اخبار داغ

روانشناس:

مدارس در بحث آموزش فرزند پروری شعار زده عمل می کنند/فرزند پروری و آموزش نه گفتن ازهمان کودکی به فرزندان آموزش داده شود

مدارس در بحث آموزش فرزند پروری شعار زده عمل می کنند/فرزند پروری و آموزش نه گفتن ازهمان کودکی به فرزندان آموزش داده شود
یک روانشناس در یاسوج به اهمیت فرزند پروری توسط والدین و آموزش در مدارس اشاره کرد و گفت:مدارس در بحث آموزش فرزند پروری شعار زده عمل می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه معصومی در گفتگو با ایل بانو، از وضعیت آموزش های فرزند پروری دراستان کهگیلویه وبویر احمد گفت: این اواخر در این زمینه اقدامات خوبی انجام گرفته است ،درجلساتی که حضور داشتم ،مدرسین خاطره تعریف می کردند آن هم خاطراتی که هیچگونه هم سویی باموضوع سخنرانی نداشت؛ فرزندپروری های کلیشه ای بااطلاعات محدود که کاربردی نبود و شعار بودآسیب همین است که ماضرورت ها رو تاحدودی شناختیم ولی  یامتخصص نمی آوریم؛ و یا اگر می آوریم توصیه اش نمی کنیم که،صرفا می خواهیم درمورد این موضوع صحبت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو،, ایل بانو،, ایل بانو،, ایل بانو،,

وی درموردنهادینه کردن فرهنگ فرزند پروری نیز اظهار کرد: بااستفاده از روش های مذهبی و دینی وعلمی آموزش دهیم و این آموزه ها را تکرارکنیم.

معصومی گفت:فرزند پروری و آموزش نه گفتن ازهمان کودکی به فرزندان آموزش داده شود.

این روانشناس و بازی درمان استان در پاسخ به سوال چرا در مدارس بادعوت از اولیا فرزندپروری به نحو مطلوبی آموزش داده نمی شود،گفت:متاسفانه مدارس خیلی شعارزده عمل می کنند؛مابه والدین می گوییم به دلیل نمره ۱۷/۳۰ فرزندتان را عذاب ندهید که خانواده ها در پاسخ می گویند مابه آن ها فشار نمی آوریم این مدارس هستند که به دانش آموزان فشار می آورند؛ واین موضوع به مدیرگفته می شود، مدیر مدرسه حرف های کلیشه ای می زند و می گوید باید نمره بالابیاورد،که این فشارآوردن ها به فرزند دربزرگسالی خود رانشان می دهد.

وی ادامه داد: برای هر فردی که می خواهد بافرزندتان دوست بشود دوره بگذارید.

معصومی درمورد اثرات فرزندپروری درشخصیت افراد در بزرگسالی اشاره کرد و گفت: صد در صد فرزند پروری در شخصیت افراد در بزگسالی تاثیر دارد و فردخیلی باید خوش شانس باشدکه باخردسالی بدون آموزش های صحیح، بزرگسالی سالمی درجامعه داشته باشد. 

این روانشناس گفت: دین اسلام بسیار هوشمندانه بهشت رازیر پای مادران قرارداده است ؛ بعد عاطفی فرزند توسط مادر تامین می شود و مادر بابرقراری رابطه عاطفی مثبت باکودک می تواند براو تاثیر مثبت بگذارد.

 

وی ابراز داشت:برای بچه ها پیشنهادهای بایدها را جذاب تر و نبایدها را خنثی می کنیم. برای مثال: من به فرزندم می گویم می خواستم باتو به مدت ۱ساعت بازی کنم ولی اتاقت رو به هم ریختی وحالا من نمی تونم باتو بازی کنم و بایداین۱ساعت اتاقت رو تمیز کنم، پس این روش خیلی بهتر از این روش هست که بگویم باید اتاقت رو تمیز کنی تا اجازه بدهم بازی کنی.

این روانشناس وبازی درمان درپاسخ به سوال فرزند پروری در استان کهگیلویه وبویر احمد تاچه اندازه توانسته است جای خود راباز کند، گفت: ضرورت یابی شده است ومدارس پیشنهاد می دهند که جدیدترین شیوه ها را بگویید ،فرزند نباید فقط دلخواه من باشد بلکه باید دلخواه دین وجامعه پذیر نیز باشد.

معصومی درپاسخ به سوال اینکه چرا خانواده هابرای آموزش های فرزند پروری قائل نیستند گفت: چون اول خانواده ها خودشان رو دوست ندارند و بعد بچه هایشان را، چون عقیده دارند هرچیزی تا دیده نشود ارزش گذاری نمی شود ،مثلا کیف ۴۰۰۰۰۰هزارتومانی چون دیده می شود پس باارزش است؛مادرهایی رادرجامعه می بینیم که لباس های گران قیمت بر تن می کنند ولی برای آموختن این شیوه ها هیچ تمایلی از خود نشان نمی دهندوبرخی ازوالدین به دلیل ضعف هایی که در گذشته ازلحاظ اقتصادی داشتند می خواهند برای بچه شان از لحاظ امکانات مالی سنگ تمام بگذارند ولی نیازهای عاطفی اش را تامین نمی کنند و فرزند را از این لحاظ درک نمی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که جامعه و فرهنگ ها دچار تغییر وتحول هستند درصورتی که  فرزندان به خوبی پرورش وتربیت داده نشوندچه عواقبی می تواند داشته باشد؟،گفت :بایک جمله از امام علی (ع)شروع کنم:امام می فرمایند که فرزندانتان رابرای عصری که می خواهنددرآن زندگی کند تربیت کنید؛درصورتی که فرزندان به خوبی تربیت نشوند طرد می شوند چون بابقیه هماهنگ نیستند ،منزوی می شوند ،برچسب می خورند، احساس حقارت رو زمینه سازی می کند،آسیب های روانشناختی برایش پیش بینی می شود که اینهاناکامی را به دنبال دارندبرای مثال: همه بچه های فامیل تبلت دارند ولی بچه من ندارد وبچه من دراین صورت  احساس حقارت می کند، که آسیب آن بدتر است پس تبلت می خرم ولی مدیریت می کنم  آسیبی که ما به بچه می توانیم وارد کنیم  این است که ما بر روی فرزاندانمان سرمایه گذاری می کنیم برای زمان پیری و به فرزند فشار می آوریم برای انتخاب رشته تحصیلی واین فرد شاید زمانی که بزرگ شد موقعیت اجتماعی خوبی پیدا کند ولی از لحاظ روحی آسیب دیده است.

,

وی درموردنهادینه کردن فرهنگ فرزند پروری نیز اظهار کرد: بااستفاده از روش های مذهبی و دینی وعلمی آموزش دهیم و این آموزه ها را تکرارکنیم.

معصومی گفت:فرزند پروری و آموزش نه گفتن ازهمان کودکی به فرزندان آموزش داده شود.

این روانشناس و بازی درمان استان در پاسخ به سوال چرا در مدارس بادعوت از اولیا فرزندپروری به نحو مطلوبی آموزش داده نمی شود،گفت:متاسفانه مدارس خیلی شعارزده عمل می کنند؛مابه والدین می گوییم به دلیل نمره ۱۷/۳۰ فرزندتان را عذاب ندهید که خانواده ها در پاسخ می گویند مابه آن ها فشار نمی آوریم این مدارس هستند که به دانش آموزان فشار می آورند؛ واین موضوع به مدیرگفته می شود، مدیر مدرسه حرف های کلیشه ای می زند و می گوید باید نمره بالابیاورد،که این فشارآوردن ها به فرزند دربزرگسالی خود رانشان می دهد.

وی ادامه داد: برای هر فردی که می خواهد بافرزندتان دوست بشود دوره بگذارید.

معصومی درمورد اثرات فرزندپروری درشخصیت افراد در بزرگسالی اشاره کرد و گفت: صد در صد فرزند پروری در شخصیت افراد در بزگسالی تاثیر دارد و فردخیلی باید خوش شانس باشدکه باخردسالی بدون آموزش های صحیح، بزرگسالی سالمی درجامعه داشته باشد. 

این روانشناس گفت: دین اسلام بسیار هوشمندانه بهشت رازیر پای مادران قرارداده است ؛ بعد عاطفی فرزند توسط مادر تامین می شود و مادر بابرقراری رابطه عاطفی مثبت باکودک می تواند براو تاثیر مثبت بگذارد.

 

وی ابراز داشت:برای بچه ها پیشنهادهای بایدها را جذاب تر و نبایدها را خنثی می کنیم. برای مثال: من به فرزندم می گویم می خواستم باتو به مدت ۱ساعت بازی کنم ولی اتاقت رو به هم ریختی وحالا من نمی تونم باتو بازی کنم و بایداین۱ساعت اتاقت رو تمیز کنم، پس این روش خیلی بهتر از این روش هست که بگویم باید اتاقت رو تمیز کنی تا اجازه بدهم بازی کنی.

این روانشناس وبازی درمان درپاسخ به سوال فرزند پروری در استان کهگیلویه وبویر احمد تاچه اندازه توانسته است جای خود راباز کند، گفت: ضرورت یابی شده است ومدارس پیشنهاد می دهند که جدیدترین شیوه ها را بگویید ،فرزند نباید فقط دلخواه من باشد بلکه باید دلخواه دین وجامعه پذیر نیز باشد.

معصومی درپاسخ به سوال اینکه چرا خانواده هابرای آموزش های فرزند پروری قائل نیستند گفت: چون اول خانواده ها خودشان رو دوست ندارند و بعد بچه هایشان را، چون عقیده دارند هرچیزی تا دیده نشود ارزش گذاری نمی شود ،مثلا کیف ۴۰۰۰۰۰هزارتومانی چون دیده می شود پس باارزش است؛مادرهایی رادرجامعه می بینیم که لباس های گران قیمت بر تن می کنند ولی برای آموختن این شیوه ها هیچ تمایلی از خود نشان نمی دهندوبرخی ازوالدین به دلیل ضعف هایی که در گذشته ازلحاظ اقتصادی داشتند می خواهند برای بچه شان از لحاظ امکانات مالی سنگ تمام بگذارند ولی نیازهای عاطفی اش را تامین نمی کنند و فرزند را از این لحاظ درک نمی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که جامعه و فرهنگ ها دچار تغییر وتحول هستند درصورتی که  فرزندان به خوبی پرورش وتربیت داده نشوندچه عواقبی می تواند داشته باشد؟،گفت :بایک جمله از امام علی (ع)شروع کنم:امام می فرمایند که فرزندانتان رابرای عصری که می خواهنددرآن زندگی کند تربیت کنید؛درصورتی که فرزندان به خوبی تربیت نشوند طرد می شوند چون بابقیه هماهنگ نیستند ،منزوی می شوند ،برچسب می خورند، احساس حقارت رو زمینه سازی می کند،آسیب های روانشناختی برایش پیش بینی می شود که اینهاناکامی را به دنبال دارندبرای مثال: همه بچه های فامیل تبلت دارند ولی بچه من ندارد وبچه من دراین صورت  احساس حقارت می کند، که آسیب آن بدتر است پس تبلت می خرم ولی مدیریت می کنم  آسیبی که ما به بچه می توانیم وارد کنیم  این است که ما بر روی فرزاندانمان سرمایه گذاری می کنیم برای زمان پیری و به فرزند فشار می آوریم برای انتخاب رشته تحصیلی واین فرد شاید زمانی که بزرگ شد موقعیت اجتماعی خوبی پیدا کند ولی از لحاظ روحی آسیب دیده است.

,

وی درموردنهادینه کردن فرهنگ فرزند پروری نیز اظهار کرد: بااستفاده از روش های مذهبی و دینی وعلمی آموزش دهیم و این آموزه ها را تکرارکنیم.

معصومی گفت:فرزند پروری و آموزش نه گفتن ازهمان کودکی به فرزندان آموزش داده شود.

این روانشناس و بازی درمان استان در پاسخ به سوال چرا در مدارس بادعوت از اولیا فرزندپروری به نحو مطلوبی آموزش داده نمی شود،گفت:متاسفانه مدارس خیلی شعارزده عمل می کنند؛مابه والدین می گوییم به دلیل نمره ۱۷/۳۰ فرزندتان را عذاب ندهید که خانواده ها در پاسخ می گویند مابه آن ها فشار نمی آوریم این مدارس هستند که به دانش آموزان فشار می آورند؛ واین موضوع به مدیرگفته می شود، مدیر مدرسه حرف های کلیشه ای می زند و می گوید باید نمره بالابیاورد،که این فشارآوردن ها به فرزند دربزرگسالی خود رانشان می دهد.

وی ادامه داد: برای هر فردی که می خواهد بافرزندتان دوست بشود دوره بگذارید.

معصومی درمورد اثرات فرزندپروری درشخصیت افراد در بزرگسالی اشاره کرد و گفت: صد در صد فرزند پروری در شخصیت افراد در بزگسالی تاثیر دارد و فردخیلی باید خوش شانس باشدکه باخردسالی بدون آموزش های صحیح، بزرگسالی سالمی درجامعه داشته باشد. 

این روانشناس گفت: دین اسلام بسیار هوشمندانه بهشت رازیر پای مادران قرارداده است ؛ بعد عاطفی فرزند توسط مادر تامین می شود و مادر بابرقراری رابطه عاطفی مثبت باکودک می تواند براو تاثیر مثبت بگذارد.

 

وی ابراز داشت:برای بچه ها پیشنهادهای بایدها را جذاب تر و نبایدها را خنثی می کنیم. برای مثال: من به فرزندم می گویم می خواستم باتو به مدت ۱ساعت بازی کنم ولی اتاقت رو به هم ریختی وحالا من نمی تونم باتو بازی کنم و بایداین۱ساعت اتاقت رو تمیز کنم، پس این روش خیلی بهتر از این روش هست که بگویم باید اتاقت رو تمیز کنی تا اجازه بدهم بازی کنی.

این روانشناس وبازی درمان درپاسخ به سوال فرزند پروری در استان کهگیلویه وبویر احمد تاچه اندازه توانسته است جای خود راباز کند، گفت: ضرورت یابی شده است ومدارس پیشنهاد می دهند که جدیدترین شیوه ها را بگویید ،فرزند نباید فقط دلخواه من باشد بلکه باید دلخواه دین وجامعه پذیر نیز باشد.

معصومی درپاسخ به سوال اینکه چرا خانواده هابرای آموزش های فرزند پروری قائل نیستند گفت: چون اول خانواده ها خودشان رو دوست ندارند و بعد بچه هایشان را، چون عقیده دارند هرچیزی تا دیده نشود ارزش گذاری نمی شود ،مثلا کیف ۴۰۰۰۰۰هزارتومانی چون دیده می شود پس باارزش است؛مادرهایی رادرجامعه می بینیم که لباس های گران قیمت بر تن می کنند ولی برای آموختن این شیوه ها هیچ تمایلی از خود نشان نمی دهندوبرخی ازوالدین به دلیل ضعف هایی که در گذشته ازلحاظ اقتصادی داشتند می خواهند برای بچه شان از لحاظ امکانات مالی سنگ تمام بگذارند ولی نیازهای عاطفی اش را تامین نمی کنند و فرزند را از این لحاظ درک نمی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که جامعه و فرهنگ ها دچار تغییر وتحول هستند درصورتی که  فرزندان به خوبی پرورش وتربیت داده نشوندچه عواقبی می تواند داشته باشد؟،گفت :بایک جمله از امام علی (ع)شروع کنم:امام می فرمایند که فرزندانتان رابرای عصری که می خواهنددرآن زندگی کند تربیت کنید؛درصورتی که فرزندان به خوبی تربیت نشوند طرد می شوند چون بابقیه هماهنگ نیستند ،منزوی می شوند ،برچسب می خورند، احساس حقارت رو زمینه سازی می کند،آسیب های روانشناختی برایش پیش بینی می شود که اینهاناکامی را به دنبال دارندبرای مثال: همه بچه های فامیل تبلت دارند ولی بچه من ندارد وبچه من دراین صورت  احساس حقارت می کند، که آسیب آن بدتر است پس تبلت می خرم ولی مدیریت می کنم  آسیبی که ما به بچه می توانیم وارد کنیم  این است که ما بر روی فرزاندانمان سرمایه گذاری می کنیم برای زمان پیری و به فرزند فشار می آوریم برای انتخاب رشته تحصیلی واین فرد شاید زمانی که بزرگ شد موقعیت اجتماعی خوبی پیدا کند ولی از لحاظ روحی آسیب دیده است.

,

وی درموردنهادینه کردن فرهنگ فرزند پروری نیز اظهار کرد: بااستفاده از روش های مذهبی و دینی وعلمی آموزش دهیم و این آموزه ها را تکرارکنیم.

معصومی گفت:فرزند پروری و آموزش نه گفتن ازهمان کودکی به فرزندان آموزش داده شود.

این روانشناس و بازی درمان استان در پاسخ به سوال چرا در مدارس بادعوت از اولیا فرزندپروری به نحو مطلوبی آموزش داده نمی شود،گفت:متاسفانه مدارس خیلی شعارزده عمل می کنند؛مابه والدین می گوییم به دلیل نمره ۱۷/۳۰ فرزندتان را عذاب ندهید که خانواده ها در پاسخ می گویند مابه آن ها فشار نمی آوریم این مدارس هستند که به دانش آموزان فشار می آورند؛ واین موضوع به مدیرگفته می شود، مدیر مدرسه حرف های کلیشه ای می زند و می گوید باید نمره بالابیاورد،که این فشارآوردن ها به فرزند دربزرگسالی خود رانشان می دهد.

وی ادامه داد: برای هر فردی که می خواهد بافرزندتان دوست بشود دوره بگذارید.

معصومی درمورد اثرات فرزندپروری درشخصیت افراد در بزرگسالی اشاره کرد و گفت: صد در صد فرزند پروری در شخصیت افراد در بزگسالی تاثیر دارد و فردخیلی باید خوش شانس باشدکه باخردسالی بدون آموزش های صحیح، بزرگسالی سالمی درجامعه داشته باشد. 

این روانشناس گفت: دین اسلام بسیار هوشمندانه بهشت رازیر پای مادران قرارداده است ؛ بعد عاطفی فرزند توسط مادر تامین می شود و مادر بابرقراری رابطه عاطفی مثبت باکودک می تواند براو تاثیر مثبت بگذارد.

 

وی ابراز داشت:برای بچه ها پیشنهادهای بایدها را جذاب تر و نبایدها را خنثی می کنیم. برای مثال: من به فرزندم می گویم می خواستم باتو به مدت ۱ساعت بازی کنم ولی اتاقت رو به هم ریختی وحالا من نمی تونم باتو بازی کنم و بایداین۱ساعت اتاقت رو تمیز کنم، پس این روش خیلی بهتر از این روش هست که بگویم باید اتاقت رو تمیز کنی تا اجازه بدهم بازی کنی.

این روانشناس وبازی درمان درپاسخ به سوال فرزند پروری در استان کهگیلویه وبویر احمد تاچه اندازه توانسته است جای خود راباز کند، گفت: ضرورت یابی شده است ومدارس پیشنهاد می دهند که جدیدترین شیوه ها را بگویید ،فرزند نباید فقط دلخواه من باشد بلکه باید دلخواه دین وجامعه پذیر نیز باشد.

معصومی درپاسخ به سوال اینکه چرا خانواده هابرای آموزش های فرزند پروری قائل نیستند گفت: چون اول خانواده ها خودشان رو دوست ندارند و بعد بچه هایشان را، چون عقیده دارند هرچیزی تا دیده نشود ارزش گذاری نمی شود ،مثلا کیف ۴۰۰۰۰۰هزارتومانی چون دیده می شود پس باارزش است؛مادرهایی رادرجامعه می بینیم که لباس های گران قیمت بر تن می کنند ولی برای آموختن این شیوه ها هیچ تمایلی از خود نشان نمی دهندوبرخی ازوالدین به دلیل ضعف هایی که در گذشته ازلحاظ اقتصادی داشتند می خواهند برای بچه شان از لحاظ امکانات مالی سنگ تمام بگذارند ولی نیازهای عاطفی اش را تامین نمی کنند و فرزند را از این لحاظ درک نمی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که جامعه و فرهنگ ها دچار تغییر وتحول هستند درصورتی که  فرزندان به خوبی پرورش وتربیت داده نشوندچه عواقبی می تواند داشته باشد؟،گفت :بایک جمله از امام علی (ع)شروع کنم:امام می فرمایند که فرزندانتان رابرای عصری که می خواهنددرآن زندگی کند تربیت کنید؛درصورتی که فرزندان به خوبی تربیت نشوند طرد می شوند چون بابقیه هماهنگ نیستند ،منزوی می شوند ،برچسب می خورند، احساس حقارت رو زمینه سازی می کند،آسیب های روانشناختی برایش پیش بینی می شود که اینهاناکامی را به دنبال دارندبرای مثال: همه بچه های فامیل تبلت دارند ولی بچه من ندارد وبچه من دراین صورت  احساس حقارت می کند، که آسیب آن بدتر است پس تبلت می خرم ولی مدیریت می کنم  آسیبی که ما به بچه می توانیم وارد کنیم  این است که ما بر روی فرزاندانمان سرمایه گذاری می کنیم برای زمان پیری و به فرزند فشار می آوریم برای انتخاب رشته تحصیلی واین فرد شاید زمانی که بزرگ شد موقعیت اجتماعی خوبی پیدا کند ولی از لحاظ روحی آسیب دیده است.

,

وی درموردنهادینه کردن فرهنگ فرزند پروری نیز اظهار کرد: بااستفاده از روش های مذهبی و دینی وعلمی آموزش دهیم و این آموزه ها را تکرارکنیم.

,

معصومی گفت:فرزند پروری و آموزش نه گفتن ازهمان کودکی به فرزندان آموزش داده شود.

,

این روانشناس و بازی درمان استان در پاسخ به سوال چرا در مدارس بادعوت از اولیا فرزندپروری به نحو مطلوبی آموزش داده نمی شود،گفت:متاسفانه مدارس خیلی شعارزده عمل می کنند؛مابه والدین می گوییم به دلیل نمره ۱۷/۳۰ فرزندتان را عذاب ندهید که خانواده ها در پاسخ می گویند مابه آن ها فشار نمی آوریم این مدارس هستند که به دانش آموزان فشار می آورند؛ واین موضوع به مدیرگفته می شود، مدیر مدرسه حرف های کلیشه ای می زند و می گوید باید نمره بالابیاورد،که این فشارآوردن ها به فرزند دربزرگسالی خود رانشان می دهد.

,

وی ادامه داد: برای هر فردی که می خواهد بافرزندتان دوست بشود دوره بگذارید.

,

معصومی درمورد اثرات فرزندپروری درشخصیت افراد در بزرگسالی اشاره کرد و گفت: صد در صد فرزند پروری در شخصیت افراد در بزگسالی تاثیر دارد و فردخیلی باید خوش شانس باشدکه باخردسالی بدون آموزش های صحیح، بزرگسالی سالمی درجامعه داشته باشد. 

,

این روانشناس گفت: دین اسلام بسیار هوشمندانه بهشت رازیر پای مادران قرارداده است ؛ بعد عاطفی فرزند توسط مادر تامین می شود و مادر بابرقراری رابطه عاطفی مثبت باکودک می تواند براو تاثیر مثبت بگذارد.

,

 

,

, ,

وی ابراز داشت:برای بچه ها پیشنهادهای بایدها را جذاب تر و نبایدها را خنثی می کنیم. برای مثال: من به فرزندم می گویم می خواستم باتو به مدت ۱ساعت بازی کنم ولی اتاقت رو به هم ریختی وحالا من نمی تونم باتو بازی کنم و بایداین۱ساعت اتاقت رو تمیز کنم، پس این روش خیلی بهتر از این روش هست که بگویم باید اتاقت رو تمیز کنی تا اجازه بدهم بازی کنی.

,

این روانشناس وبازی درمان درپاسخ به سوال فرزند پروری در استان کهگیلویه وبویر احمد تاچه اندازه توانسته است جای خود راباز کند، گفت: ضرورت یابی شده است ومدارس پیشنهاد می دهند که جدیدترین شیوه ها را بگویید ،فرزند نباید فقط دلخواه من باشد بلکه باید دلخواه دین وجامعه پذیر نیز باشد.

,

معصومی درپاسخ به سوال اینکه چرا خانواده هابرای آموزش های فرزند پروری قائل نیستند گفت: چون اول خانواده ها خودشان رو دوست ندارند و بعد بچه هایشان را، چون عقیده دارند هرچیزی تا دیده نشود ارزش گذاری نمی شود ،مثلا کیف ۴۰۰۰۰۰هزارتومانی چون دیده می شود پس باارزش است؛مادرهایی رادرجامعه می بینیم که لباس های گران قیمت بر تن می کنند ولی برای آموختن این شیوه ها هیچ تمایلی از خود نشان نمی دهندوبرخی ازوالدین به دلیل ضعف هایی که در گذشته ازلحاظ اقتصادی داشتند می خواهند برای بچه شان از لحاظ امکانات مالی سنگ تمام بگذارند ولی نیازهای عاطفی اش را تامین نمی کنند و فرزند را از این لحاظ درک نمی کنند.

,

وی در پاسخ به این سوال که جامعه و فرهنگ ها دچار تغییر وتحول هستند درصورتی که  فرزندان به خوبی پرورش وتربیت داده نشوندچه عواقبی می تواند داشته باشد؟،گفت :بایک جمله از امام علی (ع)شروع کنم:امام می فرمایند که فرزندانتان رابرای عصری که می خواهنددرآن زندگی کند تربیت کنید؛درصورتی که فرزندان به خوبی تربیت نشوند طرد می شوند چون بابقیه هماهنگ نیستند ،منزوی می شوند ،برچسب می خورند، احساس حقارت رو زمینه سازی می کند،آسیب های روانشناختی برایش پیش بینی می شود که اینهاناکامی را به دنبال دارندبرای مثال: همه بچه های فامیل تبلت دارند ولی بچه من ندارد وبچه من دراین صورت  احساس حقارت می کند، که آسیب آن بدتر است پس تبلت می خرم ولی مدیریت می کنم  آسیبی که ما به بچه می توانیم وارد کنیم  این است که ما بر روی فرزاندانمان سرمایه گذاری می کنیم برای زمان پیری و به فرزند فشار می آوریم برای انتخاب رشته تحصیلی واین فرد شاید زمانی که بزرگ شد موقعیت اجتماعی خوبی پیدا کند ولی از لحاظ روحی آسیب دیده است.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه