اخبار داغ

سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در اولین کنگره بین المللی جندی شاپور

سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در اولین کنگره بین المللی جندی شاپور
سخنران بخش دیگر از اولین کنگره بین المللی جندی شاپور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از “دزفول امروز”: سخنران بخش دیگر از اولین کنگره بین المللی جندی شاپور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دزفول امروز,

آیت الله موسوی جزایری در سخنان خود با ابراز خرسندی از برگزاری این کنگره، به شرح تاریخی جندی شاپور پرداخت و عنوان کرد: سال ها مشتاق بودیم تا در این باره کنگره یا سمیناری برگزار شود به دلیل اینکه مسله جندی شاپور از لحاظ علمی و فرهنگی بسیار مهم است. جندی شاپور در حقیقت شهری بوده دارای ۸خیابان طولی و ۸خیابان عرضی که در تقاط هم بودند و این بیانگر عظمت شهر در آن دوران بوده است.

,

وی افزود: جندی شاپور به معنای سپاهیان شاپور است که اشاره به شاپور اول دارد و هدف از شهر جندی شاپور استقرار سپاهیان او بوده که یکی از ۴مرکز علمی دنیا نیز به شمار می رفته است که در لغت نامه دهخدا نیز آمده است که جندی شاپور شهری است که قبر یعقوب لیث صفاری در آن است.

,

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ادامه سخنان خود از منظر تاریخ نیز جندی شاپور را بررسی کرد و تاریخ جندی شاپور را مظهر افتخار دانست و گفت: دانشگاه کهن جندی شاپور به وسیله ایران قبل از اسلام بنا نهاده شده و بعد از اسلام هم از بین نرفته و فعالیت های علمی خود را ادامه داده است. یعنی بیش از ۲۰۰سال در اسلام این دانشگاه در اوج خودش به سر برده است و تا ولادت امام زمان (عج) نیز برپا بوده است.

,

ایت الله موسوی جزایری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره مجدد به اهمیت علمی و فرهنگی جندی شاپور مطرح کرد: امروز تکلیف ما اقتضا می کند که فعالیت جندی شاپور را ادامه بدهیم چرا که با توجه به پیشینه علمی مذهبی و فرهنگی دزفول، این شهر از ظرفیت بالایی برخوردار است.

,

 

,

, ,

, ,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه