اخبار داغ

در آستانه سال نو؛

بی کاری و جیب خالی، پدر ها را در بوکان شرمنده کرده است

بی کاری و جیب خالی، پدر ها را در بوکان شرمنده کرده است
نبود اشتغال و افزایش بیکاری در بوکان دست به دست هم داده اند تا پداران این شهر از آمدن عید که زمان تازگی و نو شده برای همه اعضاء خانواده است خرسند نباشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کانی پرس:با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال خانواده های بوکانی نیز همچون دیگر مردمان ایران زمین به فکر خریدهای نوروزی خود  هستند؛ هرچند در این میان پدر خانواده که مصر به این خرید ها نیست به ناچار و برای دلخوشی فرزندان تن به چنین عملی می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از کانی پرس:با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال خانواده های بوکانی نیز همچون دیگر مردمان ایران زمین به فکر خریدهای نوروزی خود  هستند؛ هرچند در این میان پدر خانواده که مصر به این خرید ها نیست به ناچار و برای دلخوشی فرزندان تن به چنین عملی می دهد., کانی پرس:,


رکود حاکم بر بازار در بیکار ترین شهر استان آذربایجان غربی باعث شده است که اکنون و در استانه پرجنب و جوش ترین روزهای سال بازار بوکان همانند دیگر روزهای سال سوت و کور باشد و پدران این شهر برای خرید نوروزی زیاد عجله نداشته باشند.

سایه سنگین بی کاری و همچنین نبود کارخانه های اشتغال زا در این شهر یکی از مهم ترین علل های است که پدران بوکانی را با جیب خالی در آستانه عید رو به رو کرده و همین مهم نیز باعث شرمندگی در برابر خانواده هایشان شده است.

به هر حال نبود اشتغال پایدار در بوکان و امار تکان دهنده بی کاری در این شهرستان بر افراد شاغل بویژه مغازه داران نیز تاثیر گذاشته و اکنون بسیاری از آنان توان پرداخت اجاره مغازه خود را ندارند.

نبود اشتغال و افزایش بیکاری در بوکان دست به دست هم داده اند تا پداران این شهر از آمدن عید که زمان تازگی و نو شده برای همه اعضاء خانواده است خرسند نباشند.

یکی از پدران بوکانی در همین رابطه به خبر نگار کانی پرس گفت: بنده یک کارگر ساختمانی هستم و از اول زمستان به علت نبود ساخت و ساز در بوکان بیکارم و در طول 11 ماه گذشته نیز به علت کمبود کار نتوانستم لباس های مناسبی برای خانواده ام تهیه کنم.

کاک حسین افزود:  هر چند خرید شب عید در خانواده ما رسم نیست ولی خوب بنده به عنوان یک پدر وظیفه دارم بعد از یک سال حداقل لباس خانواده ام را نو کنم.

این پدر موی سفیده کرده ادامه داد: متاسفانه هنوز یک ماه به ایام عید مانده با گذری بر خیابان ها و پوشاک فروشی های بوکان شاقیمت ها روز به روز در حال افزایش است و این مهم برای بنده یعنی شرمندگی در میان خانواده .

رکود و تورم، گرانی و بیکاری و عدم برنامه ریزی مسئولان طی چندین سال گذشته برای کاهش آمار بی کاری و همچنین نبود اشتغال پایدار در بوکان اکنون دست به دست هم داده اند تا پدران بوکان شرمنده تر از هر سال باشند خیابان های شهر نیز در آستانه نوروز خلوت تر از هر سالی.

بی گمان آمدن عید بد نیست ولی آشفته بازار اقتصادی در سطح بازار این عید تاریخی را تبدیل به روزهای سخت برای پدران خانوار کرده است و در این مدت کوتاه تا عید نیز پاک کردن عرق شرمساری بر پیشانی پدران هیچ راه حلی ندارد.

امید است در سال های آتی پدران بوکانی نیز با شور و شوق وصف ناپذیری به استقبال از عید نوروز و سال جدید بروند.

گزارش: سامان جوانپور

انتهای پیام.خ
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه