اخبار داغ

مدیر اجرایی نظام پزشکی مشهد خبر داد:

۴۰۰ قصور پزشکی و تعطیلی ۳ مطب در مشهد

۴۰۰ قصور پزشکی و تعطیلی ۳ مطب در مشهد
مدیر اجرایی نظام پزشکی مشهد گفت: در سال گذشته ۱۹مرکز درمانی و پزشک توبیخ کتبی و ۳ مطب پزشک متخصص به دلیل دریافت خارج از تعرفه به مدت ۳ ماه تعطیل شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر هادی بیژن نژاد، در گفت‌وگو با خبرنگار «نبض شهر»، پیرامون میزان افزایش تعرفه‌های پزشکی در سال آینده و تخلفات پزشکی اظهار کرد: تعیین میزان افزایش تعرفه‌های پزشکی بر عهده جلسه شورای عالی بیمه است که این شورا پیش از پایان سال تشکیل و متناسب با نرخ تورم، تعرفه‌ها را تعیین و به هیئت‌وزیران ارسال می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض شهر,

وی با تأکید بر اینکه میزان شکایات نسبت به میزان خدمات پزشکی انجام‌شده بسیار کم بوده است، افزود: به‌طور میانگین 600 تا 800 هزار خدمت بستری و بیش از 20 میلیون خدمت سرپایی اعم از خدمات پزشکی و پیراپزشکی در سال ارائه شد که از این تعداد به‌طور متوسط  مورد 400 قصور پزشکی رخ می‌دهد.

,

مدیر اجرایی نظام پزشکی مشهد تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 300 مورد شکایت به سامانه 1690 شکایات نظام پزشکی مشهد اعلام‌شده است که از این تعداد حدود 23 مرتبط با تخلفات تعرفه‌ای، منجر به صدور حکم شده است.

,

بیژن نژاد با اشاره به اینکه مردم می‌توانند شکایات خود را در زمینه‌های دریافت بیش از تعرفه و قصور پزشکی از طریق سامانه 1690به سازمان نظام پزشکی گزارش دهند، افزود: در سال گذشته 19 مرکز درمانی و پزشک توبیخ کتبی و 3 مطب پزشک متخصص به دلیل دریافت خارج از تعرفه به مدت 3 ماه تعطیل شدند.

,

وی یادآور شد: از 300 مورد شکایت 57 مورد در ابتدای امر رد شدند زیرا افراد باید برای ادعای خود سند یا مدرکی مبنی بر دریافت خارج از تعرفه یا دریافت زیرمیزی از طرف پزشک داشته باشند.

,

مدیر اجرایی نظام پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه عملکرد سامانه 1690 طبق ضوابط ابلاغی از سوی نظام پزشکی کشور و آیین‌نامه مصوب مجلس شورای اسلامی است، گفت: چنانچه پزشکی در مطب یا در زمان ثبت شرح عمل جراحی ضرایب تعرفه‌ای را اشتباه زده باشد در ابتدای به امر توبیخ کتبی شدند و در صورت تکرار منجر به تعطیلی یا حتی لغو مجوز طبانت فرد می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه