اخبار داغ

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی :

واردات کالا از ترکیه با تعرفه ۳۰ درصدی معضلی جدی برای صنایع کشور است

واردات کالا از ترکیه با تعرفه ۳۰ درصدی معضلی جدی برای صنایع کشور است
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: تولیدکنندگان خارجی سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان لوازم خانگی به کشور وارد می‌کنند که این میزان واردات به صنعت لوازم خانگی لطمه می‌زند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تبریز بیدار ، محمدحسین باقری در نشست مدیران انجمن صنایع همگن فلزی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: مقرر شده برای حل مشکلات واحدهای تولیدی استان هر انجمن جلسات تخصصی برگزار کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تبریز بیدار ،,

 

,

وی افزود: انجمن صنایع فلزی بعد از انجمن خودروسازی ظرفیت ویژه‌ای برای تولید و توسعه اقتصادی دارد. 

,

 

,

باقری با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای رونق بازار صنایع فلزی استان ادامه داد: تولیدکنندگان خارجی سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان لوازم خانگی به کشور وارد می‌کنند که این میزان واردات به صنعت لوازم خانگی لطمه می‌زند. 

,

 

,

وی تاکید کرد: ۳۰ درصد از کالاهای ترکیه‌ای که به ایران وارد می‌شود، از تعرفه ۳۰ درصد تخفیف برخوردار شده‌اند که این امر معضلی جدی برای صنایع کشور است. 

,

 

,

باقری با تاکید بر اینکه باید تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی صنایع کشور به ویژه استان بروزرسانی شود، گفت: استان ما از نظر نیروی انسانی با تجربه و متخصص در سطح مطلوبی قرار دارد، با این حال باید برای رونق اقتصادی و صادرات، ماشین‌آلات صنعتی را تجهیز کنیم که این ماشین‌آلات باید با ارز ارزان‌قیمت در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد. 

,

 

,

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بازار کشور برای تولیدات لوازم خانگی اشباع شده است، اظهار کرد: باید به فکر بازارهای خارجی برای افزایش صادرات در حوزه صنایع فلزی باشیم.

,

 

,

نمی‌توان برای حل مشکلات واحدهای تولیدی نسخه عمومی پیچید

,

علی نواداد معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی با بانک‌ها مذاکرات خود را به اتمام رسانده‌ایم. 

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان برای حل مشکلات واحدهای تولیدی نسخه عمومی پیچید، افزود: برای هر واحد تولیدی باید متناسب با مشکل آن واحد راهکاری در نظر گرفت. 

,

 

,

نواداد از اتمام رسیدگی به نامه‌های بانکی واحدهای تولیدی خبر داد و اظهار کرد: تمام پرونده‌های سایت «بهین‌یاب» نیز به صفر رسیده و بررسی همه آنها پایان یافته است. 

,

 

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: باید در این جلسات از مدیران مرتبط دستگاه‌های اجرایی چون امور مالیاتی، محیط‌زیست و گمرک نیز برای حل مشکلات واحدهای تولیدی دعوت کنیم. 

,

 

,

نواداد با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان صنایع فلزی و لوازم‌خانگی استان باید گوی سبقت را از تولیدکنندگان خارجی در بازارهای جهانی و داخلی بربایند، گفت: تولیدکنندگان باید فرصت صادرات به کشورهای همسایه همچون روسیه را غنیمت بشمارند.

,

 

,

وی در پایان با دادن پیشنهادی، از جامعه علمی و نخبه استان برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه برای حضور در جلسات این‌چنینی دعوت کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه