اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان :

بررسی کارشناسانه قدمت گورستان اشیای کشف شده در ریگان ادامه دارد

بررسی کارشناسانه قدمت گورستان اشیای کشف شده در ریگان ادامه دارد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت : این گورستان عمدتا وسایل سفالی است و همکاران ما در میراث فرهنگی هم اکنون در محل مشغول بررسی هستند تا کیفیت ، قدمت و ویژگی های آن محوطه و گورستان را از لحاظ تاریخی بررسی کنند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  کرمان۱۴۰۰ ؛ در پی بارندگی های اخیر در استان و جاری شدن سیل در برخی مناطق خبرهایی  مبنی برملا شدن چند شیء باستانی در منطقه ای حدفاصل ریگان و فهرج توسط فرمانداری ریگان بیان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  کرمان۱۴۰۰,

باقری فرماندار ریگان عنوان کرد : یک سری اشیای زیرخاکی در این منطقه پیدا شده است که در نظریه‌های اولیه باستان‌شناسی این اشیا مربوط به دوره اشکانی و حدودا متعلق به دو هزار سال پیش هستند و به احتمال زیاد یک کورستان باستانی است ولی برای تخمین دقیق‌تر نیاز به مطالعه بیشتر داریم.

,

حال خبرنگار ما برای پیگیری این موضوع با محمود وفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفتگویی داشته است که وی در این رابطه خاطر نشان کرد : در پی سیلاب های اخیر یک گورستان قدیمی در حد فاصل فهرج و ریگان از زیر زمین بر روی خاک آورده شده است .

,

وفایی گفت : این گورستان عمدتا وسایل سفالی است و همکاران ما در میراث فرهنگی هم اکنون در محل مشغول بررسی هستند تا کیفیت ، قدمت و ویژگی های آن محوطه و گورستان را از لحاظ تاریخی بررسی کنند .

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ادامه داد : این گورستان دارای ارزش تاریخی است اما این که مربوط به کدام زمان تاریخی می باشد نیاز به یک بررسی کارشناسانه دارد که همکاران ما در منطقه در حال بررسی هستند.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه