اخبار داغ

از شهرستان ها چه خبر/19

اهدای عضو مرد چرامی به پنج بیمار زندگی دوباره بخشید/کلنگ زنی بزرگترین کارخانه لاستیک‌سازی جنوب کشور در گچساران/جزئیات تنش و درگیری در جلسه فرمانداری دنا

اهدای عضو مرد چرامی به پنج بیمار زندگی دوباره بخشید/کلنگ زنی بزرگترین کارخانه لاستیک‌سازی جنوب کشور در گچساران/جزئیات تنش و درگیری در جلسه فرمانداری دنا
مهمترین اخبار و رویدادهای خبری کهگیلویه و بویراحمد را در پایگاه خبری صبح زاگرس دنبال کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس مهمترین اخبار و رودیدادهای خبری کهگیلویه و بویراحمد را در پایگاه خبری صبح زاگرس دنبال کنید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

اهدای عضو مرد چرامی به پنج بیمار زندگی دوباره بخشید

,

اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در شهرستان گچساران از توابع کهگیلویه و بویراحمد به پنج نیازمند زندگی دوباره بخشید.

,

مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت که 2 کلیه، قرنیه ها و کبد این بیمار برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده شد.

,

ساسان عباسی تصریح کرد که اهدای اعضای حیاتی مرحوم غلام حسن خلیلی با رضایت خانواده وی و با تلاش تیم پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی شیراز و یاسوج در بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچسارن صورت گرفت.

,

به گفته وی، غلام حسن خلیلی 27 ساله از اهالی شهرستان چرام و ساکن شهرستان گچساران بر اثر خون ریزی، دچار مرگ مغزی شده بود.

,

عباسی اظهار داشت: این بیست و چهارمین بیمار مرگ مغزی استان در سال جاری است که اعضای بدنش اهدا می شود.

,

شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

,

به طور متوسط 82.5 درصد خانواده های بیماران مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد برای اهدای اعضای بیماران خود رضایت داده‌اند که این رقم در کشور 76 درصد است.

,

افزون بر 200مورد اهدای عضو در پنج سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است که در این میان افزون بر 550 عضو از این افراد مرگ مغزی به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

,

واحد فراهم آوری پیوند اعضای از سال 1390 در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد فعال شده است. 

,

سال گذشته 28 مورد اهدای عضو در استان صورت گرفت که از این تعداد 110 عضو به بدن افراد نیازمند پیوند زده شد. 

,

جوان‌ترین اهدا کننده عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد کودک 19 ماهه و مسن‌ترین اهدا کننده عضو فردی 71 ساله بوده است. 

,

بیش از پنج هزار نفر از مردم نوعدوست و نیکوکار استان فرم اهدای عضو بعد از مرگ را تکمیل کرده‌اند./ایرنا

,

***

,

کلنگ بزرگترین کارخانه لاستیک‌سازی جنوب کشور در گچساران به زمین زده شد

,

با حضور مسؤولان کشوری و استانی، کلنگ بزرگترین  کارخانه لاستیک‌سازی جنوب کشور در شهرستان گچساران به زمین زده شد.

,

امروز با حضور عباس حاج رسولی‌ها معاون وزیر نیرو و همچنین معاون وزیر صنعت و مسوولان کشوری و استانی کلنگ احداث کارخانه لاستیک سبز جنوب کشور به زمین زده شد.

,


غلامرضا تاج گردون در این مراسم با اشاره به کلنگ‌زنی دو پروژه آبرسانی به اراضی خان‌احمد و امام‌زاده جعفر و کلنگ‌زنی بزرگترین پروژه لاستیک سازی جنوب کشور گفت: کلنگ‌زنی این پروژه‌ها نقش مهمی در توسعه بخش‌های کشاورزی و صنعت شهرستان و استان ایجاد می‌کند.

نماینده باشت و گچساران در مجلس با بیان اینکه کلنگ‌زنی این پروژه‌ها و سایر طرح‌ها انتخاباتی نبوده و نیست، افزود: هدف ما از کلنگ‌زنی این پروژه‌ها ایجاد امید در جوانان باشت و گچساران و رفع محرومیت از چهره استان بوده و اینکه هر کاری در هر گوشه کشور بدون هماهنگی و مشارکت به نتیجه نخواهد رسید.

در ادامه سید موسی با بیان اینکه ایجاد این پروژه‌ها تحول جدی در حوزه کشاورزی و صنعتی ایجاد می‌کند، گفت: با اقدامات در دست تهیه کهگیلویه و بویراحمد از بحران کمبود زیرساخت‌ها خارج خلاص می‌شود.

خادمی تصریح کرد: ایجاد این پروژه‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی و کاهش بیکاری نقش اساسی خواهد داشت.

نصرالله خادمی سرمایه‌گذار طرح در این آیین گفت: بزرگترین کارخانه لاستیک سازی جنوب کشور با سرمایه‌گذاری 750 میلیارد تومانی احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال 850 نفر مستقیم و 4 هزار نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می‌شود./خبردنا

خادمی تصریح کرد: این کارخانه طی 35 ماه احداث می‌شود که علاوه بر رونق تولید اشتغال خوبی در دو شهرستان باشت و گچساران صورت می‌گیرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

***

,

جزئیات تنش و درگیری در جلسه فرماندار دنا

,

معتمدین مردم  سی‌سخت در نشست توسعه شهرستان دنا، یک سخن فرماندار این شهرستان را برنتافتند و با اعتراضات شدید و خارج از معمول، نظم ساختمان فرمانداری را به هم زدند.

,

بر اساس اظهارات معترضین و گزارش رسانه های محلی، عباس بهشتی در این نشست با بیان برخی ضعف‌ها و چالش‌ها، در فرازی از صحبت خود گفت که مقصر برخی مسائل خود مردم هستند؛ مقصود او این بود که مردم در اجرای برخی پروژهها با محوریت شورا همکاری نکردند و حتی کارشکنیهایی هم بوده است.

,

همچنین وقتی چندین نفر از اعضای شورا که قصد ورود مجدد به انتخابات شورای شهر را داشتند، دنبال فرصتی بودند که گزارش عملکرد بدهند، فرماندار هم تذکر داد که تا کی ما باید به مردم دروغ بگوییم چرا واقعیت را نگوییم و اعتماد سازی کنیم؟؛ این اظهارات موجب شد تا برخی اعضای شورا موضوع گیری کردند.

,

گفته شد که  این شهرستان دنا فقط مختص  شهر سی سخت هست بخش پاتاوه که دارای سی هزار نفر هست مطالبه وحقی ندارند؟

,

این صحبتها جرقه‌ای بود بر آتش اعتراضات به اصطلاح معتمدین مردم سی‌سخت که گویی دل پری از آقای فرماندار داشتند.

,

فرد معترض کننده به این سخن که بعدا افراد بیشتری او را همراهی کردند، می‌گفت: شما هر کاری خوبی می‌شود به اسم خودت تمام می‌کنی و ضعف‌ها ر ابر گردن مردم! او خواستار استعفای فرماندار شد.

,

بعد از آن درگیری‌ها با محوریت اعتراض به مدیریت منابع طبیعی بیشتر و به محوطه ساختمان فرمانداری کشیده شد که پلیس مجبور به مداخله شد.

,

معترضین علاوه بر فرماندار علیه مدیر منابع طبیعی شهرستان دنا نیز شعارهای تندی سر دادند و مسئولان را تهدید کردند که اگر به حرف آن‌ها توجه نشود، مردم سیسخت در انتخابات آینده به نماینده دولت رأی نخواهند داد./ریواس

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه