اخبار داغ

دبیر شورای سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت:

دندانپزشکی موفق‌ترین زیرشاخه علوم پزشکی ایران است

دندانپزشکی موفق‌ترین زیرشاخه علوم پزشکی ایران است
دبیر شورای سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اشاره به جایگاه بالای ایران در تولید علم گفت: بی شک دندانپزشکی موفق‌ترین زیرشاخه علوم پزشکی ایران از نظر تولیدعلم در دنیا می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قومس، دکتر سعید عسگری امروز جمعه 6 اسفندماه، آدینه در همایش ملی دهان و دندان که با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد با اشاره به رتبه بلای کشورمان در تولید علم گفت: ایران از بین 200 کشور دنیا، دارای رتبه  16 در پایگاه‌ معتبر اسکوپوس می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قومس, قومس,

رئیس هیئت مدیره انجمن اندودانتیستهای ایران با بیان اینکه ایران دارای رتبه 19 تولید علم در سال‌های 2014 و 2015 می باشد خاطرنشان کرد: کشورمان پیرامون علم دندانپزشکی در سال گذشته رتبه 14 و در سال جاری به رتبه 12 دست یافته است.

,

عضو شورای عالی مرکز تحقیقات دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به جایگاه  بالای ایران در تولید علم  گفت: بی شک ، موفق‌ترین زیرشاخه علوم پزشکی ایران از نظر تولیدعلم در دنیا دندانپزشکی می باشد.

,

وی با بیان اینکه علم ثابت کرده است که  بیماری‌های دهان و دندان با بیماری‌های عمومی ارتباطی مستقیم دارد ابراز کرد: با توجه به هزینه های بسیار بالای درمان بیماری های دهان و دندان ، بی شک سلامت آن بسیار بااهمیت می باشد.

,

دبیر شوای سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در ادامه اجرای طرح مهم تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید را در سلامت دهان و دندان بسبار کارآمد عنوان کرده و ابراز کرد: اجرای طرح فلورایدتراپی با وارنیش که در مدارس کشورمان انجام شد در این حوزه صورت گرفت.

,

عسگری با بیان اینکه این طرح بسیار موفق بود و در کاهش پوسیدگی دندان کودکان و نوجوانان نقش مهمی داشت اذعان کرد: این طرح بسیار مطلوب بوده و به عنوان الگو در دنیا مطرح شد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این همایش با اشاره به هزینه بر بودن درمان در حوزه دهان و دندان، عنوان کرد: باید دز اجرای طرح هایی که به پیشگیری این بیماری ها در سنین پایین و از مهدهای کودک، کودکستان ها و مدارس ابتدایی آغاز می شود توجه ویژه شود.

,

مهدی شادنوش در ادامه سخنان خود با اشاره به مزایای  طرح تحول در بهداشت تاکید کرد:  مهمترین دستاورد این طرح،  کاهش هزینه های درمانی  در بین مردم بود.

,

وی همچنین با اشاره به افتتاح پروژه های درمانی در سمنان و گرمسار اظهار کرد: بی تردید، بهره برداری از  این پروژه ها نقشی بی بدیل در ارتقای حوزه درمانی خواهد داشت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه