر تارک بهشت گمشده موگرمون با چشم اندازی فاخر و طبیعی بودند که بیش از 300هکتار از زمین های زراعی این روستارا به دشتی یکپارچه زیبا و سرسبز تبدل کرد رسیدند.

,

, ,

جالب اینجا بود که برخی از مسئولان که مسئولیتی چندانی در حوزه روستاها نداشته و اولین بار بود این صحنه زیبا را مشاهده کرده بودن زبان به تحسین این منطقه و انتقاد از عدم معرفی این جاذبه زیبا توسط میراث فرهنگی و گردشگری را داشتند.

,

, ,

در ابتدای ورود به روستا خودروها ما را به سمت تنها مدرسه روستای دشت ناصری هدایت کرد که تنها پنج دانش آموز به همراه معلمی با 28سال سابقه در آن مشغول به تحصیل بود که از داشتن حداقل امکانات اولیه هم همانند منطقه سرسبزشان محروم بود.

,

, ,

, ,

, ,

مدرسه ای با هزاران رویا و آرزوی دانش آموزان که تنها دو سرویس بهداشتی داشت که یکی از آنان خراب بود و حیاطی غیر مسطح، زمینی برای فوتبال پرشده از سنگلاخ های سترگ که دست وپای دانش آموزان را چنان خراشیده بود که حاضر به تمرین در این زمین هم نمی شدند.

,

, ,

جالب اینجا است که در بازید سرپرست فرمانداری لنده از این مدرسه دانش آموزان نیز زبان به نقد گشوده و از کمبود امکانات می گفتند که کریمی نژاد نیز سری تکان می داد که حکایت نگرانی وی از کمبود ها و مشکلات بود.

,

بله عمق محرومیت روستاهای بخش موگرمون تنها مختص به این دولت و آن دولت نیست بلکه زخمی عمیق است که درمان آن نیز از توان  این دولت، و دولت آینده به دلیل کم توجهی به این منطقه محروم شاید خارج باشد.

,

, ,

در این بازدید نیز مسئولان به صورت فردی و گروهی با ساکنین این روستا دیدار و از نزدیک پاسخگوی مشکلات و نیازمندی های روستانشیان بودند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

شیرین ترین و جالب ترین نکته این سفر این بود که همه از اداره آب وفاضلاب روستایی که از مدیران نمونه سال 95شهرستان لنده هم بود قدردانی می کردند و کمترین گلایه را از وی و همکارانش داشتند که در این سفر نیز قول مساعد جهت انتقال آب مدرسه و رفع مشکلات آب داخلی این مدرسه را علی رغم داشتن انشعاب به دانش آموزان هدیه داد.

,

, ,

در ادامه سفر چند ساعته به بخش موگرمون و پس ترک این روستا همراه با خودروهای شاسی بلند مسئولان راهی بزرگترین روستای بخش موگرمون یعنی روستای بنه علیاری شده ایم روستایی که هفته قبل نیز همین پایگاه خبری خبری راجع به مشکلات جاده ای آن منتشر کرده بود که در راستای تاثیرگذاری آن امروز به همت مسئولان راهداری شهرستان لنده با تیغ گریدر این اداره مسئولان را کمتر با سئولات نقادانه مسئولان همراه کرد که مردم این روستا نیز به رسم ادب از این پایگاه خبری قدردانی کردند.

,

, ,

سفر به روستای بنه علیاری در ابتدا با بازدید میدانی از سطح روستا و رصد مشکلات روستا کوچه به کوچه تا دره بزرگی که روستا را تهدید می کرد رسید که سرپرست فرمانداری لنده به همراه مسئولان از آنان خواست تا در اسرع وقت برنامه ریزی جهت ایجاد دیوارحایل و کانال هدایت سیلاب را برای این نقطه حساس را انجام و در پروژه های اولویت دار کمیته برنامه ریزی جای دهند.

,

, ,

, ,

در ادامه با حضور مردم و مسئولان در مسجد روستا صدای گلبانگ محمدی توسط موذن روستا که دهیار روستا نیزبود سرداده و حاضرین نماز ظهر و عصر را اقامه و سپس به درخواست ها و مطالبات مردم روستا پرداختند که در ابتدا علی پاسبان دهیار روستای بنه علیاری با خیر مقدم گویی مشکلات روستارا به ترتیب اولویت بیان کرد.

,

, ,

, ,

در ادامه نیز محمد ایزدی دانشجوی تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان استان که از دانشجویان، دارا کریمی نژد سرپرست فرمانداری شهرستان لنده نیز بود با زبان آمیخته به نقد و تمجید مسئولان را به اطلاعت از نصایح پدرانه مقام عظمای ولایت در خدمت به مسئولان فراخواند و اشاراتی به سخنرانی مهم معظم له در دیدار با مردم آذربایجان داشت.

,

, ,

, ,

که در ابتدای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردمی موسی محتشم بخشدار موگرمون ضمن اشاره به خدمات ارزشمند نظام و دولت در سه سال گذشته بخشی از مطالبات مردم را جواب و از عدم همکاری مردم در خصوص اجرای طرح هادی در روستای بنه علیاری به شدت گلایه کرد.

,

, ,

دارا کریمی نژاد سرپرست فرمانداری لنده نیز ضمن تقدیر از خلق حماسه های مختلف مردم در عرصه های مختلف به خصوص 22بهمن و انتخابات ها گفت: مردم ما همیشه در صحنه هستند و نمونه عینی آن همین راهپیمایی های 22بهمن و انتخابات ادوار گذشته و آینده است که حضورشان هموراه مایه خیر وبرکت برای نظام است.

,

, ,

وی احصاء مشکلات و محرومیت ها را از مهمترین برنامه کاری خود دانست و گفت: بررسی مشکلات مردم در روستاها و شناسائی پتانسیل ها و ظرفیت ها عظیم روستاها را از مهمترین برنامه های کاری برای توسعه روز افزون شهرستان لنده است.

,

سرپرست فرمانداری شهرستان لنده از مردم روستای بنه علیاری خواست که ضمن همکاری با دهیاری و بخشداری در اجرای طرح هادی روستا بحث تامین اعتبار جهت اجرای 100درصدی طرح هادی در این روستا را به آنان وعده داد.

,

در ادامه این سفر چند ساعته نیز مسئولان با حضور در روستای راوک نیز شاهد اعتراض مردم این روستا نسبت به جاده ارتباطی و آب لوله کشی بودند.

,

, ,

هرچند مشکلات مردم بخش موگرمون در این سفرهای چند ساعته مسئولان هرگز به طور کامل رفع نخواهد شد ولی همین اندازه که مسئولان از نزدیک شاهد عمق محرومیت های کم نظیر در این روستاها هستند و گاهاً نیز وعده های برای رفع مشکلات داده می شود که برخی آنی و برخی نیز به فراموشی سپرده می شود و متاسفانه برخی از نمایندگان ادوار گذشته و کنونی نیز وعده های برای رفع مشکلات این روستاها داده که گویی به پشت گوش انداخته و پس تکیه دادن به صندلی سبز بهارستان مشکلات مردم نیز به پشت گوش انداخته شد.

,

, ,

 به هرحال همت والای مسئولان با دست خالی نیز قابل تقدیر است ولی انتظار می رود سفرهای این چنینی باب خیری باشند برای احصاء و نتیجه گیری از مشکلات تا در صورت تامین اعتبار گوشه چشمی نیز برای رفع مشکلات ای روستاها صورت گیرد که امیدواریم با برنامه ریزی درست این نقایص برطرف شوند و شاهد اقدام و عمل مسولان در این برهه از تاریخ باشیم.

,

گزارش و عکس:سید اسماعیل میری

,

انتهای پیام

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه