اخبار داغ

در یادواره شهدای آبروی محله مبارکه عنوان شد؛

شهدا بهترین مسیر را برای رسیدن به لقاالله طی کردند

شهدا بهترین مسیر را برای رسیدن به لقاالله طی کردند
یادواره «شهید آبروی محله» شهرستان مبارکه در گلزار شهدای محله دهنو برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مبارکه نا، یادواره «شهید آبروی محله» شهرستان مبارکه شامگاه جمعه، همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت رضا نصوحی در گلزار شهدای محله دهنو مبارکه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مبارکه نا،,

شناختن راه و اهداف شهدا و ادامه دادن آن ها اهداف برگزاری یادواره است

, شناختن راه و اهداف شهدا و ادامه دادن آن ها اهداف برگزاری یادواره است,

فرمانده سپاه شهرستان مبارکه در گفت و گو با مبارکه نا با بیان اینکه شهدا، آبروی محله، شهر، استان و کشور محسوب می‌شوند، تصریح کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به این معنا است که راه و اهداف شهدا را خوب بشناسیم و آن را ادامه دهیم.

, مبارکه نا,

سرهنگ محمد نصر اصفهانی با اشاره به اینکه از شاخصه‌های مهم شهدا ولایت مداری بود، گفت: ولایتمداری یعنی اینکه شهدای والامقام فرمان امام راحل را با جان و دل می‌شنیدند و به آن عمل و آن جا که لازم بود جانفشانی می‌کردند.

,

وی با تاکید بر توسعه برنامه‌های یادواره شهدای این شهرستان تصریح کرد: یادواره شهدای آبروی محله در نقاط مختلف شهرستان مبارکه برگزار می‌شود.

,

فرمانده سپاه مبارکه بیان کرد: هدف از برگزاری یادواره‌های شهدای آبروی محله قدردانی از خانواده‌های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و معرفی شهدا به نوجوانان و جوانان است.

,

وی اظهار کرد: شهدای گرانقدر و همیشه جاوید افتخار ملت ایران هستند و یاد و خاطره این عزیزان هرگز از خاطره ملت ایران پاک نخواهد شد.

,

سرهنگ نصر اصفهانی با اشاره به ناامنی های منطقه، امنیت کنونی کشور را به برکت خون شهدا دانست و خاطرنشان کرد: شهدا بهترین مسیر را برای رسیدن به لقاالله طی کردند.

,

فرمانده سپاه مبارکه افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس دشمن تمامی تلاش خود را به کار برد از بمب های شیمیایی گرفته تا تسلیحات مدرن آمریکایی وصهیونیستی استفاده کرد تا انقلاب اسلامی را به یک انقلاب شکست خورده و ضعیف تبدیل کند.

,

وی ادامه داد: برخلاف میل باطنی آن ها خداوند متعال با امدادهای غیبی خود از انقلاب اسلامی که برگرفته از حرکت هیهات منا الذله حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و عواطف مردم حمایت کرد و آرزوی دشمنان اسلام را با شکستشان به یاس ونا امیدی تبدیل کرد.

,

رضا نصوحی در سال 62 در عملیات خیبر به شهادت رسید

, رضا نصوحی در سال 62 در عملیات خیبر به شهادت رسید,

شهید جهادگر رضا نصوحی در مرداد ماه ۱۳۳۴ در شهرستان مبارکه به دنیا آمد، وی سال ۱۳۵۳ در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه جندی شاپور اهواز قبول شد و در سال ۱۳۵۷ فارغ التحصیل شد.

,

این شهید از رهبران مبارزه با رژیم ستم شاهی در شهرستان مبارکه بود به طوری که در جمعه خونین اصفهان (۵ رمضان) دستگیر و شکنجه شد.

,

پس از پیروزی انقلاب با همکاری او جهاد سازندگی مبارکه در سال ۱۳۵۸ تاسیس شد، با شروع جنگ تحمیلی به جبهه های حق علیه باطل به مناطق روستایی و شهری آسیب دیده خدمت رسانی کرد.

,

حاج رضا نصوحی در صبح روز چهار شنبه، چهارم اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر، در منطقه ی عملیاتی جزیره ی مجنون، با ترکش خمپاره، به شهادت رسید و مانند امام حسین(ع)، سرش را تقدیم خدا کرد.

,

بدن بی سر شهید رضا نصوحی در گلستان شهدای محله دهنو مبارکه به خاک سپرده شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه