اخبار داغ

اشتهارد از نبود ترافیک تا کمبود امکانات/ شهرستان مهاجر پذیر در انتظار نگاه ویژه مسئولین

اشتهارد از نبود ترافیک تا کمبود امکانات/ شهرستان مهاجر پذیر در انتظار نگاه ویژه مسئولین
شهرستان اشتهارد، شهرستانی است که سال ها به عنوان شهرستان مهاجر پذیر شناخته شده است، در مطلب زیر سعی شده دلایل این امر پرداخته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تات خبر، شهرستان اشتهارد، شهرستانی است که سال ها به عنوان شهرستان مهاجر پذیر شناخته شده است لذا در مطلب زیر سعی شده دلایل این امر و اینکه آیا اشتهارد مکان مناسبی برای زندگی است یا خیر و همچنین بررسی این موضوع که ظرفیت آن برای مهاجرت مردم از نقاط مختلف کشور به چه اندازه است، پرداخته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تات خبر,

به دلیل نزدیکی شهرستان اشتهارد به پایتخت، دارا بودن شهرک های صنعتی مختلف با ۲۰۰۰ کارخانه ی بزرگ و کوچک، نبود ترافیک در شهر، وجود جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی، جمعیت پایین، فرهنگ مذهبی، فضای سبز و سرانه ی ورزشی مناسب و … از جمله دلایلی است که آن را به مکانی مناسب برای زندگی می کند، لذا همواره شاهد مهاجرت مردم از نقاط مختلف کشور با فرهنگ ها متفاوت به این شهرستان هستیم.

,

وجود شاخصه های ذکر شده در بالا در کمتر شهرستانی یافت می شود ولی با این وجود همواره مردم آن از نبود برخی امکانات گلایه می کنند، امکاناتی همچون نبود بیمارستان مجهز، وسایل حمل و نقل عمومی برای شاغلین شهرک صنعتی، آب شرب مناسب و از این قبیل موارد که سال هاست مسئولین قول برطرف کردن آن ها را داده اند.

,

علاوه بر مشکلات ذکر شده باید به مشکلاتی نیز اشاره کرد که با افزایش مهاجرت به شهرستان بروز خواهد کرد، مشکلاتی از قبیل کمبود ظرفیت مدارس که با وجود ساخت چند مدرسه در سال های اخیر پیش بینی می شود در ساهای آینده شاهد کمبود ظرفیت در این قسمت باشیم.

,

لازم به ذکر است بسیاری از مشکلات موجود، مشکلات سال های اخیر نیست بلکه مردم آن سال هاست با آن ها درگیر هستند و این نکته نشان از این مطلب دارد که اگر مسئولین امر پیگیری مناسب را انجام می دادند بسیاری از آن ها تاکنون برطرف شده بود، البته نکته ی جالب تر اینجاست که با این وجود باز هم شاهد مهاجرت به شهرستان هستیم و این مساله نیز نشان از آن دارد که شهرستان ظرفیت های بالایی برای سکونت دارد و امید ان می رود با بهبود شرایط شاهد رشد سریع تر جمعیت شهرستان و به طبع آن شاهد هرچه بیشتر شدن امکانات موجود باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه