اخبار داغ

در نماز جمعه استان فارس مطرح شد؛

نشانه های فرو پاشی اسرائیل پدیدار شده است/مسوولان اقدامات انجام شده برای اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی را اعلام کنند

نشانه های فرو پاشی اسرائیل پدیدار شده است/مسوولان اقدامات انجام شده برای اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی را اعلام کنند
آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز گفت: تا پایان سال 95 مدتی باقی نمانده و مسؤولان قوا باید آنچه در مورد اقتصاد مقاومتی انجام داده‌اند و منتهی به رفاه حال مردم شده و نتیجه‌ای عاید ساخته یا رکود را شکسته و اشتغال را بیشتر ساخته برای مردم تشریح کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه؛ نماز جمعه این هفته استان فارس مانند هر هفته با حضور گسترده مردم برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه؛,

مسوولان اقدامات انجام شده برای اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی را اعلام کنند  

, مسوولان اقدامات انجام شده برای اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی را اعلام کنند  ,

آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز گفت: تا پایان سال 95 مدتی باقی نمانده و مسؤولان قوا باید آنچه در مورد اقتصاد مقاومتی انجام داده‌اند و منتهی به رفاه حال مردم شده و نتیجه‌ای عاید ساخته یا رکود را شکسته و اشتغال را بیشتر ساخته برای مردم تشریح کنند.

, تا پایان سال 95 مدتی باقی نمانده و مسؤولان قوا باید آنچه در مورد اقتصاد مقاومتی انجام داده‌اند و منتهی به رفاه حال مردم شده و نتیجه‌ای عاید ساخته یا رکود را شکسته و اشتغال را بیشتر ساخته برای مردم تشریح کنند.,

وی ادامه داد: مسئولان فعالیت هایی که بر سر سفره مردم قابلیت رویت است را گزارش دهند و اینکه در سال اقدام و عمل چه کرده اند؟

,

امام جمعه شیراز یادآور شد: بیان تخلفات و کم کاری دیگران در تمامی زمانها ممکن است اما امروز زمان بیان عملکرد در خصوص رفع مشکلات مردم است.

,

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رفع مشکلات مناطق سیل زده فارس، به کار جهادی نیازمند است تاکید کرد: منزلی طی ۱۰ دقیقه ویران شده و صاحبان منازل حتی لباس برای پوشیدن ندارند بنابراین برنامه ریزی «بلندمدت» برای آنها در اولویت نیست.

,

وی تاکید کرد: تزریق پول نقد برای رفع مشکلات امروز آنها اولویت است. بنابراین باید به این کار سرعت بخشید و از تجربیات گذشته و دیگران استفاده کنیم.

,

آیت الله ایمانی تصریح کرد: مسئولان زحماتی کشیده اند اما آنچه که باید اولویت باشد انجام کار جهادی است چرا که آرام آرام کار کردن نمی تواند وضعیت زندگی این افراد را ساماندهی کند.

,

نماینده ولی فقیه در استان فارس یادآور شد: باید به کارها سرعت ببخشیم تا در گذر زمان به فراموشی سپرده نشوند.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین نیز گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در این کنفرانس تاثیر بسیاری در جهان داشت چرا که آنچه مهم است موضوع مقاومت و ایستادگی است تا زمینه مقاومت را توسعه و گسترش داد.

,

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: افول رژیم صهیونیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده و امروز شاهد پیروزی مقاومت در غزه، فلسطین، لبنان و سوریه هستیم.

,

آیت الله  ایمانی با بیان اینکه همکاری و همراهی برخی از کشورهای عربی و اسلامی با اسرائیل هیچ توجیهی ندارد افزود: جای تاسف است که برخی از کشورهای مسلمان با ادعای اسلامی و کشورهای عربی با تعصب عربیت در کنار اسرائیل بنشینند و علیه فلسطین توطئه کنند و شریک ظلم و ستم این غاصبان باشند.

,

وی افزود: سخنان مقام معظم رهبری به اندازه ای تاثیرگذار بود که در همان موقع در کنفرانس مونیخ با حضور آمریکا، عربستان، ترکیه و اسرائیل سخنانی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند و حال جای سوال است که اگر ایران در منطقه تاثیرگذار نبود و حلقه مقاومت و محاصره را تنگ تر نمی کرد اینان به چه دلیل به یاوه گویی پرداختند. بنابراین نقش جمهوری اسلامی در منطقه بسیار تاثیر گذار است.

,

نشانه های فرو پاشی اسرائیل پدیدار شده است

, نشانه های فرو پاشی اسرائیل پدیدار شده است,

حجت‌الاسلام هاشمی زاده امام جمعه فیروزآباد در خطبه دوم نماز جمعه فیروزآباد ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) گفت: پیامبر اکرم (ص) همواره به حضرت زهراء (س) احترام می گذاشت و فاطمه (س) را پاره تن خود می دانست وسفارش و تاکید پیامبراحترام ویژه به حضرت فاطمه (س) بوده است.

, حجت‌الاسلام هاشمی زاده امام جمعه فیروزآباد در خطبه دوم نماز جمعه فیروزآباد ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) گفت: پیامبر اکرم (ص) همواره به حضرت زهراء (س) احترام می گذاشت و فاطمه (س) را پاره تن خود می دانست وسفارش و تاکید پیامبراحترام ویژه به حضرت فاطمه (س) بوده است.,

وی اظهار داشت: با مطالعه وصیت نامه حضرت فاطمه (س) که به امیرالمومنین (ع) سفارش شده بود تا مردم و حاکمان ظالم مدینه در مراسم تشییع آن بزرگوار شرکت نکنند می توان دید که مردم و حاکمان مدینه چه ظلم های در حق حضرت فاطمه (س) که  نکردند.

,

هاشمی زاده در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اجلاسیه کنفراس بین المللی اسلامی تهران که به حمایت از انتفاضه فلسطین برگزار شده بود بیان داشت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، فلسطین مهمترین و محوری ترین مسئله جهان اسلام است و محوری ترین مسئله جهان امروز باید مسئله فلسطین باشد زیرا قبله اول مسلمان در حال از بین رفتن است.

,

امام جمعه فیروزآباد در ادامه به طرح های دشمنان اسلام برای منحرف کردن مسلمانان از مسائل اصلی پرداخت و به وجود آمدن داعش در سوریه و عراق را، برای سرگرم کردن کشور های اسلامی دانست و گفت: کشور های اسلامی باید به فکر این باشند که این جورسومه فساد را از منطقه بیرون کنند.

,

امام جمعه فیروزآباد یکی از بیانات مهم مقام معظم رهبری در اجلاسیه را پدیدار شدن نشانه های فرو پاشی اسرائیل دانست و گفت: مقدمه فروپاشی اسرائیل آغاز شده است و این یک حرف نو و جدیدی است که دشمنان نمیخواهند بپذیرند ولی این فروپاشی آغاز شده است و با توجه به شکست های اسرائیل از حزب الله لبنان و گروه های فلسطینی مقدمه فروپاشی اسرائیل آغاز شده است.

,

امروز اسرائیل مصداق بارزظلم در منطقه است

, امروز اسرائیل مصداق بارزظلم در منطقه است,

حجت الاسلام موسوی انور، امام جمعه شهرستان سپیدان، در خطبه‌های نماز جمعه امروز ششم اسفند ماه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن شهادت بانوی دوعالم حضرت زهرا (س) افزود :ما باید در زندگی های خود سبک وسیاق زندگی فاطمی پیاده کنیم واز این بانوی بزرگ درس دینداری وزندگی دنیوی واخروی را بیاموزیم . به مناسبت ایام فاطمیه چند سالی که برنامه های خوبی با همکاری وهمفکری مردم متدین ومذهبی ومسئولین وستاد فاطمیه شهرستان صورت گرفته است که این برنامه هاباید استمرار داشته باشد و حتی المقدور سعی کنید در خانه ها خود روضه های خانگی برپا کنید وبرای گرمیداشت اهل بیت خصوصا حضرت زهرا (س) مجالس عزاداری برپاکنید که برپایی اینچنین مراسماتی باعث رنگ وبوی فاطمی در خانوه ها  وجود نور در زندگی هایمان میشود .

,

امام جمعه شهرستان سپیدان باتوجه به سالرزو فرارسیدن  8 اسفند؛ روز امور تربیتی گفت: امروز باید در مراکز آموزشی از قبیل مدارس ودانشگاهها باید در کنار آموزش بحث تهذیب هم باشد وعلم بدون تهذیب مایه تباهی وگمراهی است در اولین سوره قرآ(حمد) که در شبانه روز چندین مرتبه می خوانیم  تربیت را بعداز توحید بیان کرده است وتربیت دردرجه اول مختص خدا وبعد انبیا وبعد انسانها می باشد . تربیت بعداز توحید درمقام دوم قرارگرفته است واین جایگاه تربیت را دین اسلام نشان می دهد . انسان بدون تربیت وتهذیب می شود هیتلر ویاصدام ودچار گمراهی میشود وخوی درندگی در اورشد می کند .عالم ودانشمند ودانشجوی بدون تهذیب دچار گمراهی وتباهی می شود ودرتاریخ نمونه های زیادی را به خود نشان داده است .

,

حجت الاسلام موسوی انوردر خصوص ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین واهمیت ان باتوجه به حضور رهبرمعظم انقلاب در افتاحییه آن گفت: امروزه دشمن سعی دارد مسئله اسرائیل را کمرنگ کند وبا حضور خود در منطقه در صدد نسل کشی مسلمانان است .امروز استکبار جهانی با دیگرهم پیمانان خود انگلیس واسرائیل دارندقصه پرغصه فلسطین راجور دیگری به نمایش می گذارند وبا خلق وحمایت از داعش وسلفی وهابی دارند با اسلام مبارزه می کند فتنه ای که درآن مسلمانان قربانی می شوند آنهم بدست هم ودر مقابل هم ودر سرزمین های مسلمانان وبانقشه های شوم استکبار همدیگر را قربانی می کنند .مسلمان کشی وظیفه واجبی برای انها شده است ودراین را از هیچ کوششی دریغ نمی کنند .

,

امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت:امروز باید دنیا وملت اسلام از خواب غفلت بیدار شودند وباید به رهنمودهای عالمانه وحکیمانه رهبر معظم انقلاب گوش دهند واین فرمایشات راسرلوحه امورات زندگی وحکومت جامعه خود قرار دهند توصیه های امام ورهبری بی بهانه نبوده است ودر قرآن نیز مکرراً بیان شده است که در مقابل ظلم سکوت نکنید  امروز اسرائیل مصداق بارزظلم در منطقه است .ودر فلسطین بعد از گذشت چندین سال امروز دارند از حرکات جمهوری اسلامی ایران الگوبرداری می کند واگردر کشورهای مسلمان مانند سوریه ولبنان وفلسطین به پیروزی هایی دست یافته اند ؛ به خاطر نور انقلاب اسلامی است که به انها رسیده است وانقلاب اسلامی یاران نمونه ووعده قرآن است که وعده خداوند محقق خواهد شد .مسئولین جمهوری اسلامی باید جواب تحرکات ترکیه رابدهند چون حرکات جدید این کشور همسویی با امریکا واسرائیل است وباید جواب تحرکات را هوشمندانه بدهند هیچ کشوری نمی تواند برای جمهوری اسلامی شاخ وشانه بکشد

,

خطیب نماز جمعه سپیدان گفت:باید مسئولین به تذکرات مهم رهبر معظم انقلاب به مسئولین در خصوص منطقه جنوب کشور فکری اساسی واقدامی سریع انجام دهند ومشکلات مردم باید باعمل واقدام حل شود وبه شعار دادن وگفتگو مشکلات مردم حل نمی شود . مسئولین نباید ازمشکلات مردم لحظه ای غفلت کنند  واین وظیفه مسئولین است که به فکرمردم وخصوصاً فقرا باشند . مسئولان باید امورات وکارهای انجام شده خودرابه مردم گزارش دهند این حق مردم است که بدانند . برهمین اساس طی هماهنگی های ستاد نماز جمعه با مسئولان ارشد استان ازانها دعوت میشود تاضمن حضور در شهرستان ونماز جمعه ضمن ارائه گزارش عملکرد به مشکلات مردم رسیدگی نمایند .( در نماز جمعه  این هفته شهرستان دکتر ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و قائم مقام وزیر در استان میهمان مردم سپیدان بودند )

,

امام جمعه شهرستان سپیدان در خطبه نخست نماز جمعه مردم ونمازگزاران رابه رعایت تقوای الهی بر حفظ آن دعوت نمود وپیرامون نقش حضرت زهر(س) در سلامت وسعادت زانان وخانواده ها مطالبی را بیان نمود .

,

سپاه؛ نور چشم و عضو اصلی انقلاب است

, سپاه؛ نور چشم و عضو اصلی انقلاب است,

 حجت الاسلام محمد پردل در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت به مناسبت شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: به تعبیر معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)  انسان بدون تربیت الهی حیوان است بلکه بدتر از حیوان است.

,

وی به روز امور تربیتی اشاره کرد و گفت: تحصیلی که بدون تهذیب نفس باشد ضرر دارد، علم به تنهایی بی فایده است و علمی که درآن تربیت و تزکیه نباشد سودی هم ندارد.

,

امام جمعه بخش پاسارگاد گفت: بسیار از اوقات کسی که عالم است و همه چیز را می داند اما تزکیه،  تصفیه و تربیت الهی نشده است و این چنین علمی برای تباهی بشر است.

,

پردل در باره تذکرات مقام معظم رهبری در پی مشکلات درمدیریت بحران در جنوب کشور اشاره کرد و ادامه داد: مسولان کشور به جای متوجه کردن اشکال به گذشتگان به چاره اندیشی مسائل بپردازند،مسئولان نباید فرا فکنی کنند واز زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

,

وی اضافه کرد: این وظیفه قطعی، فوری و همیشگی حکومتهاست که به فکر مردم باشند، بحث خوزستان را باید جدی گرفت،  فمردم مومن و انقلابی خوزستان دین خود را به انقلاب ادا کردند و حالا وقت آن رسیده که مسئولان به این مردم که سالها زیر شکنجه و خمپاره بودند، رسیدگی جدی کنند و مشکل آنان را حل کنند که حقیقتا این وضعیت دلخراش است .

,

پردل بیان داشت: شعار امسال اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل بود،لذا همه قوا باید  تا آخر سال نشان دهند و بگویند برای اقدام و عمل چه کردند.

,

وی ادامه داد:دولت کارنامه خود را در تحقق رفع رکود، بیکاری  و تورم  منتشر کند،اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل شعاری است که با نگاه به خارج و دل بستن به برجام اجرایی نشد.

,

پردل تصریح کرد: وعده دادن به مردم که چیزی را عوض و حل نمی کند، مردم باید در عمل ببینند و کار را روی زمین باید دید، در بین مردم دید و مردم راضی نیستند.

,

امام جمعه بخش پاسارگاد ابراز داشت: اگر کسی هم اعتراضی کند، انتقادی کند با برخورد درستی رو به رو نمی شود،ایا این آن دولتی بود که می گفت انتقاد پذیریم، حالا هم که طرح های دو فوریتی را دارند اقدام می کنند که کسی حق انتقاد نداشته باشد، این حق مردمی که انقلاب کردند و پای انقلاب و ولایت ماندند نیست که اینطور برخوردها را ببینند.

,

وی ادامه داد: شاهدیک جریان  در مملکت هستیم  و آن هم  تخریب و تضعیف نیروهای ارزشی و انقلابی هست که روز به روز درحال پیشرفت است،عده ای عوامل داخلی وابسته با غرب پشت این قضیه هستند که هدفشان حذف نیروهای ارزشی و انقلابی هست .

,

پردل بیان داشت: سپاه یکی از نیروهای مهم در این مملکت هست و طبق اصل۱۵۰قانون اساسی نقش سپاه حفاظت از انقلاب و دست آوردهای انقلاب  است.

,

وی اضافه کرد: انشالله مثل همیشه جلوی این فتنه تخریب وتضعیف نیروهای انقلابی را خواهند گرفت، چرا که نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حق از بزرگترین سنگر های دفاع از ارزشهای الهی نظام ما بوده وخواهد بود و سپاه نور چشم و عضو اصلی انقلاب است.

,

پردل ادامه داد: البته ما در این شهرستان و بخش شاهد این جریان  (تخریب وتضعیف نیروهای انقلابی) هستیم وبا گزارش دهی علیه نیروهای انقلابی سعی در  عملی کردن این جریان دارند که البته با هوشیاری و دقت بالا این جریان خنثی خواهد شد.

,

وی تصریح کرد: بحث بخشودگی جرائم و دیر کرد وام بانک ها  مطرح شده است که البته این سود بنا به فتوای علما ربا و حرام بوده،  پس بخشودگی در کار نبوده که حالا دل مردم را خوش کنید که خدمت می کنید.

,

پردل گفت: بحث دیگر پارکینگ عید نوروز است که به نظر می رسد دستهایی در کار است که اجازه ورود خودروها را در شهر بگیرند و کاروان پیاده روی راه بیاندازند.

,

وی اظهار داشت: دهیاریها و شورای روستاها و شهر با هم متحد شوند واز این فرصت به خوبی استفاده کنند تا منفعتی  شامل حال عموم مردم بخش شود و جلسه ای در مرکز بخش تشکیل شود و به یک نتیجه خوب و مطلوبی برسید مسئله مهم اینکه غرفه ها بومی شود و از خارج کسی را وارد نکنید، بگذارید مردم همین بخش برگزار کنند تا بلکه به درآمدی برسند.

,

امریکا ،انگلیس با مدیریت آل سعود دشمنی و برادر کشی را  در منطقه  و بویژه کشورهای مسلمان گستراندند

, امریکا ،انگلیس با مدیریت آل سعود دشمنی و برادر کشی را  در منطقه  و بویژه کشورهای مسلمان گستراندند,

امام جمعه استهبان حجت الاسلام مصطفی خاوری  در خطبه دوم نماز امروز گفت:در هفته گذشته سخنرانی حضرت آیت لله خامنه ای در اجلاسیه کشورهای مسلمان با موضوع قدس بود که شفاف و صحیحدرباره ارمان های فلسطین و جنایت های اسرائیل از قبیل تجاوز، قتل ،کودک کشی وکودک سوزانی سحبت کردند.

,

وی افزود:تلاش دشمن براین است که میان مسلمانان تفرقه ایجاد کند و با فتنه بر کشورهای مسلمان تسلط یابد.

,

حجت الاسلام خاوری تصریح کرد:امریکا ،انگلیس با مدیریت آل سعود دشمنی و برادر کشی را  در منطقه  و بویژه کشورهای مسلمان گستراندند.

,

وی اظهار داشت:اسرائیل ریشه  فتنه است و بن این کشتارها همه بن آن این اسرائلیل غاصب می باشد وداعش، النصره و طالبان همه تقویت شده و پرورش یافته این رژیم منحوس است.

,

امام جمعه استهبان در ادامه به سالروز شهادت حضرت فاطمه اشاره کرد و گفت: سالهای گذشته عکس هایی از عزاداری مردم استهبان درایام شهادت این بانوی بزرگوار  برای مراجع ارسال شد که همه تعریف و تمجید کردند و انتظار اینست که امسال باشکوه تر برگزار گردد.

,

حجت الاسلام خاوری در ادامه به سالروز امور تربیتی اشاره کرد وگفت: توجه به آموزش باید در اولویت برنامه های ما باشد و آموزش و پرورش نقش مهمی را ایفا می کند.

,

وی بیان کرد:برای تربیت جامعه نیاز به انسان های توانمند و متخصص دارد و معلمان و اساتید باید خود را مجهز نمایند همچنین فصای مجازی ما بسیار زننده و مسموم است و باید بیشتر در این زمینه تربیت مناسب انجام گیرد.

,

امام جمعه استهبان در پایان گفت:امسال سال اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل بود و اگر در ای زمینه کاری شده مسوولین گرارش دهند و اشتعال ،کسب و کار و تلاش باید در اولویت باشد.

,

با کتک کاری دانش آموز تربیت نمی شود/فروشندگان سلامت، صداقت واعتماد خود را حفظ کنند

, با کتک کاری دانش آموز تربیت نمی شود/فروشندگان سلامت، صداقت واعتماد خود را حفظ کنند,

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه فراشبند  در آغاز خطبه های این هفته از نماز جمعه، با ادامه مبحث هفته ی پیشین خود در مورد حقوق زن و مرد در اسلام گفت: یکی دیگر از نظریات تحقیرآمیز در مورد زن این است که زن مقدمه ی وجود مرد است و برای مرد آفریده شده است. اسلام هرگز چنین سخنی ندارد و با صراحت کامل می گوید تمام هستی و مخلوقات برای انسان آفریده شده است و اسلام هرگز نمی گوید زن برای مرد آفریده شده است.

, حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه فراشبند  در آغاز خطبه های این هفته از نماز جمعه، با ادامه مبحث هفته ی پیشین خود در مورد حقوق زن و مرد در اسلام گفت: یکی دیگر از نظریات تحقیرآمیز در مورد زن این است که زن مقدمه ی وجود مرد است و برای مرد آفریده شده است. اسلام هرگز چنین سخنی ندارد و با صراحت کامل می گوید تمام هستی و مخلوقات برای انسان آفریده شده است و اسلام هرگز نمی گوید زن برای مرد آفریده شده است.,

وی افزود: اسلام می گوید زن و مرد برای همدیگر آفریده شده اند و طبق آیه قرآن، زنان زینت و لباس مردان و مردان لباس و زینت زنان هستند.

, وی افزود: اسلام می گوید زن و مرد برای همدیگر آفریده شده اند و طبق آیه قرآن، زنان زینت و لباس مردان و مردان لباس و زینت زنان هستند.,

وی با اشاره به دیدگاه غرب در مورد زن و حقوق او گفت: جهان غرب تا خرخره در منجلاب و فساد فرورفته است و زن را در حد یک مانکن بازاری برای ترویج کالاهای ضد اخلاقی تنزل داده است، فلذا با این نوع تفکر انسان غربی هرگز نمی تواند معارف بلند و عرفانی اسلام را بشناسد.

, وی با اشاره به دیدگاه غرب در مورد زن و حقوق او گفت: جهان غرب تا خرخره در منجلاب و فساد فرورفته است و زن را در حد یک مانکن بازاری برای ترویج کالاهای ضد اخلاقی تنزل داده است، فلذا با این نوع تفکر انسان غربی هرگز نمی تواند معارف بلند و عرفانی اسلام را بشناسد.,

امام جمعه فراشبند در ابتدای خطبه دوم خود، با اشاره به مناسبت های این هفته به فرارسیدن روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: وجود یک مکتب بدون یک سیستم مستقل آموزش و پرورش امکان پذیر نیست. قرآن کریم ابتدا به پرورش و سپس به آموزش می پردازد فلذا می فرماید: « یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه ».

, امام جمعه فراشبند در ابتدای خطبه دوم خود، با اشاره به مناسبت های این هفته به فرارسیدن روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: وجود یک مکتب بدون یک سیستم مستقل آموزش و پرورش امکان پذیر نیست. قرآن کریم ابتدا به پرورش و سپس به آموزش می پردازد فلذا می فرماید: « یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه ». ,

اسلام می فرماید: انسان موجودی تربیت پذیر و قابل هدایت است همانگونه که سایر حیوانات و نباتات هم قابل تربیتند.

, اسلام می فرماید: انسان موجودی تربیت پذیر و قابل هدایت است همانگونه که سایر حیوانات و نباتات هم قابل تربیتند.,

ابراهیمی همچنین خطاب و معلمان و مربیان گفت: من در اینجا به معلمان و مربیان عزیز عرض می کنم کار شما کار تربیتی است و کار آموزش دادن و پرورش دادن است. از آن جا که انسان الگوپذیر است و متربی همه رفتارهای لفظی و عملی مربی خود را نگاه می کند و او را زیر نظر دارد باید خیلی دقت کنید که خلاف بیان و رفتاری از شما سر نزند و چنانچه مرتکب خطایی شدید از او معذرت خواهی کنید.

, ابراهیمی همچنین خطاب و معلمان و مربیان گفت: من در اینجا به معلمان و مربیان عزیز عرض می کنم کار شما کار تربیتی است و کار آموزش دادن و پرورش دادن است. از آن جا که انسان الگوپذیر است و متربی همه رفتارهای لفظی و عملی مربی خود را نگاه می کند و او را زیر نظر دارد باید خیلی دقت کنید که خلاف بیان و رفتاری از شما سر نزند و چنانچه مرتکب خطایی شدید از او معذرت خواهی کنید.,

امام جمعه فراشبند افزود: با زدن و کتک کاری کردن، فرد تربیت نمی شود و اینکه معلمی بخواهد بخاطر یک نفر همه را تنبیه کند این هم دور از انصاف است البته بعضی از آدم ها بوسیله نصیحت و موعظه تربیت نمی شوند مثل سارقین و مجرمین که باید مجازات شوند.

, امام جمعه فراشبند افزود: با زدن و کتک کاری کردن، فرد تربیت نمی شود و اینکه معلمی بخواهد بخاطر یک نفر همه را تنبیه کند این هم دور از انصاف است البته بعضی از آدم ها بوسیله نصیحت و موعظه تربیت نمی شوند مثل سارقین و مجرمین که باید مجازات شوند.,

وی در مورد فرارسیدن روز 9 اسفند به مناسبت روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز گفت: همه ما به نوعی مصرف کننده هستیم و حتی همان تولیدکننده و یا فروشنده نیز خود مصرف کننده است چرا که هیچ کس نمی تواند در همه موارد هم تولید کننده و هم مصرف کننده باشد. حال خطاب من به تمام کسانی است که جنس یا مطاعی را می خواهند بفروشند؛ شما نباید صداقت، سلامت و اعتماد را از دست بدهید.

, وی در مورد فرارسیدن روز 9 اسفند به مناسبت روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز گفت: همه ما به نوعی مصرف کننده هستیم و حتی همان تولیدکننده و یا فروشنده نیز خود مصرف کننده است چرا که هیچ کس نمی تواند در همه موارد هم تولید کننده و هم مصرف کننده باشد. حال خطاب من به تمام کسانی است که جنس یا مطاعی را می خواهند بفروشند؛ شما نباید صداقت، سلامت و اعتماد را از دست بدهید.,

ابراهیمی ادامه داد: تطفیف و کم فروشی، تقلب و تدلیس، احتکار و گرانفروشی باعث بی اعتمادی مشتری است و در نتیجه موجب کساد بازار می گردد.

, ابراهیمی ادامه داد: تطفیف و کم فروشی، تقلب و تدلیس، احتکار و گرانفروشی باعث بی اعتمادی مشتری است و در نتیجه موجب کساد بازار می گردد.,

وی همچنین به احادیثی در مورد نحوه خرید و فروش در اسلام و اثرات ربا بر بازار اسلامی اشاره نمود.

, وی همچنین به احادیثی در مورد نحوه خرید و فروش در اسلام و اثرات ربا بر بازار اسلامی اشاره نمود.,

امام جمعه فراشبند در انتهای خطبه های خود با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه های علمیه استان فارس گفت: امیدواریم که خانواده های محترم و معلمان و مربیان و آموزش و پرورش فرزندان و دانش آموزان مستعد و علاقمند به فراگیری علوم دینی را به فراگیری دروس حوزوی و دینی تشویق نمایند .

, امام جمعه فراشبند در انتهای خطبه های خود با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه های علمیه استان فارس گفت: امیدواریم که خانواده های محترم و معلمان و مربیان و آموزش و پرورش فرزندان و دانش آموزان مستعد و علاقمند به فراگیری علوم دینی را به فراگیری دروس حوزوی و دینی تشویق نمایند .,

وی گفت: امروز دنیای اسلام و حتی جهان غیر اسلام به روحانیت مبرّز، عالم زبان دان و پارسا نیاز دارد تا بتوانند اسلام ناب محمدی را به جهانیان و آیندگان منتقل نمایند.

, وی گفت: امروز دنیای اسلام و حتی جهان غیر اسلام به روحانیت مبرّز، عالم زبان دان و پارسا نیاز دارد تا بتوانند اسلام ناب محمدی را به جهانیان و آیندگان منتقل نمایند.,

خیمه عزای حضرت زهرا خیمه ولایت مداران است/ امیدواریم اداره اوقاف و بانک سپه در شهرستان خرامه راه اندازی شود

, خیمه عزای حضرت زهرا خیمه ولایت مداران است/ امیدواریم اداره اوقاف و بانک سپه در شهرستان خرامه راه اندازی شود,

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و تاکید بر سوگواری حضرت زهرا (س) اظهار داشت: خرامه شهر حضرت زهرا (س) و شهر عفاف و حجاب است و باید در این زمینه برجسته باشد. 

,
وی افزود: این مراسم ها و خیمه های عزای حضرت زهرا (س)، خیمه ولایت مداران است، همانگونه که ایشان برای اثبات ولایت و غدیر، جان خود را دادند روح ولایت مداری هم باید در هیئت های ما اینگونه خودش را نشان دهد. 
,
حجت الاسلام صباحی ادامه داد: فضای شهر سیاه پوش شده و شهرداری و شورای شهر زحمت خود را کشیدند، حالا نوبت اصناف است که اعلام عزا کرده و برای حضرت زهرا (س) در صبح شهادت، مغازه های خود را تعطیل کنند. 
,
 
,
امام جمعه خرامه در ادامه به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب در ایام قبل از عید اشاره کرد و گفت: تقاضای اداره آب این است که در این ایام مردم کمتر آب مصرف کنند، وضعیت آب در شهرستان ما خیلی نامناسب است و معلوم نیست که این وضعیت در تابستان به چه شکلی در بیاید، این آبی که در اختیار ماست چندین میلیارد خرج شده تا از کوه سیاه به دست ما برسد و جزء آخرین منابع شهر ماست.
,
 
,
وی با اشاره به ثبت نام نامزدهای شورای شهر و روستا بیان داشت: نباید نسبت به سرنوشت شهر و روستای خود بی تفاوت باشیم، ما باید آینده شهر و روستای خود را به دست افراد برگزیده بدهیم، بررگان شهر وسط میدان بیایند و از افراد توانمند دعوت کنند، شورا جایگاه مهمی است و نباید براساس احساسات قوم و قبیله ای به آن نگاه شود بلکه به شایستگی ها توجه شود. 
,
 
,
حجت الاسلام صباحی با تاکید بر این مطلب که گواهی عدم سوء پیشینه جهت ثبت نام نامزدهای انتخاباتی شورای شهر لازم است ادامه داد: انجام این کار را برای روزهای آخر نگذارید تا فرمانداری در کمال آرامش بتواند ثبت نام را انجام دهد و همچون سالهای قبل مردم بتوانند نخبه های شهر را انتخاب کنند. 
,
 
,
امام جمعه خرامه در ادامه از پی گیری های رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در مورد سونوگرافی و رادیولوژی زنان، نوبت دهی الکترونیک بیمارستان و کلینیک تخصصی سرطان سینه تشکر کرد و گفت: همه این ها به برکت وحدت شما مردم بوده و بخشی از خدمات نظام جمهوری اسلامی است. 
,
 
,
وی ضمن تشکر از حضور مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس در مراسم نماز جمعه این هفته بیان داشت: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان به زودی آغاز به کار می کند و امیداواریم با پی گیری مسئولین شهرستان، اداره اوقاف و بانک سپه نیز راه اندازی شود.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه