اخبار داغ

گزیده ای از بیانات ائمه جمعه استان هرمزگان:

اقتصاد مقاومتی با دل بستن به برجام اجرا نمی شود/مسئله فلسطین مسئله جهان اسلام است/دستگاه دیپلماسی پاسخ قاطعانه به همنوایی اسرائیل ، عربستان و ترکیه دهد

اقتصاد مقاومتی با دل بستن به برجام اجرا نمی شود/مسئله فلسطین مسئله جهان اسلام است/دستگاه دیپلماسی پاسخ قاطعانه به همنوایی اسرائیل ، عربستان و ترکیه دهد
ائمه جمعه استان هرمزگان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با نگاه به خارج و دل بستن به برجام اجرایی نمی شود، اظهار کردند:خط اصلی و راه کلی کشور کلام رهبری است و همه باید مطیع کلام گهربار ایشان باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ائمه جمعه استان هرمزگان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با نگاه به خارج و دل بستن به برجام اجرایی نمی شود، اظهار کردند:خط اصلی و راه کلی کشور کلام رهبری است و همه باید مطیع کلام گهربار ایشان باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

ضرورت احیاء فرهنگ خمس با تاسیس بنیاد بین المللی

, ضرورت احیاء فرهنگ خمس با تاسیس بنیاد بین المللی,

آیت الله نعیم آبادی، امام جمعه شهرستان بندرعباس در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت:غذاهایی که در اسلام برای ما حلال شده غذاهای طیب بوده و آنچه حرام شده خبیث می باشد لذا خداوندی که ما را خلق کرده می داند چه غذاهایی برای ما مفید است.

,

نعیم آبادی در ادامه با بیان اینکه غذایی که انسان استفاده می کند علاوه بر جسم بر روح آن تاثیر می گذارد افزود: نباید تاثیر خوردنی ها را تنها بر جسم دید بلکه در روح تاثیر می گذارد لذا متاسفانه برخی به دلیل کج فهمی ها و عناد ها ذبح شیعه بخاطر نذر ائمه را حرام می دانند.

,

وی با تاکید به شکر نعمت های الهی اذعان داشت: اگر ما از نعمت های خداوند استفاده می کنیم باید از صاحب آن با انجام واجبات و شکر عملی تشکر کنیم.

,

نیعم آبادی در ادامه خطبه های نماز جمعه بندرعباس با تاکید احیا فرهنگ پرداخت خمس و تاسیس بنیاد بین المللی خمس اظهار داشت: از تکالیف روحانیت این است که مسائل خمس را به مردم بگوید و اگر برای کسی شبهه ای وجود دارد آن را برطرف سازند .
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: متاسفانه شبکه های وهابیت شب و روز بر علیه خمس در حال تبلیغ هستند ولی ما سعی خود را در  احیا این واجب الهی داریم و سعی داریم خارج از ایران نیز ترویج دهیم.
نعیم آبادی با بیان اینکه تمام وجوه خمس باید به دفاتر مراجع تقلید پرداخت شود ،گفت:بنیاد بین المللی خمس به هیچ وجه ،وجوه خمس را دریافت نمی کند بلکه به دنبال ترویج فرهنگ و آشنا کردن مردم با ابن واجب الهی را دارد و بر همه ما واجب است فرهنگ‌خمس را در جامعه احیا کنیم.

,
,
,

منادیان دورغین دفاع از فلسطین جیره خوار رژیم صهیونیستی هستند

, منادیان دورغین دفاع از فلسطین جیره خوار رژیم صهیونیستی هستند,

حجت الاسلام سید محمد حسینی، امام جمعه موقت کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در ششمین اجلاس دفاع از انتفاضه فلسطین درهفته گذشته گفت: در اهمیت این اجلاس همین بس که مقام معظم رهبری در افتتاحیه این اجلاس شخصا حضور پیدا کردند و ضمن بیان سخنان مهم، کاربردی و شفاف تر از هر زمانی پرده از قصه پر غصه 70 ساله جهان اسلام و اندوه جانکاه مظلومیت مردم بی دفاع فلسطین برداشتند.

,

وی افزود: قریب به 7 دهه است که شاهد بزرگترین و بی سابقه ترین ظلم تاریخ هستیم که در منظر و مرعای مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر یک کشور به طور کامل مورد تجاوز قرار می گیرد و مردم مظلوم فلسطین و کرانه باختری در آتش فتنه جنایات اسرائیل می سوزند.

,

خطیب موقت جمعه کیش اظهار کرد: آنچه که بیش از همه دل انسان را به درد می آورد همراهی برخی از کشورهای عربی و باصطلاح اسلامی منطقه است که به ظاهر شعار دفاع و همراهی از مردم فلسطین سر می دهند اما سرسفره سازش و دریوزگی و جیره خواری رژیم صهیونیستی می نشینند و این روزها می بینیم که وقیحانه دم از سازش و صلح و رفاقت آشکار با این غده سرطانی جهان اسلامی می زنند.

,

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ششمین اجلاس دفاع از انتفاضه فلسطین تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب سفارش کردند به اینکه وظیفه هر مسلمان آزادی خواه جهان است که نیازهای مقاومت فلسطین و کرانه باختری را تامین کنند و مماشات با مستکبران جهان ثابت کرده و خواهد کرد که حمایت از اسرائیل به نفع هیچ کشوری نبوده و نخواهد بود .

,

حسینی تاکید کرد:  اتحاد و همدلی مسلمانان جهان به لطف خدای متعال به زودی زمینه آزادی قدس شرریف و نابودی ابدی اسرائیل را به زودی فراهم خواهد آورد.

,

اقتصاد مقاومتی با دل بستن به برجام اجرا نمی شود

, اقتصاد مقاومتی با دل بستن به برجام اجرا نمی شود,

حجت الاسلام میرزایی امام جمعه شهرستان با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد:رضای فاطمه (س)تنها از طریق مسیر حق به دست می آید و غضب او در انحراف از حق و عدول از اوامر الهی حاصل می گردد.

,

امام جمعه شهرستان با اشاره به ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت:در اهمیت این کنفرانس همین بس که رهبر معظم انقلاب شخصاً در مراسم افتتاحیه این اجلاسیه حضور یافتند و شفاف تر از هر زمانی پرده از قصه پر غصه جهان اسلام برداشتند.

,

وی افزود:قریب به هفتاد سال است که بشریت شاهد بی سابقه ترین ظلم تاریخ آن هم در منظر مدعیان حقوق بشر می باشند  و در هیچ برهه ای از تاریخ هیچ یک از ملت های جهان با چنین اقدام ظالمانه ای مواجه نبوده اند که در یک توطئه فرا منطقه ای کشوری به طور کامل اشغال و از خانه خود رانده شود.

,

خطیب نماز جمعه پارسیان با انتقاد از سکوت منادیان دروغین حقوق بشر تصریح کرد:٧٠ سال است که دوست نمایان دروغین به بهانه صلح و سازش ملت مظلوم فلسطین را  از این اجلاس به آن اجلاس پاس می دهند و از آن طرف ملت مظلوم فلسطین در آتش فتنه و جنایات اسراییل می سوزد.

,

میرزایی ادامه داد:آن چه بیش از همه دلها را به درد می آورد همراهی برخی کشورها و دولتهای به اصطلاح عربی واسلامی منطقه است که پای سفره سازش و جیره خوار رژیم صهیونیست و آمریکا هستند که دم از رفاقت با غده سرطانی اسلام می زنند.

,

وی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری نسبت به کم رنگ شدن مسئله فلسطین با شروع بحران در منطقه عنوان کرد:وعده الهی محقق می گردد و به فضل خدا انتفاضه مقدس و مقاومت جانانه ملت بزرگ فلسطین به ثمر خواهد نشست و شاهدنابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

,

امام جمعه شهرستان تأکید کرد:قدرت مقاومت یک ملت متحد و انقلابی به اندازه ای است که قوی ترین قدرتهای زورگو و پوشالی جهان را به زانو در می آورد لذا بهترین گواه بر حقیقت مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران اسلامی  و به تبع آن راست قامتی ملت های مسلمان و مظلوم لبنان ، عراق ، سوریه،یمن،بحرین هستند که با اراده آهنین خود مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشررا به چالش کشیده و اکنون درس فراموش نشدنی به سران استکبار دادند.

,

وی اجلاس امنیتی مونیخ را شکل گیریی یک ائتلاف علیه ایران و مقاومت دانست و افزود:دستگاه دیپلماسی ضمن رصد هوشمندانه ، پاسخی قاطعانه به همنوایی اسراییل ، عربستان و ترکیه دهد.

,

میرزایی توجه به ماه آخر سال اقتصاد مقاومتی ، باز توجهی به شعار امسال را خواستار و گفت:اقتصاد مقاومتی با نگاه به خارج و دل بستن به برجام اجرایی نمی شود.

,

امام جمعه شهرستان با اشاره به روز تربیتی و تربیت اسلامی ، علم و تخصص بدون تربیت و ترکیه را نه تنها بدون فایده بلکه مضر برای مردم دانست .

,

وی تمام گرفتاری های امروز جوامع را دوری از تربیت و تزکیه دانست و از آموزش وپرورش به عنوان مهمترین بخش برای تعلیم و تربیت دانش آموزان اهتمام بیشتری را خواستار شد.

,

امام جمعه پارسیان از مسئولین،هلال احمر و همکاری مردم ، شهرداری و نیروی انتظامی در جریان کمک رسانی به سیل زدگان تشکر و از استاندار هرمزگان برای اولویت دادن اعتبار جهت هدایت آب های سطحی از سد بردول پارسیان تقاضای کمک و مساعدت داشت.

,

میرزایی با بیان اینکه مسئولان گوش شنوا داشته باشند وبه جای برگزاری این همه همایش قدری به مشکلات رسیدگی کنند، ادامه داد:سدبردول چند سال است که مردم را دچار ترس وحشت وخسارت می کند پس چرا چاره ای برای این معضل  اندیشیده نمی شود.

,

میرزایی مردم را برای حضور و کمک در مراسم و تدفین شهدای گمنام دعوت و به مسئولین تأکید کرد:پای هر میز مسئولیت 72شهید داده شد پس باید در مسیر و اهداف شهدا حرکت و به یادمان و کمک رسانی شهدای گمنام اهتمام بورزند.

,

بیانات رهبر انقلاب خط مشی اصلی کشور است

, بیانات رهبر انقلاب خط مشی اصلی کشور است,

حجت الاسلام والمسلمین عباس کثیر امام جمعه بندرچارک درخطبه های نماز جمعه با اشاره به موضوع نماز گفت: برنامه نماز رابه خوبی مراقبت کنیدو برانجام و مراقبت از نماز متعهد باشید چرا که اولی ترین عبادت خداوند که هدف خداوند از خلقت است نماز است.

,

امام جمعه بندرچارک اضافه کرد: در محافظت از نماز بسیار کوشا باشیدچرا که نماز وسیله ای است که میتوان با آن به معراج رفت وبه خدا نزدیک شد واز مقربان درگاهش بشویم.

,

وی با تقدیر از گروه پزشکی راه ایمان تصریح کرد: خط مشی ما وتمام مسئولین کلام رهبر عزیزوسلاله رسول الله و ولی فقیه نماینده امام زمان (عج) است و ختم تمام حرف وحدیثها کلام ایشان است.

,

کثیردر ادامه با اشاره به کلام رهبر انقلاب درباره شعارآشتی ملی گفت:خط اصلی و راه کلی کشور کلام رهبری است و همه باید مطیع کلام گهربار ایشان باشیم ایشان دلشان از فتنه ۸۸ وعاملان خائن خون است.

,

امام جمعه شهرچارک در پایان به شهادت مظلومانه بیبی دو عالم حضرت فاطمه سلام الله علیها اشاره کرد و این روز پر ازمصیبت واندوه را به امام زمان عج وپیروان ایشان تسلیت عرض نمود وشفاعت ایشان و پدر بزرگوارشان را برای همه خواستارشدند

,

 

,

 

,

مردم آثار کاهش تورم را در زندگی خود لمس نکرده اند

, مردم آثار کاهش تورم را در زندگی خود لمس نکرده اند,

حجت الاسلام و المسلمین سید مجید موسوی، امام جمعه موقت شهرستان بستک در ابتدای خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به تقوا و دوری از گناه، به بیان شان و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و با اشاره به زندگی سراسر قناعت و ساده زیستی، تَدیّن و مهمان نوازی آن حضرت، ایشان را الگو و اسوه ای برای تمام جهانیان دانست.

,

وی با اشاره روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، بهترین مربی انسانها را خداوند و اولیای الهی عنوان کرد و افزود: وظیفه معلمان، خارج کردن از ظلمات به سمت نور است و باید توجه داشت که تربیت فرزندان می بایست در مقام عمل انجام شود.

,

امام جمعه موقت شهرستان بستک با اشاره به وقوع اتفاقات اخیر از جمله سیل در جنوب کشور و ریزگردها در خوزستان بیان کرد: خوزستانی ها شایسته این همه بی مهری نیستند و رهبری نیز فرمودند که" آقایون فرافکنی می کنند که می گویند مشکلات از قبل بوده است شما وظیفه خود را انجام دهید زیرا تنها حرف زدن مقام مسئول بی فایده است و مسئولین باید خود را سپر بلای مردم کنند و برای رفع مشکلات آنها تلاش کنند".

,

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری با بیان اینکه نام گذاری سالها توسط رهبری تنها مربوط به آن سال نیست بلکه باید در آن سال بیشتر نمود پیدا کند؛ افزود:سال اقتصاد مقاومتی رو به پایان است لذا مسئولین بیایند و بگویند که برای رفع مشکل مردم چه کرده اند.

,

موسوی تاکید کرد:بیکاری و گرانی در جامعه بیداد می کند و مردم هنوز کاهش تورم را لمس نکرده اندهم اکنون برخی از جوانان باید مدارک دانشگاهی خود را قاب کنند و آن را تماشا کنند.

,

 

,

 

,

 

,

ترامپ تجسم واقعی آمریکای بدون روتوش است

, ترامپ تجسم واقعی آمریکای بدون روتوش است,

حجت الاسلام رضا مهدوی،امام جمعه موقت رودان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سیاست های خصمانه آمریکا اظهار داشت : برخی از رسانه های وابسته به استکبار جهانی واقعیت ها را پشت تبلیغات خود پنهان می کنندو با گریم واقعیت ها سعی در پوشش جنایت های آمریکا و متحدان آن در جهان را دارند .

,

وی افزود :ترامپ تجسم واقعی آمریکای بدون روتوش است و اینکه کشورهای حامی تروریسم در منطقه جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم متهم می کنند در صورتی تنها کشوری که در کنار کشورهای آزادی خواه بر علیه استکبار و تروریسم مقاومت می کند جمهوری اسلامی ایران است .

,

امام جمعه موقت رودان با اشاره به انتفاضه مردم فلسطین تصریح کرد: مسئله فلسطین یکی از مهمترین مسائل جهان است آنچه از این مسئله برای ملت مسلمان فلسطین در بر داشته است این است که روز به روز شور و اشتیاق انان برای مقاومت و مقابله با رژیم غاصب صهیونیسم بیشتر می شود .

,

مهدوی با اشاره به طرح سازش کارانه عربی با اسرائیل عنوان داشت :آنان به دنبال عادی سازی روابط با اسرائل هستند و می خواهند مسئله فلسطین بک موضوع مغفول باشد امامی دانند که مسئله فلسطین به هیچ عنوان فراموش نخواهد شد .

,

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هشتم اسفندماه روز امورتربیتی اضافه کرد: این روز یادگار شهیدان رجائی و باهنراست بقاء یک جامعه به این است که ارزش های آن جامعه به نسل بعدی منتقل شود و مهمترین جا برای انتقال این ارزش ها آموزش و پرورش است .

,

امام جمعه موقت رودان بااشاره به نهم اسفندماه روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان خاطر نشان کرد: این که یک روز به نام حمایت از حقوق مصرف کنندگان در تقویم جمهوری اسلامی به منظور این است که یک مرجع در این خصوص تشکیل شده تا از حقوق مصرف کنندگان حمایت کندو توقع ما از دولت ها این است که از این مرجع حمایت های لازم را انجام دهند.

,

 

,

مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام است

, مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام است,

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صفایی حائری، امام جمعه شهرستان سیریک اظهار کرد:  امروز در جامعه اسلامی با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی  ضرورت تربیت  یک فرد کمتر از ضرورت غذا برای چشم نیست و همان طوری که حفظ و بقای حیات انسان به غذا و خوراک بستگی دارد  تربیت نیز ضامن نوعی حیات و زندگی سالم برای فرد و جامعه است.

,

وی با اشاره به روز حمایت از حقوق مصرف کننده افزود: متاسفانه این روز فقط در حد شعار در تقویم دیده شده و اثری از اجرای درست و دقیق آن برای همه افراد در جامعه نیست.

,

صفایی حائری با اشاره به برگزاری کنفرانس حمایت از فلسطینی در تهران ابراز کرد:  این کنفرانس برای جهان اسلام با اهمیت و با ارزش بود  که رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی )ولی امر مسلمین جهان خود در  این کنفرانس شرکت کردند تا به همه جهانیان نشان دهند که مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام است.

,

امام جمعه شهرستان سیریک بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی شهرستان سیریک که در راستای طرح های توسعه سواحل مکران صورت گرفت امیدواریم که منشا خیر و برکت برای جامعه و  بتواند زمینه اشتغالزایی جوانان و خانواده های شهرستان  و پویایی منطقه باشد.

,

امام جمعه شهرستان سیریک اضافه کرد: الحمدالله با تلاش  نیروهای مردمی و ارتش عراق غرب موصل در شرف آزاد سازی کامل قرار دارد و امیدواریم برای آزاد سازی کامل و جنبش پیروزی مردم مظلوم عراق این مهم تحقق یابد و شر گروههای تکفیری و داعشی همراه با حامیانشان از  سر مردم مظلوم عراق نیست و نابود شود.

,

 

,

 

,

 دنیا طلبی و سیاست زدگی جایگزین عدالت شده است

,  دنیا طلبی و سیاست زدگی جایگزین عدالت شده است,

شیخ عبدالعزیز افراز امام جمعه اهل سنت شهر بندر سیریک اظهار کرد:  عدل و عدالت از مسائل مهم زندگی همه انسان هاست و از برجسته ترین معارف دینی همه ادیان الهی بویژه دین مقدس اسلام است که در صورت رعایت آن بسیاری از دردها ، رنج ها و مشقت های جوامع بشری برطرف و زیبایی های دنیا برای انسان ها لذت بخش خواهد شد.

,

وی افزود: دین منبع اصلی آرامش روحی و روانی همه بشریت است و داشتن دین منبع اصلی تامین نیاز های روحی و تغذیه روانی بشریت است

,

افراز اظهار کرد: دین اسلام مهمترین دینی است که  در همه زمینه ها برای همه دارای دلیل و حکمت است و با ذکر و یاد خدا همه زنگارهای دل آدمی زدوده و روح متلاطم و پژمرد انسان التیام و آرام می شود.

,

امام جمعه اهل سنت سیریک بیان کرد: وضو در اسلام دارای ارزش و جایگاه فراوانی برای رسیدن به تقرب الهی دارد در واقع وضو بیعت با خداست و همه اعمالی که در وضو یک انسان مسلمان صورت می گیرد دارای حکمت و فلسفه الهی است.

,

افراز تصریح کرد: وضو باعث می شود تا بسیاری از بیمار ها از انسان مسلمان برطرف شود لذا وضو یک نوع طب است که خداوند آنرا را برای مسلمانان واجب کرده تا ضمن پاکی جسم پاکی روح و روان را برای بندگانش فراهم سازد.

,

 

,

جنگ امروز دشمن جنگ در جبهه فرهنگی است

, جنگ امروز دشمن جنگ در جبهه فرهنگی است,

حجت‌الاسلام والمسلمین مختار صادقی،امام جمعه موقت حاجی آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت ایام فاطمیه(س) بر الگوپذیری جامعه از سیره حضرت فاطمه اطهر(س) تأکید کرد و گفت: اگر بخواهیم سیره زندگی زهرا(س) را در جامعه نهادینه کنیم بخش اعظمی از این مسؤلیت، به عهده خواهران است و مابقی برادران عهده‌دار هستند.

,

وی ادامه داد: بایستی خواهران در همه زمینه‌ها ازجمله همسرداری، رعایت نکات اخلاقی در منزل، درس عبادت، اخلاص، نحوه رفتار با نامحرم و غیره، فاطمه(س) را الگو قرار دهند و اگر زندگی انسان‌ها رنگ و بوی فاطمی به خود گرفت هم دنیا و هم آخرتش آباد می‌شود.

,

صادقی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در کنفرانس حمایت از فلسطین به نکات مهمی اشاره فرمودند و افزود: از حمایت سیاسی این ملت غافل نشویم این وظیفه الهی و انسانی است که هر گوشه‌ای از این عالم ندای مظلومی بلند بشود بر هر مسلمانی واجب است که پاسخ دهد.

,

امام جمعه موقت حاجی آباد عنوان داشت: اگرچه ادعاهایی علیه مقاومت در حال شکل‌گیری است اما رهبر معظم انقلاب با جدیت کامل فرمودند؛ اگر عده‌ای بخواهند پرچم مقاومت را زمین بگذارند بدانند که عده‌ای دیگر از دل مردم بلند خواهند شد و این پرچم را برمی‌دارند و آنچه در مقابل صالحین جوابگو خواهد بود ایستادگی و مقاومت است.

,

وی با بیان اینکه هر کجای دنیا در مقابل ظالم وقتی ایستادگی وجود داشته باشد طرف مقابل جواب سختی را دریافت کرده هر جا حس تعامل پیش آمده منجر به شکست شده است، افزود: در مساله هسته‌ای اگر مقاومت می‌کردیم و به سمت و سوی مذاکره نمی‌رفتیم عزتمان بیشتر پا برجا بود.

,

صادقی با بیان اینکه امروز جنگ در جبهه فرهنگی است، بیان داشت: فضای مجازی امروز آسیب‌های جدی را بر خانواده‌ها ایجاد کرده است و چرا مسؤولان امر برای جلوگیری از این پدیده‌ای که غرب برای فروپاشی بنیان خانواده تدارک دیده است کاری انجام نمی‌دهند و این امر مورد تأکیدات موکد رهبر انقلاب است .

,

 

,

 

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه