اخبار داغ

کنگره ملی " 562 زن شهیده " سال 97 در کردستان برگزار می شود

کنگره ملی " 562 زن شهیده " سال 97 در کردستان برگزار می شود
دبیر کمیته بانوان کنگره ی 5400 شهید استان کردستان گفت: در سال97، کنگره ملی 562 زن شهیده استان کردستان برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، ناهید منصوری دبیر کمیته بانوان کنگره ی 5400 شهید استان کردستان صبح امروز در جمع بانوان ادارات استان که به منظور هماهنگی برای هر چه بهتر برگزار کردن این همایش برگزار شد اظهار کرد: کنگره 562 زن شهیده استان کردستان اردیبهشت ماه  سال 1397 در سنندج برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل،,


وی گفت: کمیته بانوان این کنگره به کمیته های مختلفی تقسیم و اهم وظایف مربوطه برای برگزاری این همایش تعیین شد که در آن ، کارگروه جمع آوری آثار زنان شهیده و زنان رزمنده به بنیاد حفظ آثار، کارگروه علمی به دانشگاه کردستان، کارگروه تربیت بدنی به اداره کل ورزش و جوانان، کارگروه اطلاع رسانی به عهده ی صداو سیما، کارگروه فرهنگی و هنری به سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارگروه مهنرسی به شهرداری، کارگروه ایثارگزان به بنیاد شهید ، کارگروه دانش آموزی به اداره کل آموزش و پرورش و کارگروه پشتیبانی به استانداری کردستان واگذار شد که این کارگروه ها موظف هستند اعضای خود را تعیین و در جلسات بعدی، شرح وظایف کارگروه ها به آنها ارائه می شود.

,
,

 

,


وی در ادامه اظهار داشت: کردستان از استان‌هایی است که دوران جنگ و پیروزی انقلاب اسلامی بر آن تأثیری مستقیم داشت، این استان در زمان جنگ تحمیلی و حتی قبل از آن، بیش از 5400 شهید گلگون‌کفن را در راستای حفظ ارزش‌های این نظام مقدس الهی تقدیم کرد که 562 نفر آن زنان بودند و از این تعداد 13 نفر زنان پیشمرگ مسلمان کرد می باشند که سال قبل در قالب یادواره زنان پیشمرگ مسلمان کرد با شکوه هر چه بیشتر برگزار شد .

,
,

 

,

, ,

 

,

 وی با بیان اینکه 562 زن شهیده در کردستان وجود دارند که 71 نفر از آنها  توسط گروهک های ضد انقلاب به شهادت رسیده اند گفت: این شیرزنان الگوی کاملی از ایثار، ازخودگذشتگی و ایمان هستند که باید با‌ترویج افکار و آموزه‌های آنان در میان زنان به‌ویژه دختران جوان در تقویت باورهای جامعه‌ساز در کشور اسلامی‌مان گام برداریم.

,

 

,


مسئول بسیج جامعه زنان کردستان اظهار کرد: 13شهیده پیشمرگ کرد مسلمان در کردستان وجود دارند که این افراد به‌صورت مشخص در مسیر دفاع از اسلام و انقلاب به درجه رفیع شهادت نایل شدند. این شیرزنان پیشمرگ کرد مسلمان نقش بسیار برجسته و ماندگاری در پیروزی انقلاب و پاسداشت و نگهداری از آن ایفا کردند و دین بزرگی به گردن جامعه کرد، کردستان و کشور دارند.

,
,

 

,


وی در ادامه به نقش‌آفرینی زنان کُرد در دفاع از کیان نظام جموری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: این زنان رزمندگان را یاری می‌کردند و در کنار آن نیز به دفاع از نظام می‌پرداختند که در این راه جان خود را نیز تقدیم کردند.

,
,

 

,


منصوری کنگره پیشمرگان مسلمان کُرد را جزء کنگره های فاخر فرهنگی و موفق ارزیابی کرد و گفت: در برگزاری کنگره 5400 شهید استان کردستان رهنمودهای مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گیرد.

,
,

 

,


وی اظهار کرد: وظایف کمیته هایی اجرایی کنگره ابلاغ خواهد شد و هر کدام از کمیته ها به وظایف خود عمل کنند.

,
,

 

,


انتهای پیام/

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه