اخبار داغ

گزارش؛

عاشقانه های بی بی 73 ساله بی سواد کهنوجی/قرآن صراط مستقیم است

عاشقانه های بی بی 73 ساله بی سواد کهنوجی/قرآن صراط مستقیم است
او سواد خواندن و نوشتن نداشت اما در سن 73 سالگی چشم جان و دل او به قرآن بینا و نورانی گردید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شوباد خداوند در قرآن کریم در آیات مختلف به حفظ، قرائت و پرداختن به آن اشاره کرده زیرا قرآن کریم آثار و برکات زیادی از جمله پاداش اخروی، هدایت انسان، آرامش روحی، بهترین هم‌نشینی با فرشتگان، بی نیازی، آمرزش گناهان، نجات از عذاب الهی و  شادابی دل را دارد که اینها تنها بخشی از فواید حفظ و اهمیت به قرآن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شوباد,

حال در جامعه ای که دشمن روز به روز در صدد است تا نفوذ قرآن در بین نسل جوان را کمتر کند و به اسم قرآن بسیاری از اعمال زشت خود را انجام دهد وظیفه ما و نسل جوان این است که تا می‌توانیم به قرآن رجوع کرده و از الطاف آن بهره بجوییم.

,

عشق به قرآن پیر، جوان، کودک و بزرگسال نمی‌شناسد.فقط کافی است به حوزه کوثر خواهران در کهنوج سری بزنیم تا این موضوع برایمان کاملا اثبات شود.

,

سختی‌های زمانه آنقدر این پیرزن  را پیر کرده بود که به سختی آرام گام برمی‌داشت.

,

پیرزن 73 ساله  قرآن میخواند

,

آمنه وزیری 73 سال  میگوید:در دوران بچگی پدرم مکتب داشته است و من بی سواد بودم. در اول جوانی سخت آرزو داشتم بتوانم قرآن مجید را بخوانم.

,

وی میگوید از 8 ماه پیش به تعلیم وتربیت بسیج حوزه خواهران کهنوج برای یادگیری قران به فاصله 3 کیلومتر بعد از نماز صبح پیاده میروم و تا ساعت 9 صبح میرسم.و وظیفه من این است که تا آخر عمر باید قران را برای خداوند و حفظ دین اسلام بخوانم.

,

 

,

همدم تنهاییم تنها قرآن است

,

خانم وزیری با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی و سراسر برکت است، افزود: تنها مونس و همدم شب‌های تنهایی من قرآن است خدا را شاکرم که به من توفیق داد تا بتوانم قرآن  بخوانم.

,

 

,

وی بیان کرد:به کلاس روخوانی می‌روم اما من هیچ وقت ناامید نشدم و معتقد هستم برای انجام هیچ کاری هیچ زمانی دیر نیست.

,

خانم وزیری 73 ساله خطاب به جوانان گفت: از جوانان می‌خواهم در همین سن جوانی به سمت قرآن رفته و با آن انس بگیرند چرا که قرآن در زندگی خیر و برکت می‌آورد و جوانان باید بتوانند با قرآن زندگی کنند.

,

بی بی 73 تنها در محله اختیار آباد کهنوج زندگی می‌کند، گفت: «در دوران کودکی نتوانستم به مکتب بروم اما همیشه شوق خواندن قرآن داشتم ولی امکان شرکت در کلاس‌های قرآن نیز برایم فراهم نمی‌شد.»

,

وی افزود: «در این سن توانستم در دوره‌های آموزش قرآن شرکت کنم و هم‌اکنون می‌توانم قرآن را بخوانم.

,

آمنه وزیری، بانوی کهنوجی که با وجود این که حدود 73 سال سن دارد و هیچ سوادی در زمینه خواندن و نوشتن ندارد، اما با عزم و اراده قوی توانست قرآن را بخواند.

,

در همین راستا مربی قران بی بی73 در گفتگو به خبرنگار ما گفت:روز اولی که آمد  گفت میخواهم قران یاد بگیرم من خیلی تعجب کردم گفتم باشه و قران کوچکی در دستش بود گفت آرزو دارم قران را ختم کنم حروف الفبا باهاش کار کردم و خیلی در تلفظ کلمات مشکل داشت و چندین بار هر کلمه برایش تکرار میکردم تا یاد بگیرد.

,

و در یادگیری  خیلی مصمم بود اصلا خسته نمیشد،با اینکه توانایی تلفظ نداشت و باز نا امید نمیشد توکل بر خدا میکرد.

,

و من ازش سوال کردم هدفت از اینکه به بسیج میایی چی هست؟گفت اگر خدایی ناکرده جنگ شد اولین کسی ک میبرن من باشم.

,

و هر وقت به کلمه سختی میرسید نمیتوانست تلفظ کنه و سرش را با نا امیدی و اندوه بالا میبرد و میگفت:خدایا کی میشود من این قران را ختم کنم.و ما بچهای شورای بسیج آنقدر به بی بی وابسته شدیم که یک روز نیاید دلتنگش میشویم.

,

و در پایان از بی بی 73 خواستم برایم دعایی بکند زیرا از قدیم مرسوم است دعای افراد مسن نزد خداوند مقبول و عاقبت خیری دارد، خانم وزیری با آن چهره روشن و مظلوم از خدا خواست تمامی جوانان در پناه قرآن باشند و از قران درس زندگی بیاموزند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه