اخبار داغ

مدیرآموزش وپرورش کامیاران:

جایگاه مشاوره در ارتقا تحصیلی و رشد عاطفی و اجتماعی درک شود/ مشاوره هدایت گر دانش آموزان در کسب موفقیت است

جایگاه مشاوره در ارتقا تحصیلی و رشد عاطفی و اجتماعی درک شود/ مشاوره هدایت گر دانش آموزان در کسب موفقیت است
مدیرآموزش وپرورش کامیاران گفت: مشاوره تحصیلی جایگاه مهمی در ارتقا تحصیلی و رشد عاطفی و اجتماعی دانش آموزان دارد و به واقع مشاوره هدایتگر دانش آموزان در کسب موفقیت می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاهوخبر؛ مدیرآموزش و پرورش کامیاران از ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه های آموزشی، فرهنگی، تحصیلی و اجتماعی در مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده این اداره خبر داد و راهنمایی و مشاوره را کمک به افرادی دانست که در رشد، سازگاری، تصمیم‎گیری، روابط خانوادگی، مهارت های اجتماعی و شیوه زندگی دارای مشکل هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  شاهوخبر,

هادی اله ویسی صبح امروز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ما دراین باره اظهار داشت: مشاوره به دانش آموزان در مورد مشکلات تحصیلی و یافتن راهکار برای موفقیت بیشتر در تحصیل و همچنین کمک به اولیا آنان در جهت هدایت تحصیلی و برخورد صحیح با هنجارهای رفتاری و اجتماعی فرزندانشان می تواند به ارتقا سطح تحصیلی محصلین، اطمینان خاطر اولیا و نهایتا داشتن جامعه ای سالم و پویا یاری رساند.

,

مدیرآموزش و پرورش درباره فعالیت های مرکز راهنمائی و مشاوره بیان داشت: در این مرکز مشاوره های تحصیلی در مواردی مانند برنامه ریزی کنکوری و درسی، آموزش شیوه مطالعه دروس مختلف، کمک به دانش آموزان جهت کاهش اضطراب در ایام امتحانات وتشخیص اختلالات یادگیری انجام می پذیرد.

,

وی مشاوره و کمک به دانش آموزان مقاطع مختلف و بخصوص دوره دبیرستان برای حل تعارض ها را لازم دانست و گفت: مشاوره و کمک به نوجوانان وجوانان در حل تعارض ها و مسائل دوران نوجوانی وجوانی از مهم ترین وظایف مشاوران در مراکز آموزشی است و درکنار مشاوران، مرکز راهنمائی و مشاوره آموزش و پرورش دراین باره فعالیت دارد.

,

اله ویسی درباره برگزاری آزمون های روان سنجی در این مرکز ابراز داشت: در مرکز راهنمائی و مشاوره و با حضور کارشناسان خبره، انواع آزمون های روانی در زمینه هوش، شخصیت، افسردگی، بیش فعالی و... با حضور مشاوران و با گرایش مشاوره تحصیلی و مشاوره خانواده برگزار می شود.

,

وی کمک به دیگر افراد جامعه در کنار همیاری دانش آموزان و اولیا آنان را از فعالیت های مرکز راهنمائی و مشاوره اعلام کرد و اظهار داشت: مشاوره خانواده و خدمات مشاوره روانشناسی در مورد ازدواج و معیارهای آن، حل مسائل ومشکلات زوجین در خانواده، کمک به حل مسایل فی مابین والدین و فرزندان و همچنین آموزش شیوه های فرزند پروری به والدین از دیگر فعالیت های این مرکز می باشد.

,

مدیرآموزش و پرورش کامیاران در پایان درباره هدف از مشاوره  وتوجه به آن را چنین بیان داشت: اهداف آموزش وپرورش زمانی تحقق خواهند یافت که برنامه ها و محتوای آموزشی براساس نیازهای فکری و توانمندی های محصلان باشد و مشاوره های تحصیلی جایگاه مهمی در ارتقا تحصیلی و نیز رشد عاطفی و اجتماعی دانش آموزان دارد و به واقع مشاوره هدایتگر دانش آموزان برای کسب موفقیت می باشد واین همه باید توسط اولیا درک شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه