اخبار داغ

تغییرات ناگهانی و سیاسی در آموزش و پرورش

آموزش و پرورش صحنه تسویه حساب سیاسی

آموزش و پرورش صحنه تسویه حساب سیاسی
تنها کسانی که از این رفتارهای حزبی و جناحی در آموزش و پرورش آسیب می‌بینند دانش‌آموزانی هستند که به امید تحصیل و تعیلم و تربیت به آموزش و پرورش پناه آورده‌اند، رفتارهای جناحی و حزبی و سیاسی سرنوشت و آینده فرزندان این ملت را نشانه گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ چندی پیش در آستانه انتخاب وزیر آموزش و پرورش وقتی فخرالدین احمدی دانش آشتیانی از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شد، نگرانی‌ها از سیاسی شدن فضای آموزش و پرورش افزایش یافت شنیده‌ها حاکی از آن است که در این دولت گاها تا تعویض مدیران مدارس ابتدایی غیرهمسو با دولت نیز پیش رفته است.

فضای علمی تربیتی که برخی با بنگاه‌های سیاسی اشتباه گرفته‌اند اکنون و با نزدیک شدن به ایام انتخابات صحنه زد و و خورد و تسویه حساب سیاسی شده است.

چند روز پیش خبری مبنی‌بر تغییر ناگهانی جعفر علی ضیایی رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرکرد و جایگزینی خانم پروانه ارزانش به جای ایشان به گوش رسید.

ضیایی در طول مدیریت سه ساله خود در پست ریاست آموزش پرورش ناحیه دو با وجود شناخت نیازهای آموزش و پرورش و مدیریت قوی و کارآمدی که داشت علاوه‌بر ارتقاء معدل کل ناحیه و ارتقاء رتبه در کشور، مقام اول در هر سه سال در بین نواحی هفده‌گانه آموزش و پروش استان را نیز کسب کرده بود. این در صورتی است که با وجود چنین کارنامه درخشانی ایشان تا بازنشستگی تنها 6 ماه فاصله داشت و از حکم ریاست چهار ساله ایشان نیز یک سال باقی مانده بود.

به گفته مطلعین این تغییر تنها در عرض 48 ساعت و به صورت کاملا ضرب‌العجلی صورت گرفت حال جای سوال اینجاست که اگر هدف از این تغییر اصلاح و کارآمدتر کردن سیستم بوده است چرا فردی کم سابقه و بدون پیشنه و شناخت از این ناحیه را برای مدیریت انتخاب شده است تا کی باید شاهد بازی مدیران آموزش و پرورش که مجری تحصیل و پرورش دانش آموزان آینده‌ساز این ممکلت هستند در صحنه معادلات سیاسی باشیم!؟

تنها کسانی که از این رفتارهای حزبی و جناحی در آموزش و پرورش آسیب می بینند دانش آموزانی هستند که به امید تحصیل و تعیلم و تربیت به آموزش و پرورش پناه آورده‌اند رفتارهای جناحی و حزبی و سیاسی سرنوشت و آینده فرزندان این ملت را نشانه گرفته است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه