اخبار داغ

سخنرانی پاپی زاده در افتتاحیه کنگره بین المللی جندی شاپور

سخنرانی پاپی زاده در افتتاحیه کنگره بین المللی جندی شاپور
در بخش دیگری از آیین افتتاحیه کنگره بین المللی جندی شاپور پاپی زاده نماینده مردم شهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی به پشت تریبون آمد و عنوان کرد: اهمیت مسله جندی شاپور در این است که ما تاریخ تاسیس اولین دانشگاه را به جهان اعلام نماییم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از “ذزفول امروز”: در بخشی از آیین افتتاحیه کنگره بین المللی جندی شاپور پاپی زاده نماینده مردم شهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی به پشت تریبون آمد و عنوان کرد: اهمیت مسله جندی شاپور در این است که ما تاریخ تاسیس اولین دانشگاه را به جهان اعلام نماییم. ملیت ایران نقاط عطف بی شماری دارد و ما می توانیم تاریخ را تکرار کنیم. اگر ملتی گذشته خود را مطالعه کند کودکانش چون بزرگان می اندیشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ذزفول امروز,

وی ادامه داد: دزفول همواره توانسته است نقش و وظیفه خودش را نسبت به جامعه پیرامون و کشور وحتی دنیا به خوبی انجام دهد و این باعث افتخار ماست که ان شاالله دانشگاه صنعتی جندی شاپور نیز به همت وزارت علوم باید از جمله دانشگاه های مهم کشور به شمار آید. بودجه های خوبی تا الان در نظر گرفته شده است اما انتظار داریم از سوی مسولین حرکت ویژه ای انجام شود تا این دانشگاه به آن مرتبه ای که در گذشته داشته است مجددا به دست بیاورد.

,

عباس پاپی زاده در سخنان خود با تشکر از همه کسانی که در برگزاری کنگره نقش داشته اند به ویژه دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری. دکتر واعظ مهدوی معاونت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و دکتر فرهادی وزیر علوم عنوان داشت: گلایه ما همچنان نسبت به سازمان میراث فرهنگی برجای خود باقی است.

,

وی افزود:انتظار می رفت سازمان میراث فرهنگی باید با قوت بیشتری مسله جندی شاپور را پیگیری می کرد که البته به جز دکتر طالبی که خود فرزند دزفول است و پیگیر این مسله بود ما چیز خاصی از این سازمان ندیده ایم.

,

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کم نیستند آثار بزرگ تاریخی و فرهنگی که در کشور در حال نابودی است و سازمان میراث فرهنگی متاسفانه با بی تفاوتی از کنار آن عبور می کند در شرایطی که کشورهای همسایه آثار تاریخی ما را به نام خودشان ثبت می کنند اما سازمان میراث فرهنگی سال هاست که اگر نگوییم به خواب فرو رفته اما با بی تفاوتی از کنار این مسائل می گذرد.

,

, ,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه