اخبار داغ

ائمه جمعه استان کرمان مطرح کردند؛

ضرورت آشنایی با مسائل جهان اسلام برای مسلمانان و دوری از دشمن/سپاه در عرصه اقتصاد مقاومتی سیلی همانند دفاع مقدس به دشمن خواهد زد/مسئله فلسطین محوری‌ترین و مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است

ضرورت آشنایی با مسائل جهان اسلام  برای مسلمانان و دوری از دشمن/سپاه در عرصه اقتصاد مقاومتی سیلی همانند دفاع مقدس به دشمن خواهد زد/مسئله فلسطین محوری‌ترین و مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است
ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان؛ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان,

 

,

 

,

امام جمعه موقت کرمان:ضرورت آشنایی با مسائل جهان اسلام برای مسلمانان و دوری از دشمن

, امام جمعه موقت کرمان:ضرورت آشنایی با مسائل جهان اسلام برای مسلمانان و دوری از دشمن,

 

,

 

,

حجت الاسلام محمد صباحی در خطبه های نماز جمعه کرمان ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: شخصیت والای این حضرت در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی الگو برای تمام مادرانی بود که  فرزندشان را در راه اسلام و انقلاب از دست دادند.

,

وی افزود: مادران زیادی با اقتدا به حضرت زهرا(س) و برکت انقلاب اسلامی به جایگاه رفیعی رسیده اند.

,

حجت الاسلام محمد صباحی ادامه داد: با توجه به آیات قران و روایات ائمه معصومین(ع)، پیامبران و بزرگان در راستای خیر رساندن به مردم اصل اطاعت از خداوند را رعایت می کردند.

,

وی با بیان اینکه انسان اگر بخواهد راه درست و صحیح را تشخیص دهد باید بصیرت داشته باشد، گفت: پیامبران و اولیای الهی  مظهر قدرت و عمل بودند وانسان باید همواره به یاد مرگ باشد و مرگ های ناگهانی ما را به فکر و سمت عمل خیر هدایت کند.

, .,

خطیب جمعه کرمان با اشاره به جنایت های اسرائیل، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ششمین کنفرانس بین الملی حمایت از انتفاضه فلسطین بیان داشتند که جریان تروریسم که سراسر جهان را به آشوب کشانده، هم پیمان رژیم اسرائیل است.

,

وی با تاکید به اینکه باید مسلمانان و سران کشورهای اسلامی با آشنایی از مسائل جهان اسلام از دشمنان دوری کنند، افزود:  رژیم صهیونیستی و تروریست ها برای رسیدن به اهداف خود از هیچ اقدامی خودداری نمی کنند.

, وی با تاکید به اینکه باید مسلمانان و سران کشورهای اسلامی با آشنایی از مسائل جهان اسلام از دشمنان دوری کنند، افزود:  رژیم صهیونیستی و تروریست ها برای رسیدن به اهداف خود از هیچ اقدامی خودداری نمی کنند,

 

,

امام جمعه رودبار جنوب:سپاه در عرصه اقتصاد مقاومتی سیلی همانند دفاع مقدس به دشمن خواهد زد/شکست رژیم صهیونیستی در جنگ های متعدد نشانه های بارز افول این رژیم است

, امام جمعه رودبار جنوب:سپاه در عرصه اقتصاد مقاومتی سیلی همانند دفاع مقدس به دشمن خواهد زد/شکست رژیم صهیونیستی در جنگ های متعدد نشانه های بارز افول این رژیم است,

 

,

حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی امام جمعه شهرستان رودبار جنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت به تقوای الهی اظهار داشت: انتخاب در زندگی خیلی مهم است چرا که در دین مبین اسلام انتخابی ارزش دارد که آگاهانه و عالمانه باشد.

,

وی با بیان اینکه ما باید در انتخاب های آگاهانه و عالمانه حضرت زهرا(س)را الگوی خود قرار دهیم، گفت: انتخاب های عالمانه و آگاهانه به حضرت زهرا(س)عزت داد و باعث شد که جبرئیل بعد از پیامبر بر حضرت زهرا(س)نازل شود و منشاء آن انتخاب صحیح بود.

,

امام جمعه رودبارجنوب تصریح کرد: اگر انسان در هرکاری معیار و ملاکش رضای خداوند سبحان باشد این انتخاب عالی است و این انتخاب صحیح به انسان عزت می دهد.
وی در ادامه به بیانات رهبرمعظم انقلاب در ششمین کنفرانس حماسه انتفاضه فلسطین اشاره کرد وبیان داشت: در میان امت اسلامی چیزی مهمتر و ضروری تر از مساله فلسطین وجود ندارد چرا که فلسطین رمز وحدت مسلمین و عامل اتحاد و مبارزه با دشمن و ملائک شناسایی دوست از دشمن است.

,
,

گروهی با بیان اینکه رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود به افول رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و گفت: شکست رژیم غاصب صهیوینیستی در جنگ سی وسه روزه یکی از نشانه های بارز افول این رژیم غاصب است.

,

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی در قرآن و روایات اشاره کرد و افزود: تنها راه استقلال کار وتلاش است که اگر این کار از جهت کیفی و کمی به خوبی انجام شود نیاز و خواسته مردم را برطرف و راه رسیدن کشور به عزت و سربلندی است و دیگر چه لزومی دارد مردم به دنبال خرید کالای خارجی بروند و ما باید تولید وکیفیت کالای داخلی را بالا ببریم و اگر در این سمت وسوء حرکت کنیم  اقتصاد ما یک اقتصاد مقاوم است.

,

گروهی در ادامه به نگرانی رهبر معظم انقلاب از عملیاتی نشدن اقتصاد مقاومتی در دیدار با مردم آذربایجان اشاره کرد وگفت:  در عرصه اقتصاد مقاومتی همه مسئولین خصوصأ دولت باید کار عملی انجام بدهند چون اگر اقتصاد مقاومتی عملی شود مشکل اشتغال، بیکاری و تورم حل خواهد شد.

,

خطیب جمعه رودبارجنوب تصریح کرد: با عملی کردن اقتصاد می توان در مقابل تهدیدات دشمن ایستاد نه با شعار دادن،اقتصاد مقاومتی یک تدبیر بلند مدت برای اقتصاد کشور است.

,

امام جمعه رودبارجنوب گفت: نهادهای مقدسی همچون بنیاد مستضعفان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء که  زیر نظر رهبری هستند به جدی پیگیر عملی کردن اقتصاد مقاومتی هستند.

,

وی بیان داشت:  دشمن در هشت سال دفاع مقدس سیلی محکمی را از  سپاه و بسیج خورد و  به فضل الهی همان ضربه محکم را  بار دیگر در عرصه اقتصاد مقاومتی خواهد خورد.

,

گروهی خاطرنشان کرد: دشمن با مشکلات اقتصادی می خواهد مردم را دلسرد کند و تنها راه مقابله با این مشکل عملی کردن اقتصاد مقامتی است.

,

امام جمعه رودبار جنوب به افتتاح انحصاری ترین تکنولوژی آبیاری آسیا در رودبارجنوب توسط فرمانده کل سپاه اشاره کرد وافزود: با افتتاح این طرح 70تا 80درصد کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی این شهرستان را خواهیم داشت و حدود 15هزار نفر در این طرح مشغول به کار خواهند شد استاندار کرمان در این طرح همکاری خوبی را داشتند.

,

وی با بیان اینکه مسئولان برای حل مشکل ریزگردها در خوزستان به وعده خود عمل کنند،گفت: مردم شرق کشور نیز چندین سال است که با مشکل ریزگردها دست وپنجه نرم می کنند دولت به فریاد جازموریان برسد اگر از این ریزگردها جلوگیری نشود کشاورزی منطقه با این گرد وخاک فلج خواهد شد.

,

امام جمعه رودبار جنوب در پایان افزود: با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز ما باید مستمندان را ببینیم و اگر ما یک قدم به طرف خدا برویم خدا ده قدم به طرف ما می آید.

,

 

,

امام جمعه آسمینون منوجان:مسئله فلسطین محوری‌ترین و مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است/فلسطین رمز وحدت و عامل اتحاد و ملاک شناسایی دوست از دشمن است

, امام جمعه آسمینون منوجان:مسئله فلسطین محوری‌ترین و مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است/فلسطین رمز وحدت و عامل اتحاد و ملاک شناسایی دوست از دشمن است,

 

,

 

,

حجت‌الاسلام رضا احمدی‌نیک ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش آسمینون منوجان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: مسئله فلسطین محوری‌ترین و مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است، چرا که فلسطین رمز وحدت و عامل اتحاد و مبارزه با دشمن و نیز ملاک شناسایی دوست از دشمن است.

,

امام جمعه بخش آسمینون در ادامه ،افزود: طرح‌های دشمنان از جمله ایجاد داعش و سایر گروه‌های تکفیری، راه انداختن جنگ‌های نیابتی، قومی و مذهبی برای منحرف کردن مسلمانان از مسائل اصلی جهان اسلام است.

,

خطیب جمعه آسمنون بیان داشت: برخی مراکز معلوم‌الحال و دشمنان و گاهی برخی از جریان‌ها و حتی کشورهایی که در ظاهر ادعای همراهی با مسئله فلسطین را دارند در حقیقت در صدد هستند تا مسیر درست این ملت را منحرف کرده و به مقاومت حمله کنند.

,

احمدی‌نیک عنوان کرد: ایجاد مانع اساسی در برابر پروژه‌های صهیونیستی مهم‌ترین دستاورد مقاومت است.

,

وی با تسلیت ایام فاطمیه یادآور شد: امروز جامعه ما به شدت نیازمند پیاده شدن و بهره‌مندی از سیره فاطمی است و حضرت فاطمه (س) الگوی رفتارهای خانوادگی است.

,

احمدی‌نیک افزود: حضرت فاطمه (س) آیین خانه‌داری و همسرداری را به خوبی مراعات می‌کردند و در زندگی واقعا شریک و همراه و همراز همسرش حضرت علی (ع) بود.

,

امام جمعه آسمینون با اشاره به هشت اسفند، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اظهار داشت: تربیت در دین مقدس اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و تهذیب نفس و تربیت مقدم بر تحصیل و علم آموزی است.

,

وی ادامه داد: جایگاه مادران و معلمان در پرورش فرزندان، کلیدی است و باید مراقب باشند و فرزندان را از ظلمت و تاریکی‌ها به روشنی و نور هدایت کنند.

,

احمدی نیک خاطرنشان کرد: اعتدال و میانه‌روی یکی از اصولی است که موجب تحکیم خانواده می‌شود و بر آن بسیار تاکید شده است.

,

 

,

امام جمعه جیرفت:مردم حرمت ایام فاطمیه را نگه دارند

, امام جمعه جیرفت:مردم حرمت ایام فاطمیه را نگه دارند,

حجت الاسلام رضا کرمی پور در خطبه های نمازجمعه جیرفت با اشاره به روز امور تربیتی افزود: از تربیت فرزندان غافل نشویم چرا که انسان موجودی تربیت پذیر است.

,


وی خاطرنشان کرد: تربیت نیاز به مربی دارد لذا خداوند در طول تاریخ پیامبران را در زمان های مختلف برای تربیت انسان فرستاده است.

,
,


وی گفت: خداوند واجبات و محرمات را برای تربیت انسان قرار داده است لذا با حرکت در مسیر اسلام زندگی خود را بیمه کنیم.

,
,


امام جمعه جیرفت با بیان اینکه آموزش بر پرورش اولویت دارد اظهار کرد: کسب علم برای تربیت و حرکت در راه راست است.

,
,


وی افزود: دشمن در مدارس و دانشگاه دنبال تربیت غیر دینی است لذا والدین و مربیان در این زمینه هوشیار باشند.

,
,


حجت الاسلام کرمی پور اظهار کرد: حضور سالمندان در خانه سالمندان نشان از تربیت بد والدین است.

,
,


وی همچنین به روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان اشاره کرد و گفت: سال 1388 این قانون تصویب شد و مصرف کنندگان حق داشتن کالای سالم، رسیدگی به شکایت مصرف کننده، ارایه خدمات قبل، حین و بعد از مصرف و مشتری مداری را از تولیدکنندگان دارند لذا باید به این مسائل توجه شود.

,
,


وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: مسئولان در این زمینه برای مردم گزارش عملکرد دهند.

,
,


امام جمعه جیرفت به ایام فاطمیه اشاره و اضافه کرد: مردم در این ایام حرمت نگه دارند و در مراسم عزاداری شرکت کنند.

,
,

 

,

امام جمعه ریگان:مسئولین تعلیم و تربیت بدانند با تودیع و معارفه های دیرهنگام کار تربیتی نمی شود کرد

, امام جمعه ریگان:مسئولین تعلیم و تربیت بدانند با تودیع و معارفه های دیرهنگام کار تربیتی نمی شود کرد,

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان با اشاره به اینکه روز امور تربیتی و تربیت اسلامی را در پیش داریم،اظهار داشت:مقام معظم رهبری فرمودند،در محیط آموزش و پرورش باید کاری بشود که حتی یک استعداد از میان این میلیون ها جوان و نوجوان ایرانی هدر نرود در امور تربیتی ما باید استعدادها و ظرفیت ها را دریابیم و بر اساس استعداد و ظرفیت برنامه داشته باشیم.

,

امام جمعه ریگان ادامه داد:امام خمینی(ره) می فرمایند، ضربه های مهلکی که بر کشور مظلوم ما در این ۵۰ سال اخیر از دانشگاه ها و اساتید منحرفی که با تربیت غربی در مراکز علم و تربیت حکمفرما بودند این ضربه های مهلکی که وارد شد از سر نیزه رضاخان و پسرش وارد نشد. لذا فکر معلم، فکر استاد، محیط آموزش و محیط پرورش باید فکر اسلامی و روحیه انقلابی باشد. غیر این باشد ما ضرر کرده ایم و دودش هم به چشم خودمان می رود.

,

وی افزود: مسئولین تعلیم و تربیت بدانند با تودیع و معارفه های دیرهنگام کار تربیتی نمی شود کرد کارهای تربیتی دو سه ماهه جواب نمی دهد دراز مدت جواب می دهد، یکی دو روزه نیست باید برنامه ریزی کرد برنامه داشت یک مدیر موفق مدیری است که برنامه و ایده داشته باشد مدیری که بنا باشد از زیر مجموعه اش برنامه بگیرد مدیر موفقی نیست.

,

رنجبر ماهانی در ادامه اشاره داشت به سالگرد ارتحال فقید مجاهد آیت الله فاضل لنکرانی و تصریح کرد:یکی از مسئولین نظام رفته بودند محضر آیت الله فاضل (ره) آقا فرموده بودند، من ۵۰ سال است که دارم اسلام را می خوانم خلاصه اش را برایت می گویم، واجباتت را انجام بده و به جای مستحبات تا می توانی برای مردم کار کن و خدمت کن و اگر کسی در قیامت از تو سوال کرد بگو فاضل گفته است. این سرمشق است این الگوی مجتهدی که ۵۰ سال اسلام شناس بوده و زحمت کشیده در دین؛ بعد از واجبات خدمت به مردم، خدمت به خلق الله این باید سرلوحه کار مسئولین باشد.

,

خطیب جمعه ریگان ادامه داد:در هفته قبل شاهد حادثه طبیعی سیلاب بودیم در شهرستان که الحمدالله خدا را شکر می گوییم که خسارت جانی برای هیچ کدام از هموطنان و همشهریان عزیز رخ نداد جای سپاس و حمد خداست و خدا را شکر می گویم خسارت مالی هم برای بعضی خانواده ها و بعضی از کشاورزان بعضی از مومنین در بخش گنبکی و اطراف و گوشه و کنار بعضی خسارت ها وارد آمد که از همه مسئولین استدعا داریم که این خسارت ها را کارشناسی و بدون تبعیض این خسارت ها را رسیدگی کنند.

,

رنجبر ماهانی با بیان اینکه گاهی اوقات در گوشه و کنارها دیده می شوند افرادی سودجو می خواهند در میان آب گل آلود ماهی بگیرند،افزود: مسئولین باید برخورد جدی کنند خدای نکرده نشنویم یک مسئول بی تفاوت باشد، قناتی که سالها خشکیده است چرا باید صحنه سازی بشود آب سیلاب را به این قنات راه بدهد برای عمده مالک یا این خانی که از بیت المال مسلمین چیزی به حلقومش بریزیم. این صحنه سازی ها صحیح نیست بعد یک کشاورزی که ۵ -۱۰ دامش زیر آوار رفته این را به رقم نمی بینیم چون حق دفاعی ندارد این را دورش می زنیم مسئولین مراقب باشند خدمت به خلق کنند فقرا را رسیدگی کنند بنا نباشد کسانی که دستشان به دهانشان می رسد ما بیشتر توجه داشته باشیم.

,

خطیب جمعه ریگان با اشاره به اینکه  مردم شهرستان ریگان و بخش گنبکی از اب سد نسا حق و حقوقی دارند،عنوان کرد: مسئولین از نجابت مردم سوءاستفاده نکنند و حق آبه مردم را باید پرداخت کنند. این نکته ای است که ما باید مطالبه کننده باشیم از مسئولین، چرا چاه ها قنات ها و کشاورزی های ما خشکیده است؟ چرا آب سفره های زیر زمینی این قسمت ها خکشیده است؟ قبل از اینکه سد نسا به وجود بیاید آب های باران می آمد به این سمت زمین ها مرطوب بود حالا که یک کاری شده البته کاری در اصل کار خوب است اما در فرعیاتش یک سری ایراداتی است و انتقاداتی است؛ اصل کار خوب است اما در بعضی فرعیات مسئولین باید برخی نکته ها را لحاظ قرار دهند، سد باید مدیریت شود.

,

وی تصریح کرد:اگر قبل از سیلاب آب سد تخلیه شده بود ما این همه خسارت نداشتیم لذا آب سیلاب از سد تخلیه نشده بود از قبل، اگر تخلیه شده باید می دانید بحران است به ما خبر می دهند هواشناسی مطرح می کند. خب ما باید از قبل مدیریت کنیم اب سد را خالی کنیم هر چقدر سیلاب بیاید خسارتش کمتر است. انشاءلله این مدیریت ها را داشته باشیم و همش نندازیم گردن دیگران که در مشکلات خوزستان مقام معظم رهبری فرمودند: کار را به گردن دیگران نندازید بگوید مال قبلی ها بوده خب بعد از شما دیگران می گویند قبلی ها این کار را کردند نسبت به وظیفه ای دارید حساس باشید مسئولیت پذیر باشید.

,

رنجبر ماهانی در پایان اشاره داشت به سخنان ولی امر مسلمین در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در جمع رهبران و مسئولان کشورهای اسلامی و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند،در هیچ برهه ای از تاریخ هیچ ملتی مانند مردم فلسطین با چنین  رنج و اندوه و اقدام ظالمانه ای مواجه نبوده است. هرگز نباید از اهمیت حمایت سیاسی از مردم فلسطین غافل بود مسلمانان برای آزادی فلسطین با اتحاد تلاش کنند با آشکار شدن نشانه های افول رژیم صهیونیستی و ضعف متحدان اصلی ان به ویژه آمریکا به تدریج فضای جوانی به مقابله با اقدامات خصمانه این رژیم میل پیدا می کنند.

,

وی خاطر نشان کرد:الحمدالله به برکت مقاومت، مقاومت مردم فلسطین در کشورهای دیگر هم زنگ مقاومت زده شده  و مردم کشورهای دیگر هم آن هم تدبر و هوشیاری را دارند و یاد گرفته اند با دست خالی در مقابل بزرگترین مستکبران عالم با مقاومت می توان ایستاد.

,

خبر در حال به روز رسانی است......

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه