اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی:

175 هزار خانوار در خراسان رضوی تحت پوشش کمیته امداد هستند/هزینه 350 میلیارد تومانی برای خدمت رسانی به نیازمندان استان

175 هزار خانوار در خراسان رضوی تحت پوشش کمیته امداد هستند/هزینه 350 میلیارد تومانی برای خدمت رسانی به نیازمندان استان
کشورهای زیادی با بهره گیری از مدل نیکوکاری کمیته امداد برای محرومیت زدایی اقدام کرده اند و موجب تحرک، دلگرمی و امید مستضعفان شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد استان خراسان رضوی امروز در جمع نمازگزاران جمعه کاشمر و مسئولان دستگاه های اجرایی این شهرستان حاضر شد و با هدف آگاه سازی جامعه از فعالیت های کمیته امداد و ترغیب و تشویق نیکوکاران برای مشارکت در جشن نیکوکاری به ایراد سخن پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

وی ضمن تسلیت ایام فاطمیه و با اشاره به الگو بودن بزرگ بانوی اسلام در بحث خیرات و دستگیری از نیازمندان گفت: انجام امورات خیر در وجود و شخصیت حضرت زهرا(س) سرشار بوده که این بانو را به عنوان الگو برای خیل عظیمی به جهانیان معرفی کرده است تا آنجا که آیات قرآن کریم، ایشان را به عنوان الگوی قرآنی و رهبری فقرزدایی معرفی می کند.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان رضوی به قرار داشتن در آستانه سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و افزود: امروز پس از گذشت 34 سال از تأسیس این نهاد، کمیته امداد به شجره طیبه تبدیل شده است و شاهد ثمرات و برکات فراگیر این نهاد در کشورهای زیادی هستیم چنان که کشورهای زیادی با بهره گیری از مدل نیکوکاری کمیته امداد برای محرومیت زدایی اقدام کرده اند و موجب تحرک، دلگرمی و امید مستضعفان شده اند.

,

مسعودیان راد  با بیان این مطلب که کمیته امداد الگو و مدل نیکوکاری خود را به کشورهای زیادی ارائه داده است، افزود: امام راحل(ره) مدل نیکوکاری و توجه به محرومان را با رویکرد محرومیت زدایی از دین، قرآن و روایات استخراج کرده بود، که همین مدل توانسته روزنه هایی از امید را در دلهای محرومان در سراسر جهان ایجاد کند.

,

وی با بیان اینکه، ثمرات کمیته امداد در دورترین و محروم ترین نقاط کشور متجلی است، ادامه داد: با خدمات کمیته امداد دانش آموزان و دانشجویان تا مقاطع مختلف تحصیلی مورد حمایت قرار می گیرند که علاوه بر درخشش در عرصه های مختلف علمی، هنری و .... شاهد حضورشان در سطوح مختلف مسئولیتی و مدیریتی هستیم.

,

مسعودیان راد با اعلام اینکه در استان بالغ بر 175 هزار خانوار با جمعیت 390 هزار نفر از کمیته امداد خدمات دریافت می کنند، اظهار کرد: در سال گذشته برای امور محرومان و مددجویان 3 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

,

وی از خانواده محور بودن و جایگزینی خدمات زمان دار و مؤثر به جای خدمات مستمر در کمیته امداد گفت و تصریح کرد: خدمات کمیته امداد، همه شئون خانواده را دربرمی گیرد تا مشکلات خانواده در اسرع وقت مرتفع شود.

,

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای درمان مددجویان 70 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که بخش دیگری تا پایان سال انجام می شود.

,

وی تصریح کرد: بیش از  17 هزار و 300 مسکن شهری و روستایی برای مددجویان و محرومان احداث و خریداری شده است.

,

مسعودیان راد خدمات کمیته امداد را ارزشمند خواند و افزود: در سال گذشته بیش از 9 هزار سری جهیزیه به خانواده های محروم اهدا شده است که در سال جاری این اقدام نزدیک به 5 هزار مورد بوده است.

,

وی رویکرد جدید کمیته امداد را توانمندسازی دانست و ادامه داد: باید روحیه کار، استقلال، مناعت طبع و عزت نفس را از طرق مختلف و به ویژه ایجاد اشتغال در بین خانواده های نیازمند و محروم تزریق کرد که خوشبختانه در این بخش در سال گذشته 9 هزار مورد شغل با 840 میلیارد ریال اعتبار و در سال جاری  بیش از 5 هزار مورد شغل با 600 میلیارد ریال اعتبار ایجاد و راه اندازی شده است.

,

مسعودیان راد با اعلام این مطلب که محرومان و رسیدگی به آنها از تأکیدها و توصیه های مهم امام خمینی(ره) بوده است و برطرف کردن فقر و محرومیت فقط بر عهده یک نهاد نیست، بیان کرد: سال جاری، به لحاظ درآمد و تورم، بحران های زیادی داشت که امیدوارم تا پایان سال جاری و با توجه به قرار داشتن در ایام نیکوکاری، خیران و همه مردم با درک شرایط موجود وظیفه دینی و ملی خودشان را نسبت به نیازمندان به خوبی انجام دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه