اخبار داغ

خوزستان چگونه روشن می‌شود؟

خوزستان چگونه روشن می‌شود؟
مدیر گروه مطالعات فشار قوی پژوهشگاه نیرو گفت: با توجه به اینکه علت قطعی برق در استان خوزستان تغییر اقلیم بوده لازم است که در شرایط فعلی استانداردسازی تجهیزات برقی و به کارگیری فناوری‌های روز را پیشه راه قرار دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا رضایی، با بیان اینکه پیرو اتفاقات اخیر در استان خوزستان پژوهشگاه نیرو ستادی را برای مدیریت شرایط پیش آمده در راستای رسالت خود ایجاد کرد که در آن کارشناسان و نخبگان صنعت برق حضور دارند، اظهار کرد: هدف این است که با ارائه راهکارها و پیشنهادات بتوان وضعیت استان خوزستان را ساماندهی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به فعالیت شرکت توانیر و وزارت نیرو همراستای کارهای پژوهشی پژوهشگاه گفت: از حدود ۱۵ سال پیش پژوهشگاه نیرو روی موضوع آلودگی مناطق خاص کشور فعالیت خود را آغاز کرد که تبلور آن ایجاد نقشه اطلس آلودگی در مناطق خاص بود که در هفت استان کشور تحقیقات در این زمینه صورت گرفت.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر باید روی نقشه به وجود آمده بازنگری صورت بگیرد، عنوان کرد: سال ۸۱ تا ۸۳ در مورد استاندارد مناطق خاص نیز با توجه به شرایط اقلیمی تحقیقاتی حاصل شد که با توجه به شرایط فعلی باید این مسئله نیز مورد بحث جدی قرار بگیرد.

,

به گفته وی در آن زمان تحقیقات به عمل آمده با استانداردهای بین‌المللی مطابق نشد لذا لازم است در شرایط فعلی رویکرد آینده را روی بحث استاندارد در مناطق اقلیمی ویژه متمرکز کنیم.

,

وی ادامه داد: به نظر من مشکل ایجاد شده در استان خوزستان به دلیل تغییر شرایط اقلیمی بوده چرا که بی‌شک این مسئله در تمام جهان تاثیرات مخربی را بر جای گذاشته که ایران نیز از این مسئله مستثنی نبوده است.

,

او با بیان اینکه دخالت‌های انسانی نیز در ایجاد این امر می‌تواند تاثیرگذار باشد، گفت: ماهیت کلی بروز چنین حوادثی تغییرات اقلیمی در جهان است. چرا که شبکه برق استان خوزستان بیش از ۵۰ سال بدون مشکل فعالیت می‌کرد و این ابعاد از بروز حادثه در این استان غیر قابل انتظار بود.

,

رضایی تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی باید در ابتدا خودمان را با تغییرات اقلیمی هماهنگ کنیم لذا برای تحقق این هماهنگی لازم است که به دنبال تکنولوژی و فناوری‌های جدید برای تجهیز سیستم‌های برقی، تعمیرات و کارهایی از این قبیل برویم.

,

وی با اشاره به تدوین سند راهبردی پژوهشگاه نیرو در بهمن‌ماه امسال توسط وزارت نیرو اظهار کرد: این سند با هدف استفاده از فناوری نوین تجهیزات فشار قوی با اقلیم خاص تدوین شد که از سال ۹۳ مطالعات تحقیقی آن آغاز شده بود.

,

رضایی با بیان اینکه تغییر اقلیم باعث شد تا مناطق خاص کشور دچار مشکلات ویژه‌ای شوند، تصریح کرد: سند راهبردی تدوین شده قصد دارد مشکلات موجود را مطرح و نسبت به حل این مشکلات راهکارهایی را ارائه دهد.

,

وی یکی از راهکارهای موجود برای حل مشکل استان خوزستان را مقاوم‌سازی دانست و افزود: هماهنگ شدن با تکنولوژی می‌تواند تاثیر بسیار بالایی در مدیریت شبکه داشته باشد و به نظر می‌رسد که تصمیم وزارت نیرو برای تغییر عایق‌های برق و تبدیل آن به عایق‌های کامپوزیت می‌تواند نقش ویژه و خوبی در این مسئله داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه شرایط به وجود آمده در استان خوزستان قابل مدیریت است، اما باید برای این مسئله راهکارهای اساسی‌ در نظر گرفته شود که بر همین اساس نیز پژوهشگاه نیرو اقدامات خوبی را انجام داده است.

,

به گفته وی هدف پژوهشگاه نیرو این است که تا در این مسئله به یک اجماع برسیم و با ارائه راهکارها و اجرای راهکارها به صورت پایلوت بتواند راهکار اصلی را به طور فراگیر وارد اجرا کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه