اخبار داغ

چهارشنبه سوری یا کمینگاه مرگ!

چهارشنبه سوری یا کمینگاه مرگ!
چهارشنبه آخر سال که دیگر رنگ و بوی باستان را ندارد و عوضِ خوشحالی موجبات ناراحتی خانواده ها را فراهم می کند، بیشتر به چهارشنبه سوزی تبدیل شده و در نهایت بلای جان نوجوانان و جوانان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، متأسفانه آیین چهارشنبه آخر سال که پیشتر پیام سالی نو و خوش را برای خانواده ها به همراه داشت، در سال‌های اخیر از حالت سنتی و باستانی خارج شده و به سمت خشونت و انفجارات مهیب رفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

عادت سالهای دیرین دیگر فراموش شده و چهارشنبه سوزی به یک عرف تبدیل شده است؛ به گونه ای که همه ساله شاهد بروز حوادث، قطع عضو یا مرگ نوجوانان و جوانان میهنمان هستیم و جالب تر اینکه شنیدن اخبار حوادث و مصدومیت های این شب تبدیل به عادت همیشگی مردم در تمامی نقاط کشور شده است.

,

ساخت بمب های دستی، ترکیب مواد شیمیایی و ... که انفجاری مهیب، آزار دهنده و البته دلخراش را برای مردم رقم می زنند همه ساله قربانی های بسیاری را در جای جای ایران زمین گرفته اند ولی متاسفانه این عادت همه ساله دوباره در چهارشنبه آخر سال تکرار می شود.

,

شاید سنتی که تنها اسم و رسم چهارشنبه آخر سال را یدک می کشد قربانی مافیایی شده است که تنها به منافع مالی خود فکر می کنند و بتبع دوست داران این آیین که ناخداگاه رسم آن را از بین برده اند، جوانان و نوجوانانی هستند که پیشتر خود در کمین این بلای جانسوز قرار گرفته و خودشان را جلوتر از همه سنت ها و باورها از بین می برند.

,

با وجود اینکه نظارت ها و حفاظت های بیشتری از اماکن عمومی در چهارشنبه سوری صورت می گیرد ولی وجود جمعیت، شیطنت های برخی از افراد، خطرناک بودن مواد محترقه، بهمب های دست ساز و ... کارایی این نظارت ها را کاهش داده و موجب بروز حوادث ناگوار می شود.

,

پیشتر، مناطق کوچک همچون شهرستانها از وجود مواد محترقه خطرناک و بمب های دست ساز و انواع و اقسام فورمول شیمیایی ترکیب شده که خطرات بیشتری داشته و دارند؛ پاک بود ولی هم اکنون فروش انواع مواد محترقه کوچک و بزرگ در دست جوانان این مناطق کوجک هم قابل رویت است.

,

هم اکنون 2 هفته به چهارشنبه آخر سال 95 باقی مانده است ولی با این وجود گاهاً صدای های مهیب و انفجارات از جای جای شهرستانهای استان اردبیل به گوش می رسد.

,

این روزها همه مسئولان بر این نکته که باید چهارشنبه سوری به شیوه سنتی و در کمال آرامش و ایمن برگزار شود تاکید دارند و در این بین نقش افراد جامعه در رعایت نکات ایمنی و نظارت بر رفتار کودکان بسیار حائز اهمیت است.

,

باید با رفتارهای آگاهانه و در چارچوب قانون حافظ سنت های دیرین ایران زمین بوده و به افراد سودجو اجازه ندهیم که سبزی بهار را به رنگ سیاه طمع خود تبدیل کنند.

,

بیایید چهارشنبه آخر سال را نسوزانیم!

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه