اخبار داغ

گزارش:

تلاش شباه روزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی/ مرد باشتی با پرورش 300 مرغ بومی با بیکاری مبارزه می کند + تصاویر

تلاش شباه روزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی/ مرد باشتی با پرورش 300 مرغ بومی با بیکاری مبارزه می کند + تصاویر
تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی را این روزها در سرتا سر ایران اسلامی می بینیم این تلاش و مجاهدت در راستای تحقق بیانات رهبر معظم نیز به روستاها و شهرستانهای کوچک کشور نیز کشیده شده است و مجاهدتی مثال نزدنی را نشان می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از باشت نیوز، پرورش طیور به وی‍ژه مرغ بومی از گذشته‌های دور در استان کهگیلویه و بویراحمد رواج داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, باشت نیوز,

 

,

خانواده‌های روستایی با نگهداری مرغ و خروس و پرورش آن ها می توانند با استفاده از گوشت و تخمشان، بخشی از نیازهای روزمره خود را برطرف کنند. همچنین علاوه بر رفع نیازهای خود، می توانند وارد بازار اقتصاد شده و محصولات خود را بفروشند.

,

 

,

امروز نیز در بیش تر روستاهای شهرستان باشت با کم ترین هزینه وامکانات به پرورش مرغ بومی مشغولند. برخی مواقع هم افرادی در این راستا به پرورش این مرغ های محلی به صورت تعداد زیادی که بتواند درآمد نسبتا پایداری را ایجاد نماید اقدام می کنند.

,

 

,

کرم صادقی یکی از پرورش دهندگان مرغ بومی در شهرستان باشت است که در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: مدت 22سال در شیراز زندگی می کردم و اکنون 3 سال است که در سررزمین پدری خود یعنی روستای تلخاب بیدک شهرستان باشت مشغول زندگی و کار هستم.

,

 

,

وی با ابراز ناراحتی از وضعیت بیکاری در این روستا،افزود: تصمیم گرفتم تعدادی مرغ و خروس پرورش دهم تا مرهمی بر بیکاری باشد.

,

 

,

صادقی ادامه داد: از پرورش ۲۰عدد مرغ شروع کردم و اکنون به پرورش ۳۰۰عدد مرغ و خروس مشغولم.

,

 

,

وی با بیان اینکه در هر روز ۴۰عدد تخم مرغ جمع آوری می کند و در بازار باشت به فروش می رسانم، گفت: با این کار فروش خوبی دارم و بخشی از مخارج خانواده ام را تامین میکنم.

,

 

,

صادقی در پاسخ به سوال خبرنگار این پایگاه خبری مبنی بر اینکه آیا تا کنون وام اقتصاد مقاومتی دریافت کرده اید، افزود: تا کنون هیچ گونه وامی دریافت نکرده ام وچندین بار به فرمانداری، هلال احمر، شورای شهر باشت مراجعه کرده ام، اما پاسخی دریافت نکردم.

,

 

,

این شهروند باشتی با اشاره به پاره ای از مشکلات کار خود بیان کرد: با هزنیه خود دو عدد دستگاه جوجه کشی خریدم ولی به دلیل نداشتن امکانات، مجبور شدم یکی از دستگاه ها را بفروشم تا توان خرید مواد غذایی و بهداشتی را برای کار خود فراهم کنم.

,

 

,

امیدواریم مسئولین با شنیدن مشکلات این افراد و همچنین در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر فعالیت های اقتصاد مقاوتی، در حد توان مشکلات جوانان و این شهروند باشتی را حل کنند.

,

 

,

 

,
,
,
,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,

 

,

 

,

گزارش و عکس/ن سجادی

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه