اخبار داغ

فراهانی‌ها محروم از ایستگاه هواشناسی مجهز؛

استان مرکزی هوای فراهان را ندارد/از گمنامی در سایت سازمان هواشناسی تا نبود منبعی موثق برای اطلاع‌رسانی+عکس

استان مرکزی هوای فراهان را ندارد/از گمنامی در سایت سازمان هواشناسی تا نبود منبعی موثق برای اطلاع‌رسانی+عکس
علیرغم همه محرومیت ها، نام فراهان بدلیل نداشتن ایستگاه هواشناسی مجهز، در سایت اداره کل هواشناسی استان مرکزی هم دیده نمی شود و شهروندان نمی توانند اطلاعات دقیق تری از پیش بینی هوای شهرستان داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فراهان خبر،کشاورزی و هواشناسی در طول تاریخ همواره با هم بوده‌اند، شاید از همان زمان که انسان تصمیم به فعالیت‌های زراعی گرفت و به درستی دریافت برای بهره‌برداری بیشتر در کشاورزی، باید وضعیت آب و هوا و شرایط جوی را در نظر بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر,

توجه به این اصل مهم در کشاورزی ایجاب می کند تا کشاورزان نسبت به وضعیت جوی منطقه آگاهی یابند. یکی از منابع رسمی برای دریافت اطلاعات نسبت به وضعیت جوی استان مرکزی، سایت اداره کل هواشناسی استان است اما نامی از فراهان در آن دیده نمی شود.

,

شهرستان فراهان یکی از شهرهای استان مرکزی و قطب کشاورزی و دامداری استان است، بنا بر گزارشات مسئولان، حدود ۳۰ درصد تولیدات دامی و کشاورزی استان در این شهرستان تولید می شود اما همه این فعالیت های اقتصادی باعث رونق منطقه نشده و هنوز واژه محرومیت در کنار نام این شهرستان دیده می شود.

,

, ,

جای خالی نام فراهان در میان لیست شهرستان های استان برای پیش بینی هواشناسی

, جای خالی نام فراهان در میان لیست شهرستان های استان برای پیش بینی هواشناسی, جای خالی نام فراهان در میان لیست شهرستان های استان برای پیش بینی هواشناسی,

تنها منبع برای هواشناسی فراهان چند دستگاه در محوطه جهاد کشاورزی این شهرستان است که توسط کارشناس به اداره کل هواشناسی استان ارسال می شود و برای دریافت وضعیت هوا باید با استان و آن هم در ساعات اداری تماس گرفت.

,

در وضعیت های اضطراری منبعی برای دریافت دقیق وضعیت هوای فراهان وجود ندارد. این در صورتی است که اکثر شهرستانهای استان اداره هواشناسی دارند.

,

, ,

گذشته از هرچیز وجود چنین مرکزی در فراهان لازم است و عدم توجه کافی مسئولین به این نکته قابل توجه است. در عصر کنونی که مسافران برای سفر از قبل وضعیت هوا و راهها را بررسی می کنند نبود نام فراهان در سایت این سازمان قبال توجیه نیست و نیازمند اهتمام فوری و جدی مسئولان است.

,

پروژه ساخت احداث ایستگاه هواشناسی فراهان از سال ۹۰ در زمینی در جاده مجدآباد فراهان کلید خورد، این پروژه قرار بود تا سال ۹۴ راه اندازی شود اما به دلیل نبود اعتبارات در نهایت نیمه کاره رها شد و اعتبار ۴۰ میلیون تومانی که برای اسکلت ساختمان این ایستگاه صرف شده بود، در جاده مجد آباد به حال خود رها شد.

,

این ایستگاه هواشناسی با ۱۵۰ متر مربع در یک طبقه و  ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در انتظار تامین اعتبار است که برای تکمیل این پروژه به ۴ هزار میلیون ریال اعتبار نیاز است.

, این ایستگاه هواشناسی با ۱۵۰ متر مربع در یک طبقه و  ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در انتظار تامین اعتبار است که برای تکمیل این پروژه به ۴ هزار میلیون ریال اعتبار نیاز است., برای تکمیل این پروژه به ۴ هزار میلیون ریال اعتبار نیاز است.,

قابل توجه است بدلیل عدم وجود ایستگاه سینوپتیک هواشناسی در فراهان در بسیاری از زمانها حتی از اخبار استانی و در بخش هواشناسی نیز در مقابل نام فراهان خط تیره گذاشته می شود و هوای آن نیز اعلام نمی شود.

,

اعتبارات کافی برای ساخت این ایستگاه وجود ندارد

, اعتبارات کافی برای ساخت این ایستگاه وجود ندارد, اعتبارات کافی برای ساخت این ایستگاه وجود ندارد,

مرتضی ذوالفقاری؛ رئیس اداره هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با فراهان خبر، گفت: ایستگاه هواشناسی فراهان که در سال ۹۰ کلنگ زنی شد به دلیل عدم تامین اعتبار نیمه کاره رها شده است، ۵۰ میلیون تومان در روند تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده است اما این اعتبار ناچیز است و این پروژه بعد از اتمام اعتبار ۵۰ میلیون تومانی دوباره به حال خود رها می شود.

, فراهان خبر,

وی افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت توسعه صنعت هواشناسی در تمامی حوزه‌ها و فعالیت‌های عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، کشاورزی، ورزشی به ویژه کنترل سوانح، تلفات و ترافیک جاده‌ای در همین راستا ساخت پروژه ایستگاه هواشناسی فراهان با موضوع مذکور در این شهرستان جانمایی شده است.

,

ذوالفقاری اظهار کرد: در مرکز تحقیقات کشاورزی فرمهین، ایستگاه هواشناسی موجود است و اطلاعات این ایستگاه توسط کارشناسان جهاد کشاورزی به هواشناسی استان مرکزی ارسال می شود.

,

اگرچه پایگاه خبری فراهان چندین بار گزارشاتی در این زمینه منتشر کرده اما گویا مسئولان رده بالای شهرستان وظایفی فراتر از این موارد را در رونق اقتصادی منطقه پیش رو گرفته اند.

,

با توجه به اتکای اقتصاد منطقه به کشاورزی نیاز است تا یک ایستگاه سینوپتیک هواشناسی در منطقه ایجاد شود تا مردم بخصوص کشاورزان بتوانند با آگاهی بهتر برنامه ریزی کنند.

,

حال می طلبد مسئولین محلی و اعضا شورای شهر برای تکمیل چنین ایستگاهی در فراهان تلاش کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه