اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان مبارکه خبرداد؛

سرکشی و نظارت پنچ گروه بازرسی از واحدهای صنفی مبارکه

سرکشی و نظارت پنچ گروه بازرسی از واحدهای صنفی مبارکه
پارسا با اشاره به آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در مبارکه گفت: چهار گروه بازرسی بهداشت محیط در ساعات اداری و یک گروه بازرسی در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل به بازرسی از واحدهای صنفی و گشت زنی در سطح شهرستان مشغول هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مبارکه نا، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبارکه صبح امروز در نشست خبری با اشاره به طرح بسیج سلامت نوروزی در سال ۹۶ تصریح کرد: این طرح از امروز تا نیمه فروردین سال آینده ادامه دارد که بازرسان بهداشت محیط از ساعات ابتدایی صبح تا ۲۳، مراکز مختلف تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را بازرسی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مبارکه نا,

علی پارسا گفت: در این طرح بازرسان، مراکز و اماکن حساس تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله رستوران ها، شیرینی و آجیل فروشی ها فست فودها، اماکن عمومی شامل هتل ها، مهمانسراها، فروشگاه های بزرگ غذایی و نمایشگاه های فصلی عرضه مواد غذایی را پایش می کنند.

,

وی با اشاره به اینکه این مراکز از نظر بهداشت فردی، مواد غذایی، ساختمان و وسایل کار بازرسی می شود، افزود: این طرح به منظور حفظ و ارتقای سلامت جامعه و مسافران نوروزی، ایمنی آب و مواد غذایی در سطح عرضه و کاهش و کنترل بیماری ها اجرا می شود.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان مبارکه اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی آن را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

,

پارسا بیان کرد: فعالیت واحد مهندسی بهداشت در شهرستان مبارکه شامل ۲۰۰۰ مرکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی و آرایشی بهداشتی است که تعداد ۵۰۰ واحد آن حساسیت ویژه ای دارند.

,

وی با اشاره به بازرسی از واحد های صنفی در مبارکه عنوان کرد: چهار اکیپ بازرسی بهداشت محیط در ساعات اداری و یک اکیپ بازرسی در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل به بازرسی از واحد های تهیه و توضیح و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی  و گشت زنی در سطح شهرستان مشغول هستند.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان مبارکه اضافه کرد: ۳۰ بازدید مشترک، متشکل از کارشناسان بهداشت محیط ، اداره صنعت معدن تجارت و اداره دامپزشکی انجام می شود.

,

وی گفت: با توجه به مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان در این بازدید ها با مراکز و فروشندگان مواد غذایی آرایشی و بهداشتی غیر مجاز که بدون اخذ مجوز قانونی و استعلام لازم، اقدام به عرضه این مواد می کنند برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

,

پارسا با اشاره به برنامه های واحد مبارزه با بیماری ها مطرح کرد: مانند هر سال، سال جاری هم از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶، پزشک کشیک مبارزه با بیماری ها در محل ستاد شبکه است.

,

وی ادامه داد: این کشیک در زمینه گزارش گیری و مراقبت بیماری های واگیر نظیر بیماری های منتقله از آب و غذا، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، مراقبت و واکسیناسیون موارد گزیدگی، سایر بیماری های مشمول گزارش دهی، نمونه گیری هیپوتیروئیدی نوزادان و ….. فعالیت دارد.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبارکه گفت: امسال برای اولین بار برای جلوگیری از تاخیر در دریافت واکسن و واکسیناسیون شدن گروه هدف و بالاخص کودکان زیر شش سال، کشیک این خدمات را در روز دوم عید انجام می دهد.

,

وی اضافه کرد: آنکال مبارزه با بیماری ها نیز در ساعات شب از ساعت ۷ شب تا ۶ صبح پاسخگوی تماس ها و مراجعین در زمینه بیماری های واگیر دار می باشد. و تلفن پیامگیر ۵۲۶۷۴۰۰۶ برای دریافت پیام شهروندان در زمینه گزارشدهی بیماری ها اختصاص یافته است.

,

پارسا تصریح کرد: برای نظارت بر فعالیت مراکز درمانی سطح شهرستان، برنامه ریزی لازم صورت گرفته است و واحد نظارت بر درمان از ابتدای اسفند ماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

,

وی در خصوص ارائه خدمات درمانی به  مسافران و شهروندان در ایام تعطیلات نوروزی اظهار کرد: برنامه ریزی لازم برای استقرار آمبولانس های ۱۱۵ در  مسیر های پر تردد و افزودن سه دستگاه آمبولانس به ناوگان پایگاه های ۱۱۵ شهرستان صورت گرفته است.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان مبارکه گفت: علاوه بر آمادگی کامل بیمارستان حضرت محمد رسول الله (ص)، جهت خدمت رسانی به مراجعین، پنج پایگاه اورژانس ۱۱۵ فعال و شش مرکز درمانی شبانه روزی در شهرهای مختلف شهرستان با امکانات و تجهیزات لازم آماده ارائه خدمات درمانی در ایام نوروز هستند.

,

اولین بازدید بهداشتی برای نظارت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی همراه با اصحاب رسانه مبارکه آغاز شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه