اخبار داغ

سود ایرباس کاهش یافت

سود ایرباس کاهش یافت
آمارهای سالانه شرکت ایرباس نشان می دهد که میزان سوددهی این شرکت در سال ۲۰۱۶ میلادی ۶۳ درصد کاهش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری آویشن وویس، آمارهای سالانه شرکت ایرباس نشان می دهد که میزان سوددهی این شرکت در سال 2016 میلادی 63 درصد کاهش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 علت اصلی این کاهش، لغو قرارداد 2.2 میلیارد یورویی بابت تاخیر در عرضه هواپیمای باری نظامی استراتژیک ای 400 ام بوده است. این هواپیما به سفارش دهندگان اروپایی تحویل داده شده اما دارای مشکلاتی در قسمت پیشران و گیربوکس بوده است.

,

تامر اندرز، مدیرعامل ایرباس گفت: «ما به تعهداتمان عمل کرده ایم و به استثنای یک مورد به اهدافمان رسیده ایم. آن یک استثنا هواپیمای ای 400 ام است که ما باید یک قرارداد مهم جدید به مبلغ 2.2 میلیارد دلار در سال 2016 می گرفتیم... برنامه ریسک زدایی و اجرای برنامه تقویت از اولویت های مهم ما در مورد این هواپیما در سال 2017 است.»

,

ایرباس اعلام کرده که رقم سود خالصش در سال 2016 میلادی با 63 درصد کاهش به 995 میلیون یورو (1.044 میلیارد دلار) رسیده است.

,

ایرباس هفته گذشته خواستار انجام مذاکرات جدید با کشورهای اروپایی برای کاهش «جریمه های سنگین» در نظر گرفته شده بابت تاخیر در تحویل هواپیمای نظامی ای 400 ام شد.

,

ساخت هواپیماهای ای 400 ام در سال 2003 توسط 7 کشور عضو ناتو (بلژیک، فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ، اسپانیا، انگلیس و ترکیه) به ایرباس سفارش داده شد تا توانمندی مستقلی به بخش حمل و نقل نظامی این کشورها بدهد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه