اخبار داغ

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور مطرح کرد:

یزد شاخص های ثبت جهانی را داراست

یزد شاخص های ثبت جهانی را داراست
معاون سازمان میراث فرهنگی کشور در یزد گفت: یزد شاخص های ثبت جهانی را داراست و حفظ گسترده ترین بافت تاریخی کشور در گرو ثبت تاریخی یزد قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدبانو؛ محمدحسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی کشورهم‌زمان با سفر رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به استان یزد، در جلسه‌ای، در مورد روند ثبت‌جهانی شدن شهر تاریخی یزد به دکتر زهرا احمدی‌پور رییس این سازمان گزارش داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدبانو,

این نشست که در حاشیه بازدید رییس سازمان میراث فرهنگی کشور از خانه تاریخی شکوهی به عنوان پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی یزد و محل مراقبت و پایش پرونده ثبت جهانی این شهر برگزار شده بود؛ نقشه‌ها و پلان‌ها و طرح‌های تحقیقاتی‌پژوهشی برای تهیه پرونده ثبت جهانی شهر تاریخی یزد بررسی شد.

,

طالبیان در این نشست با تشریح برخی خصوصیات تاریخی شهر یزد گفت: پرونده ثبت جهانی شهر یزد با همکاری کارشناسان میراث‌فرهنگی تهیه شده است.

,

وی تصریح کرد: یزد شایسته ثبت جهانی و شاخص های آن را داراست و با ثبت شهر تاریخی یزد در فهرست میراث جهانی، بافت تاریخی این شهر ( به عنوان گسترده ترین بافت تاریخی کشور) و میراث‌فرهنگی آن بیش‌از پیش حفظ خواهد شد.

,

این گزارش می افزاید: در نشست اختصاصی بررسی پرونده ثبت جهانی شهر یزد، سید محمد رضا سید حسینی معاون عمرانی استاندار یزد، فاطمه دانش مدیر کل میراث فرهنگی یزد، تعدادی از مدیران میراث فرهنگی یزد و جمعی از مدیران و مسئولان دستگاههای ذیربط و مجتبی فرهمند مدیر پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی یزد، آخرین اقدامات انجام شده برای تسریع در تکمیل پرونده ثبت جهانی شدن یزد را به دکتر احمدی پور گزارش دادند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه