اخبار داغ

وزیر بهداشت در نشست خبری سفر به سمنان:

خطای پزشکی افزایش نیافته است/ برخی فضاسازی می کنند

خطای پزشکی افزایش نیافته است/ برخی فضاسازی می کنند
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خطای پزشکی افزایش نیافته است گفت: برخی با فضاسازی رسانه ای به این موضوعات دامن می زنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان سمنان که در سالن جلسات امام جواد (ع) ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: رضایت عمومی مردم از اجرای این طرح مطلوب است و برای رفع نقاط ضعف نیز در حال تلاش هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش خطاهای پزشکی تصریح کرد: معتقد نیستم که خطاهای پزشکی افزایش یافته است بلکه ارتقای تکنولوژی باعث شده تا خطاها بیش از گذشته دیده شود و البته بخشی از این موضوع را نیز ناشی از فضاسازی رسانه ای می دانم.

,

وی ادامه داد: متاسفانه عده ای که علاقه ای به وحدت گروه ها و اقشار مختلف مردم با یکدیگر ندارند دائما به این گونه موضوعات دامن می زنند که اگر این امر اگر از روی آگاهی صورت بگیرد قطعا خیانت به منافع ملی است.

,

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه خطاها و تخلفات پزشکی از دو طریق سازمان نظام پزشکی و دادسراهای رسیدگی به جرائم پزشکی به طور دقیق پیگیری می شود اظهار کرد: البته اذعان می کنم که فرآیند بررسی پرونده ها طولانی است و باید در این موضوع تسریع شود.

,

عضو کابینه تدبیر و امید در خصوص کمبود پرستار در کشور نیز گفت: باوجود اینکه دولت علاقه ای ندارد از لحاظ پرسنلی گسترده تر بشود اما این سیاست در حوزه بهداشت و درمان و بویژه پرستاری نباید مدنظر قرار گیرد.

,

وی با اشاره به کمبود 100 هزار نفری پرستار در کشور گفت: از طرفی دیگر پرستاران قراردادی نیز باید تعیین تکلیف شوند که در این مورد نیز هنوز گشایشی رخ نداده است.

,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سوال خبرنگار مرآت در خصوص جایگاه پرستاران در طرح تحول نظام سلامت نیز گفت: هر صنفی حق دارد که نسبت به مشکلات خود اعلام نظر کند اما اینکه برخی می گویند پرستاران از اجرای طرح تحول سلامت رضایت ندارند درست نیست چرا که جامعه پرستاری بسیار بزرگ است و هیچ کس نمی تواند به نمیاندگی از آنان سخن بگوید.

,

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: البته خود بنده هم اعتراف می کنم کمبود نیروی پرستار مشکلاتی را برای پرستاران عزیز ایجاد کرده است و از همینجا از کسانی که می توانند به حل این مشکل کمک کنند استمداد می کنم.

,

وی به رفع بی عدالتی در پرداخت های پرستاران قراردادی و رسمی در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر توزیع کارانه پرستاران به طور عادلانه صورت می گیرد.

,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: با وجود آنکه وزارت بهداشت از لحاظ اعتبارات در بین سایر وزارتخانه از جایگاه مناسبی برخوردار نیست تلاش کردیم مشکلی در ارائه خدمات به بیماران و مردم عزیر ایجاد نشود.

,

قاضی زاده هاشمی در خصوص حل مشکل بدهی بیمه ها به بیمارستانها نیز گفت: شخصا این موضوع را بارها و بارها مطرح کرده ام و اطلاع دارم که رئیس جمهور محترم نیز تیمی را برای حل این مشکل مامور کرده اند و امیدوارم تا پایان سال بخشی از این بدهی ها به دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه