اخبار داغ

دادستان اسلامشهر:

مخالف فضای مجازی نیستیم/ دادگاه اگر حکمی صادر نکرده باشد حق اعلام نداریم

مخالف فضای مجازی نیستیم/ دادگاه اگر حکمی صادر نکرده باشد حق اعلام نداریم
دادستان اسلامشهر گفت: ما مخالف فضای مجازی نیستیم ، فضای مجازی برای ترویج معارف اسلامی فرصت بسیار خوبی است ما می توانیم صهیونیسم و غرب را در فضای مجازی به چالش بکشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اسلامشهرخبر،  یونس اسدی مقدم دادستان اسلامشهر در جمع مدیران شبکه های اجتماعی،اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است  و هزینه آن نیز بسیار کمتر است گفت:قانون ما قانون مترقی است ما در همه حوزه ها و در جزئی ترین موضوعات اجتماعی نیز با عنوان پیشگیری ورود پیدا می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اسلامشهرخبر,

قدرت اول، قدرت رسانه است

, قدرت اول، قدرت رسانه است,

وی با اشاره به ماده یک قانون پیشگیری از جرایم رایانه ای خاطر نشان کرد: ما باید پیش بینی کنیم در آینده با چه مشکلات و معضلاتی روبرو هستیم  و قبل از اینکه دچار مشکل شویم و منجر به درمان و جراحی شود پیشگیری کنیم.

,

وی تصریح کرد: ما در عصر ارتباطات و  فضای مجازی هستیم عصری که پیدایش فضای مجازی در دهه اخیر یکی از بزرگترین نمادهای تحول جهانی ست . چه بخواهیم و چه خواهیم فضای مجازی یکی از تحولات عظیم جهانی است که تاثیرات شگرفی در ابعاد مختلف زندگی دارد.

,

دادستان اسلامشهر اظهار داشت: قدرت رسانه در عصر اطلاعات بسیار زیاد است هر کس اطلاعات و دانش بیشتری داشته باشند قدرتمندتر است  قدرت مانند گذشته، قدرت نظامی نیست بلکه اکنون قدرت اول قدرت رسانه است .

,

وی با اعلام اینکه فضای سایبری تمام زندگی بشریت را تحت تاثیر قرار داده است افزود: خانواده که مهمترین رکن جامعه است در این فضا تنفس می کند آیا ما به عنوان اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی نباید با قوانین آشنا شویم؟

,

فضای مجازی، منشاء نیمی از طلاق ها

, فضای مجازی، منشاء نیمی از طلاق ها,

این مقام مسئول ادامه داد: اگر کسی بخواهد رانندگی یک خودرو را بر عهده بگیرد نیازمند آموزش و دریافت گواهینامه  است آِیا فعالان فضای مجازی به قوانین مربوط به مطبوعات و رسانه است نیاز ندارند؟

,

وی با اشاره به شناسایی 60 عنوان مجرمانه در فضای مجازی افزود: برای دسترسی افراد زیر 15 سال در اروپا  محدودیت قائل هستند اما آیا در کشور ما نیز اینگونه است؟ چرا باید فضای مجازی ما قتلگاه نوجوانان و جوانان شود؟ ما باید فضای مجازی را برای حفظ ارزش ها  و هنجارها در اختیار بگیریم.

,

اسدی مقدم اظهار داشت : منشاء 50 درصد طلاق ها و اختلافات خانوادگی ، فضای مجازی است که باعث ایجاد قداست زدایی از کانون خانواده ، ایجاد سبک های نوین زندگی ، سنت زدایی و دین زدایی می شود.

,

وی گفت: ما مخالف فضای مجازی نیستیم ، فضای مجازی برای ترویج معارف اسلامی فرصت بسیار خوبی است ما می توانیم صهیونیسم و غرب را در فضای مجازی به چالش بکشیم.

,

دادستان اسلامشهر با تاکید بر ارشاد افراد خاطی در فضای مجازی خاطر نشان کرد:ما هنوز با هیچ اصحاب رسانه ای برخورد جراحی و درمانی نداشتیم به شرط اینکه حریم ها و قوانین را رعایت شود.

,

فضای مجازی اگر معطر به عطر قرآن باشد بیمه می شویم

, فضای مجازی اگر معطر به عطر قرآن باشد بیمه می شویم,

وی تصریح کرد: تا زمانی که دادگاه حکم صادر نکرده و علنی نشده ما حق اعلام آن را نداریم حتی اگر فردی در دادگاه پرونده دارد احدی حق ندارد تا قطعی شدن حکم موضوع را رسانه ای کند.

,

سخنران این جلسه با بیان اینکه اگر بخواهیم به تخلفات فضای مجازی رسیدگی کنیم باید چند دادسرا در اسلامشهر تشکیل بدهیم خاطر نشان کرد: اسلامشهر شهر حافظان قرآن است اگر فضای مجازی ما هم معطر به عطر قرآن باشد بیمه می شویم  بیایید فضای مجازی را قرآنی کنیم بیایم همانطوری که اسلام عزیز می خواد ما نیز فضای مجازی خودمان را اسلامی کنیم.

,

وی تاکید کرد: اصحاب رسانه باید مبلغ قانون باشند ما طبق قانون از همه اصحاب رسانه حمایت و دفاع می کنیم . کسانی که مبنای فعالیتشان قانون باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه