اخبار داغ

گفتگو با رتبه اول آزمون وکالت به مناسبت روز «وکیل مدافع»؛

پیشنهاد اغواکننده برخی مؤسسات بعد از قبولی/ «حقوق» را به خاطر خود «حقوق» خواندم

پیشنهاد اغواکننده برخی مؤسسات بعد از قبولی/ «حقوق» را به خاطر خود «حقوق» خواندم
کمی پس از اعلام نتایج آزمون از طرف برخی آموزشگاه‌ها و انتشارات تماس‌هایی با بنده گرفته شد که خودت را تحت آموزش ما معرفی کن و فلان مقدار وجه را دریافت کن، ولی با استعانت از خدا پاسخ آن‌ها را صریح دادم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز، رهبر معظم انقلاب علاوه بر تأکید کردن جوانان و افراد به دانش و علم‌آموزی، همیشه آن‌ها را تشویق به کسب بالاترین رتبه‌های علمی سفارش می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز،,

کسب جایگاه‌های برتر علمی نه‌تنها مایه عزت شخص بلکه آبرویی برای مجموعه نظام و ان‌شاءالله اسلام خواهد بود، چرا که با رفع گره ای از مشکلات، می‌توان خدمات مؤثری به جامعه بشری داشت.

,

ازاین‌رو رسانه صاحب‌نیوز بر خود لازم دانست تا سلسله گفتگوهایی را با نخبگان و پژوهش گران برجسته داشته باشد تا کلید راهی باشد برای کسانی که تمایل دارند به بهترین جایگاه‌های علمی دست پیدا کنند.

,

این مرتبه به مناسبت هفتم اسفندماه روز «وکیل مدافع» با محمدصادق فتحی دانش‌آموخته ممتاز دانشگاه اصفهان و رتبه اول آزمون وکالت سال 1395 کانون وکلای دادگستری اصفهان به گفتگویی صمیمی نشستیم تا از نحوه دست‌یابی وی به این جایگاه به دیگر هم‌وطنان اطلاعاتی ارائه نماییم.

,

صاحب‌نیوز: گرایش شما به رشته حقوق از ابتدا مشخص شده بود یا سایر رشته ها را هم در نظر داشتید؟

, صاحب‌نیوز: گرایش شما به رشته حقوق از ابتدا مشخص شده بود یا سایر رشته ها را هم در نظر داشتید؟,

پزشکی، روانشناسی، مشاوره، فلسفه و حقوق رشته‌های موردعلاقه من برای رفتن به دانشگاه بود، ولی به‌هرحال سنگینی علاقه به رشته حقوق و حرفه شریف وکالت کاری کرد که در دبیرستان به سمت رشته ادبیات و علوم انسانی رفتم و پس از شکستن سد کنکور در سال 1391 وارد دانشکده حقوق دانشگاه اصفهان شدم.

,

صاحب‌نیوز: آیا اشتیاق شما با ورود به دانشگاه به این رشته کم شد یا نه؟!

, صاحب‌نیوز: آیا اشتیاق شما با ورود به دانشگاه به این رشته کم شد یا نه؟!,

البته که بیشتر شد، در طول دوران تحصیل در دانشگاه همواره تلاشم بر این بود مطالب را باعلاقه و تمرکز بخوانم و آن‌ها را به‌صورت عمیق فرابگیرم، به‌ویژه دروس سختی همچون حقوق تجارت، حقوق مدنی و اصول فقه که خدا را شکر اکثر این درس‌ها را با کسب نمره‌های بالا پشت سر گذاشتم.

,

, , ,

صاحب‌نیوز: تأثیر استادان این رشته بر روی شما چگونه بود؟

, صاحب‌نیوز: تأثیر استادان این رشته بر روی شما چگونه بود؟,

بنده نزد استادان بزرگواری همچون دکتر حسن پوربافرانی، دکتر علیرضا یزدانیان، دکتر حسن عالی پور، دکتر محمد مهدی الشریف، دکتر ابراهیم رهبری، دکتر قائم فرد و… الفبای حقوق را آموختم که این مسئله کمک شایانی در قدرت فهم و استدلال مطالب حقوقی به من داد و افتخاری بزرگی نصیبم شد که از وجود چنین استادان بزرگواری بهره‌مند شدم.

,

صاحب‌نیوز: از این مسائل بگذریم، شما رتبه یک آزمون وکالت سال 95 شده‌اید، در خصوص آماده شدن برای این آزمون توضیح دهید.

, صاحب‌نیوز: از این مسائل بگذریم، شما رتبه یک آزمون وکالت سال 95 شده‌اید، در خصوص آماده شدن برای این آزمون توضیح دهید.,

برای موفقیت در آزمون وکالت باید به‌دوراز هرگونه رخوت و کوتاهی باشیم لذا مطالعه مستمر و مفهومی بسیار حائز اهمیت است.

,

دانشجو، داوطلب یا علاقه‌مندان باید بدانند پیشرفت در این رشته بیشتر به تسلط بر مفاهیم حقوقی و میزان علاقه‌مندی او به دروس رشته حقوق و پیگیری او نسبت به مطالب جدید، استدلال‌ها و … بستگی دارد.

,

داوطلب باید تلاش کند و طالب واقعی موفقیت و فهم مباحث حقوقی باشد، حقوق را به خاطر خود حقوق بخواند و درک کند، نه صرفاً به خاطر موفقیت در آزمون‌های مختلف، چراکه وقتی دانشجو به این مسئله دست پیدا کند به‌طور طبیعی موفق در هر آزمونی خواهد بود.

,

صاحب‌نیوز: با صراحت از شما می‌پرسم! آیا شده که بعد از کسب موفقیت در آزمون با شما تماس گرفته شود و بگویند در مصاحبه‌ها خودت را از فراگیران آموزشگاه یا انتشارات ما معرفی کن و فلان مقدار وجه را دریافت کن؟ البته اگر تمایل دارید پاسخ دهید.

, صاحب‌نیوز: با صراحت از شما می‌پرسم! آیا شده که بعد از کسب موفقیت در آزمون با شما تماس گرفته شود و بگویند در مصاحبه‌ها خودت را از فراگیران آموزشگاه یا انتشارات ما معرفی کن و فلان مقدار وجه را دریافت کن؟ البته اگر تمایل دارید پاسخ دهید.,

بله متأسفانه کمی پس از اعلام نتایج در این خصوص پیشنهاد‌های قابل‌توجهی به بنده شد که حتی مبلغ آن بالغ‌بر 200 میلیون ریال بود، ولی بنده به دلیل اینکه می‌دانستم قبول این پیشنهاد چه تبعات سنگینی را خواهد داشت و عزیزان بسیار زیادی را در آینده اغفال خدمات بی‌ارزش آن موسسه خواهد کرد با قاطعیت آن پیشنهادها را رد کردم و بسیار خوشحالم که شرمنده خدای خودم نشدم.

,

البته قصد بنده از بیان این مطلب خدای‌ناکرده ریاکاری نیست و قبل از من هم دوستان زیادی بوده‌اند که در چنین موقعیت‌هایی قرارگرفته‌اند و با رد این‌چنین پیشنهاد‌هایی باافتخار استقلال خود را حفظ کرده‌اند بلکه این مطلب را بیان کردم که به داوطلبان عزیز گوشزد کنم که فریب ظواهر بعضی از تبلیغات پوچ را نخورند و در انتخاب‌های خود دقت کافی را داشته باشند و برای جلوگیری از سوءاستفاده یا سوءبرداشت‌های آتی بنده رسماً اعلام می‌کنم که در خصوص خدمات آموزشی مؤسسات موجود فقط از آزمون‌های آزمایشی نمایندگی اصفهان موسسه چتر دانش، کتاب قانون یار مجازات اسلامی و کتب تست تجارت آقای قربانی و تست اصول فقه جناب آقای بنی‌صدر از انتشارات آن موسسه استفاده کرده‌ام.

,

صاحب‌نیوز: آیا برای موفقیت از خدمات مشاوره‌ای هم استفاده کرده‌اید؟ ضمناً شنیده‌ایم در نشریه‌ای هم کار می‌کنید، آیا این موضوع درست است؟

, صاحب‌نیوز: آیا برای موفقیت از خدمات مشاوره‌ای هم استفاده کرده‌اید؟ ضمناً شنیده‌ایم در نشریه‌ای هم کار می‌کنید، آیا این موضوع درست است؟,

همان‌طور که گفتم در دانشگاه تحصیل را به‌صورت جدی پیگیر بودم، همین‌طور در کنار آن مطالعات و پژوهش‌های کاربردی مستقلی نیز انجام می‌دادم.

,

در پاسخ سؤال دوم شما باید بگویم درست شنیده‌اید، بنده مدیرمسئول نشریه علمی حقوقی رسا هستم، با انجام مصاحبه‌ها و فعالیت‌های مطبوعاتی در این نشریه توانستم تجربیات گران‌بهایی را ازنقطه‌نظرهای رتبه‌های برتر آزمون‌های مختلف حقوقی دریافت کنم.

,

شکر خدا با مجموع این فعالیت‌ها بی‌نیاز از مشاوران آزمون وکالت شدم.

,

صاحب‌نیوز: مگر مشاوران آزمون وکالت چه مشکلی دارند؟

, صاحب‌نیوز: مگر مشاوران آزمون وکالت چه مشکلی دارند؟,

در حال حاضر شاهد هستیم عده‌ای افراد سودجو بدون اینکه دارای مدارج علمی معتبر و یا تجارب آزمونی موفق باشند (با عنوان مشاور)، ادعاهای مبالغه‌آمیزی از خود بیان می‌کنند، البته این افراد مسلط به فن بیان قوی و ادبیاتی خاص هستند که مشتریانی را برای خود به تور می‌زنند، ولی فعلاً نمی‌خواهم در این مسئله بیشتر توضیح بدهم و در این خصوص بعدها مطالبی را مطرح خواهم کرد.

,

صاحب‌نیوز: برای آمادگی آزمون وکالت چقدر مطالعه داشتید؟

, صاحب‌نیوز: برای آمادگی آزمون وکالت چقدر مطالعه داشتید؟,

با هدف‌گذاری رتبه یک شدن و تنظیم برنامه‌ای منسجم، سیر مطالعاتی خودم را از اواخر بهمن سال گذشته شروع کردم، ناگفته نماند شروع کردن ابتدایی مطالعه به‌هرحال یک‌کم سخت بود و امروز و فرداهایی هم انجام می‌گرفت ولی به‌هرحال پس از شروع مطالعه رتبه‌های خوبی را در آزمون‌های آزمایشی کسب ‌کردم و باعلاقه زیادی که به درس‌های حقوق خصوصی داشتم، مطالعه در ادامه مسیر دیگر سختی‌های اولیه را برایم نداشت.

,

در ماه‌های ابتدایی روزانه حدود هشت ساعت مطالعه مفید داشتم، بعد از اردیبهشت‌ماه سال جاری تا روز آزمون به‌تدریج ساعت‌های مطالعه را به‌روزی 12 ساعت مفید نیز افزایش دادم، ضمن اینکه این مطالعه‌ها هم در خانه و هم در کتابخانه انجام می‌گرفت، البته توصیه بنده خواندن در کتابخانه است ولی باز بستگی به شرایط افراد دارد.

,

, , ,

صاحب‌نیوز: توصیه‌ای برای داوطلبان دیگر دارید؟

, صاحب‌نیوز: توصیه‌ای برای داوطلبان دیگر دارید؟,

خودم را کوچک‌تر از این می دانم که به دیگران توصیه داشته باشم ولی به‌عنوان برادری کوچک‌تر از داوطلبان و دانشجویان می‌خواهم که در انتخاب منابع و مطالعات خود دقت نظر داشته باشند، وقت خود را در خواندن کتاب‌های متفرقه هدر ندهند و به کتب مرجع استادان برجسته حقوق مراجعه کنند.

,

تلف کردن و هدر دادن وقت بدترین دشمن طالب‌های واقعی علم و حقیقت است، متأسفانه بعضی کتاب‌ها حتی شایسته (ورق زدن) هم نیستند!

,

صاحب‌نیوز: با توجه به صحبت‌هایی که داشتید، می‌توانید منابعی که خودتان از آن بهره برده‌اید را برای افرادی که علاقه‌مند هستند، عنوان کنید؟

, صاحب‌نیوز: با توجه به صحبت‌هایی که داشتید، می‌توانید منابعی که خودتان از آن بهره برده‌اید را برای افرادی که علاقه‌مند هستند، عنوان کنید؟,

بله. باکمال میل. در خصوص حقوق مدنی کتاب‌های قانون مدنی، کتاب حقوق مدنی 3(حقوق تعهدات) و کتاب سقوط تعهدات استاد فقید و مجتهد فرزانه جناب مرحوم سید مهدی شهیدی، کتاب ارزشمند قانون مدنی در نظم کنونی و قسمتی از کتب عقود معین 1، درس‌هایی از عقود معین 1 و 2 و اعمال حقوقی مرحوم جناب دکتر امیر ناصر کاتوزیان، کتاب قلمرو مسئولیت مدنی استاد بزرگوار دکتر علیرضا یزدانیان، کتاب تست حقوق مدنی جناب دکتر محمدحسین شهبازی که البته تست‌های این کتاب نیز متأسفانه حدوداً تا سال 90 یا حداکثر 91 است و جزوات دوران تحصیلی دانشگاهی خودم استفاده بردم.

,

در زمینه آیین دادرسی مدنی کتاب‌های قانون آیین دادرسی مدنی، کتاب دوجلدی آیین دادرسی مدنی در نظم تطبیقی، قسمت‌هایی از سه جلد کتاب آیین دادرسی مدنی ((دوره پیشرفته)) دکتر عبدالله شمس، استفاده از جزوه‌های دوران تحصیلی دانشگاهی و کتاب تست آیین دادرسی مدنی را مطالعه داشتم.

,

در خصوص حقوق تجارت جزوه‌های دوران تحصیلی دانشگاهی خودم، کتاب‌های قانون تجارت، قسمت‌هایی مختصر از کتاب قانون تجارت در نظم حقوقی کنونی دکتر محمد دمرچیلی و کتاب ارزشمند تست حقوق تجارت دکتر مجید قربانی، قسمت‌هایی از کتب حقوق تجارت دکتر ربیعا اسکینی، مجلدات اسناد تجاری، شرکت‌ها و ورشکستگی.

,

در زمینه اصول استنباط حقوق اسلامی، کتب مبانی اصول استنباط حقوق اسلامی مرحوم دکتر ابوالحسن محمدی، قسمتی‌هایی از کتاب اصول فقه کاربردی دکتر سعید شریعتی و جزوه ای از مباحث اصول فقه، کتاب تست اصول فقه آقای سید علی بنی‌صدر، کتاب تست اصول فقه ابوالفضل باقری راد و در خصوص حقوق جزای عمومی و اختصاصی کتاب‌های قانون مجازات اسلامی، قسمت‌هایی مختصر از کتاب جرائم علیه اموال و مالکیت دکتر حسین میر محمد صادقی، جزوات دوران تحصیلی دانشگاهی خودم و کتاب تست ساده ساز حقوق جزای عمومی و اختصاصی جناب نور محمد صبری.

,

درنهایت برای اشرافیت در موضوع آیین دادرسی کیفری کتاب‌های قانون آیین دادرسی کیفری و کتاب نکته‌ها در قانون آیین دادرسی کیفری دکتر علی خالقی را مطالعه کردم.

,

صاحب‌نیوز: سخن پایانی؟

, صاحب‌نیوز: سخن پایانی؟,

به‌صراحت می‌گویم که با توکل به خدا، حمایت ارزشمند خانواده گرامی خود، مطالعه کتاب‌های یادشده و تلاش مجدانه توانستم به موفقیت برسم و باید دانست که موفقیت شانسی و اتفاقی به دست نمی‌آید.

,

و به پیروی از سخن گوهربار امام بزرگوارم، امام صادق (ع) که فرموده‌اند: إنَّ لِکُلِّ شَیءٍ زَکاهً، وزَکاهُ العِلمِ أن یُعَلِّمَهُ أهلَهُ (هر چیزى ‏زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش) بنده با افتخار و بدون هیچ چشم‌داشت مادی در پایگاه/کانال اختصاصی خودم در خدمت کلیه دوستان عزیز و بویژه داوطلبان آزمون وکالت هستم و برای موفقیت برادران و خواهران بزرگوارم از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد: آدرس کانال: https://t.me/MSFathi_Lawyer هست.

, https://t.me/MSFathi_Lawyer,

از شما بابت فرصتی که در اختیار بنده قراردادید تشکر می‌کنم و امیدوارم که خداوند متعال یار و یاور شما باشد.

,

گفت‌وگو: حمید سلیمانی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه