اخبار داغ

کارشناس مسائل غرب آسیا:

اردوغان با کشکول گدایی راهی کشورهای عضو شورای خلیج فارس شده است/ عربستان کمک های خود به ترکیه را قطع خواهد کرد/ شباهت ترکیه با سودان در رابطه با ایران

اردوغان با کشکول گدایی راهی کشورهای عضو شورای خلیج فارس شده است/ عربستان کمک های خود به ترکیه را قطع خواهد کرد/ شباهت ترکیه با سودان در رابطه با ایران
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: آقای اردوغان رئیس جمهور ترکیه کشکول گدایی را حمل کرده و به سمت کشورهای عضو شورای خلیج فارس راهی شده و تلاش او بر این است که از سفره رنگین کشورهای عضو شورای خلیج فارس استفاده کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: بعد از اظهارات اخیر چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان و لیبرمن وزیر دفاع رژیم صهیونیستی الان رویکرد عربستان، ترکیه  و رژیم صهیونیستی بر تشکیل یک ناتوی نظامی عبری، عربی و ترکی علیه ایران است؛ لذا بعد از اینکه عربستان و ترکیه سیاست هایشان در سوریه و عراق با شکست مواجه شد و محور مقاومت توانست معادلات نظامی را در سوریه به سود محور مقاومت تغییر بدهد، الان  دولت رجب طیب اردوغان در صدد نزدیک شدن به کشور های عضو شورای همکاری خلیج فارس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد،, .,

 

,

وی با اشاره به سفر اخیر رجب طیب اردوغان به عربستان، بحرین و قطر، بیان داشت: این سفر نشان می دهد که عربستان سعودی در تلاش است تا در اجرای جدا شدن و فاصله گرفتن ترکیه از ایران، کمک های مالی به ترکیه کند و عربستان به اردوغان وعده داده است که اگر به ائتلاف عربستان و اسرائیل ملحق شود و آمریکا هم به طور طبیعی از این ائتلاف حمایت خواهد کرد، عربستان کمک های مالی فراوانی به ترکیه خواهد داشت.

, .,

 

,

هانی زاده تصریح کرد: ترکیه که از ورود به اتحادیه اروپا نا امید شده و کودتای نظامی نافرجام اخیر هم بر وضعیت اقتصادی و گردشگری ترکیه به شدت تأثیر گذاشته است لذا آقای اردوغان رئیس جمهور ترکیه کشکول گدایی را حمل کرده و به سمت کشورهای عضو شورای  خلیج فارس راهی شده و تلاش او بر این است که از سفره رنگین کشورهای عضو شورای خلیج فارس استفاده کند.

, .,

 

,

این کارشناس مسائل غرب آسیا وضعیت ترکیه را بمانند سودان دانست و گفت: زمانی که سودان روابط کاملا محکمی با ایران داشت، عربستان وارد شد و پیشنهاد کمک یک میلیارد دلاری در سال را به عمر البشیر رئیس جمهور سودان داد تا از ایران جدا شود و سودان نیز بعد از سال ها دوستی و رابطه با ایران، ارتباط خودش را تقریبا قطع کرد؛ الان همین وضعیت هم برای ترکیه است.

,

 

,

وی تاکید کرد: هر کشور تأثیر گذاری در منطقه که با ایران روابط محکم و دوستانه ای دارد، عربستان  با طمع و وعده پرداخت کمک مالی سعی می کند آن کشور را از ایران جدا کند و به همین دلیل وضعیت ترکیه هم به همین گونه است.

, .,

 

,

وی در پایان ابراز داشت: عربستان سعی دارد از ظرفیت ترکیه علیه ایران استفاده و سپس کمک های خودش را قطع کند و به همین دلیل دولت رجب طیب اردوغان دچاراشتباه استراتژیک شده و اگر روابط خود را با ایران قطع کند قطعا در سطح منطقه منزوی خواهد شد وعربستان نیز کمک های خودش را در آینده از ترکیه قطع خواهد کرد.

,

 

,

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: ترکیه به کمک های مالی از سوی عربستان حساب باز کرده و سعی دارد که با اینگونه اظهار نظر ها به عربستان نزدیک شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه