اخبار داغ

عمر کوتاه آسفالت در نیر و سرمایه‌هایی که هدر می‌رود

عمر کوتاه آسفالت در نیر و سرمایه‌هایی که هدر می‌رود
عمر آسفالت در شهرستان نیر به دلیل عدم رعایت استاندارد های اولیه پایین بوده و این امر باعث هدر رفت منابع و افزایش دست انداز ها و وصله های سطح معابر شهرستان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیریمیز، یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که یک شهر را از سایر شهرها متمایز می‌کند و تاثیر زیادی بر منظر شهری دارد، آسفالت یکدست و مناسب معابر است اما متاسفانه آسفالت سطح خیابان ها و معابر شهر نیر تعریفی ندارد و از این سمت شهر تا آن سر آن به جای سطح صاف و یک دست، خیابان پر از دست اندازها و چاله چوله هایی است که اعصاب هر راننده ای را خرد می کند.
 
بی شک خرابی روسازی راه، تاثیر بسزایی در کاهش سرعت ترافیک و به تبع آن ایجاد تاخیر بیشتر برای حرکت وسایل نقلیه از یک طرف و خطر بروز تصادف و افزایش هزینه های ناشی از مصرف سوخت، هزینه های مربوط به استهلاک وسایل نقلیه و مشکلات زیست محیطی را از طرف دیگر درپی دارد.
 
هر چند پس از تلاش ها و پیگیری های مسئولین  بخشی از خیابان اصلی  و معابر و کوچه های سطح شهر آسفالت شد اما آنچه که مسلم است عدم رعایت استانداردهای لازم در انجام این کار، هدر رفت میلیون ها تومان از بیت المال را در پی دارد که در صورت توجه بیشتر می تواند در بخش های دیگر گرهی از گره های کور شهرستان را باز کند.
 
البته این مشکل تنها منحصر به شهرستان نیر نبوده و به گفته کارشناسان عمر متوسط آسفالت در ایران ۳ تا ۴ سال است، این در حالی است که متوسط عمر آسفالت راه ها در سایر کشور، بین ۹ تا ۱۰ سال است و این مساله سالانه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه به کشور تحمیل می کند.
 
یکی از کارشناسان امر در این خصوص با بیان اینکه ما باید پیمانکاران و مهندسین مشاور توانا را فهرست و برای کار انتخاب کنیم افزود: باید بر کار پیمانکارها نظارت دقیقی داشته باشیم و اگر انجام عملیات آسفالت ریزی و لکه گیری معابر شهر در یک محیط رقابتی انجام شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
 
وی افزود: ما برای تمام بخش ها مانند روش اجرای آسفالت در مناطق سردسیری و گرمسیری آئین نامه داریم ولی متاسفانه اجرا نمی شود برای مثال در یک منطقه سرد مانند نیر از قیری استفاده می کنند که با این شرایط آب و هوایی سازگاری ندارد، دلیل اقدام خود را نیز کمیاب بودن قیر مناسب عنوان می کند که متاسفانه این ادعا واقعیت نیز دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیریمیز, نیریمیز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,
,
,
, ,
, ,
, ,
, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه