اخبار داغ

در موسسه سه علامه؛

ایجاد گروه پژوهشی مطالعات زنان و خانواده در دانشگاه تبریز

ایجاد گروه پژوهشی مطالعات زنان و خانواده در دانشگاه تبریز
گروه پژوهشی مطالعات زنان و خانواده در موسسه تحقیقاتی علوم اسلامی و انسانی دانشگاه تبریز راه اندازی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آناخبر،  گروه پژوهشی مطالعات زنان و خانواده در موسسه تحقیقاتی علوم اسلامی و انسانی دانشگاه تبریز راه اندازی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناخبر,

قربانعلی کریم زاده قراملکی رئیس موسسه تحقیقاتی علوم اسلامی و انسانی دانشگاه تبریز با بیان این خبر گفت: هرچند در دانشگاه مطالعات و تحقیقات گوناگون با رویکرد روانشناسی، اجتماعی، دینی، حقوقی و فلسفی… انجام می‌شود اما برای انسجام بخشی به این مطالعات با توجه به میان رشته ای و گسترده بودن این موضوع، بر اساس مصوبه هیآت رییسه دانشگاه، گروه پژوهشی مطالعات و تحقیقات زنان و خانواده به منظور شناسایی و بررسی مسائل و چالش های زنان و خانواده با رویکرد علمی و پژوهشی ایجاد شد.

,

وی افزود: با تشکیل شورای مرکزی گروه و جذب اعضای هیأت علمی از دانشکده های مختلف به صورت عضو وابسته، فرصت ها، ظرفیت ها و تهدیدهای موجود در جامعه برای بانوان در جامعه مطالعه، احصاء و اولویت بندی می شوند همچنین ضمن ارتباط با جامعه و نهادهای مرتبط نیازهای پژوهشی آنها نیز مرتفع خواهد شد.

,

کریم زاده با اشاره به تهدیدها و تهاجمات فرهنگ غرب بویژه فمنیسم از یک طرف و تهدیدات نوپدید از سوی دیگر و نیز توجه ویژه اسلام به مقام زن و وجود الگوی کامل آن در اسلام، مطالعات برای الگوسازی متناسب با زمان را از نیازهای کشور باز شمرد و ابراز امیدواری کرد اثرات مثبت مطالعات این گروه در حل علمی مسائل زنان موثر باشد.

,

خاطرنشان می شود موسسه تحقیقاتی علوم اسلامی و انسانس (سه علامه) دانشگاه تبریز از سال ۱۳۸۳ تشکیل شد و دارای سه گروه فلسفه و کلام، فقه و حقوق، ادبیات و عرفان و سه نشریه علمی تخصصی است که گروه پژوهشی زنان و خانواده نیز بر آن افزوده می شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه