اخبار داغ

تاثیرگذاری اشتغال در افزایش آمار ازدواج و جمعیت

تاثیرگذاری اشتغال در افزایش آمار ازدواج و جمعیت
اشتغال جوانان در افزایش آمار ازدواج و کاهش طلاق، افزایش جمعیت، کاهش بزهکاری، جلوگیری از مهاجرت جمعیت به شهرها و… تأثیر‌گذار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سیفار، تا چندی پیش سوال اصلی این بود که متولی ایجاد اشتغال در کشور کیست؟ پیش از دولت نهم هیچ وزیر کاری نپذیرفته بود که متولی اشتغال است اما در سال ۸۴ محمد جهرمی، اولین وزیر کاری بود که اعلام کرد وزارت کار متولی اشتغال است اما پس از او در دولت دهم هم هرگز وزیری نپذیرفت که متولی اشتغال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیفار، , سیفار، , سیفار, سیفار,

 

,

بعضی ها معتقدند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی است اما عده ای دیگر، آن را وظیفه همه وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی می دانند. هرچه است براساس بخشی از اصل ۲۸ قانون اساسی دولت‏ موظف‏ است‏ با رعایت‏ نیاز جامعه‏ به‏ مشاغل‏ گوناگون‏، برای‏ همه‏ افراد امکان‏ اشتغال‏ به‏ کار و شرایط مساوی‏ را برای‏ احراز مشاغل‏ ایجاد نماید.

,

 

,

در سالهای اخیر برخی از مسوولان استان اردبیل در حوزه اشتغال معمولا به صورت «اتو کشیده» صحبت می کنند! اینکه وظیفه دولت تامین زیرساخت های لازم است و برای اشتغال زائی باید بخش خصوصی سرمایه گذاری کند!!! البته این موضوع از نگاه توسعه ای و توجه به اقتصاد بازار آزاد و بخش خصوصی می تواند حرف درستی باشد، اما باید دید در مناطق محروم و غیربرخودار نظیر عموم شهرستانهای استان، کدام سرمایه گذار حضور دارد تا زمینه اشتغالزایی فراهم گردد؟ آیا دولت وظیفه ای در جذب و هدایت سرمایه گذار نداشته و ندارد؟

,

 

,

دوستان نتایج سرشماری اخیر شهرستانها را روی میز خدمت خود قرار دهند و خیلی تامل کنند فقط در روند مهاجرت مردم و کاهش جمعیت مناطق مختلف استان!!! وگرنه حرف های آکادمیک می شود مخصوص اساتید دانشگاهی، و مدیران باید به وظیفه اصلی خود بپردازند نه نظریه پردازی های بی سرانجام!

,

 

,

اینکه در پاسخ جوان جویای کار، اعلام شود امکان استخدام در بخش دولتی وجود ندارد باید در بخش خصوصی مشغول به کار شوید آنگاه با بررسی وضعیت سالهای اخیر استان از نظر سرمایه گذاری و پرداخت تسهیلات با نرخ قابل قبول، حتما پاسخ این سوال ساده بی پاسخ خواهد ماند که : « کدام بخش خصوصی۱؟»

,

 شهرام محمدی

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه