اخبار داغ

شناخت کامل زوجین گام ابتدایی برای تداوم یک زندگی سالم است

شناخت کامل زوجین گام ابتدایی برای تداوم یک زندگی سالم است
بایدتوجه داشت که شروع زندگی مشترک یک سری مهارت ها و انگیزه های لازم را برای آغاز یک زندگی نیاز دارد و شناخت کامل زوجین گام ابتدایی برای تضمین و تداوم یک زندگی سالم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرج رسانه، در این یادداشت به دنبال پاسخ به ای سوال هستیم که آیا آنهایی که برای شروع زندگی مشترک در کلاسهای آموزشی قبل از ازدواج شرکت می کنند، تمام مهارتهای لازم را برای استحکام کانون خانواده و یا طلاق نگرفتن و هنرزندگی کردن می آموزند؟ یا آموزه ها از خانواده سرچشمه می گیرد؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرج رسانه,

بایدتوجه داشت که شروع زندگی مشترک یک سری مهارت ها و انگیزه های لازم را برای آغاز یک زندگی نیاز دارد. اما چگونگی و چرایی این آموخته ها را باید از کارشناسان ، روانشناسان و مشاورین و البته مسئولین استان البرز جویا شد .

,

مهارت در ازدواج و آموزشهای قبل از ازدواج تضمین تداوم زندگی نیست. اما شناخت بیشتر طرفین دوام زندگی را نه به شرط تحمل یکدیگر بلکه با علم و شناخت از هم  افزایش می دهد.

,

حتی در خانواده های تحصیل کرده که هم اکنون بیشترین آمار طلاق را به خود اختصاص داده اند مشاهده شده به دلیل برتری یابی و کمال گرایی زوجین و اینکه کدام یک بیشتر از دیگری می فهمد خانواده را دچار تزلزل کرده و مبداء اختلافات خانوادگی و زناشویی شده است .

,

جوانانی که زندگی مشترک را فقط برای وقت گذرانی می خواهند و با همسر خود مانند دوستان و هم کلاسی های دانشگاهی خود رفتار می کنند. از جمله رفتارهایی چون رفع نیازهای روزمره (پخت و پزغذا ، شستشوی لباس و …) امیال جسمانی و جنسی ، ازتنهایی درآمدن یا مورد تعریف و تمجید خانواده قرار گرفتن : ( دیدی پسر یا دخترم بزرگ شده و با فلانی ازدواج کرده ) و هنوز حتی با الفبای حضور یک غیرهمجنس در زندگی و نحوه ی برخورد و رفتار با او آشنایی کامل ندارند، چطور می خواهند پدران و مادران نسل های آینده باشند و فرهنگ و آداب و رسوم این مرزوبوم را نگاهدارند؟

,

لازم به ذکراست که نه تنها فرهنگ خانواده ها و آموزش های والدین در خانواده بر روی جوانانی که در شرف ازدواج هستند تأثیر می گذارد بلکه همانطور که گفته شد مسئولین شهری با ارائه  کارگاه ها و همایش هایی که می تواند حتی به صورت رایگان از طریق کارشناسان مشاور و رواشناسان برگزار شود ، جوانان این استان حتی تمام استانهای ایران را تحت پوشش قراردهند تا با آموزش های لازم چه از نظر اخلاقی، شناختی و عملی، حتی در حوزه های خانه داری، مهارتهای همسرداری و زناشویی، مهارت های ارتباطی و بدون درنظر گرفتن اینکه یک سری مسائل قبیح و تابو هستند بر تمام معضلات و اختلافات خانوادگی خاتمه دهند و از وقوع چند درصدی طلاق در جامعه جلوگیری شود .

,

در جامعه ای که جوانان زیادی در شرف ازدواج هستند و با این امکانات کم و سخت گیری های خانواده ها در امر ازدواج مشکلات شدیدی مانع تشکیل خانواده برای آنها شده است باید هر چه سریعتر به این معضل فائق آییم تا از تمام آسیب های اجتماعی و خانوادگی و فرهنگی که در حال حاضر تیشه به ریشه ی جوانان ، خانواده ها و فرهنگ ایران اسلامی زده پیشگیری شود .

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه