اخبار داغ

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهداء آذربایجان غربی:

نفوذ رگه های فمینیسم در بیان زنان امروزی در سایه ناآگاهی و ناشیگری

نفوذ رگه های فمینیسم در بیان زنان امروزی در سایه ناآگاهی و ناشیگری
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهداء آذربایجان غربی از طرح اظهارات وفعالیتهای فمینیستی برخی ها مبنی بر حضور زنان در جایگاهها و پستهای مدیریتی رده بالا انتقاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لیلا سپهری در گفت و گو با خبرنگار تیار گفت: متأسفانه این روزها بیشتر از پیش شاهد تحرکات “فمنیستی” در جامعه ایرانی هستیم خصوصا در چند سال اخیر به نظر می رسد فضا برای گسترش چنین فعالیت هایی بیشتر از گذشته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لیلا سپهری در گفت و گو با خبرنگار تیار گفت: متأسفانه این روزها بیشتر از پیش شاهد تحرکات “فمنیستی” در جامعه ایرانی هستیم خصوصا در چند سال اخیر به نظر می رسد فضا برای گسترش چنین فعالیت هایی بیشتر از گذشته شده است., تیار,

وی افزود: اینکه بی شک جایگاه زنان باید در جامعه حفظ شود، نه تنها مورد تاکید مقام معظم رهبری است بلکه دین مبین اسلام نیز بر مساوات بین جایگاه زنان و مردان است اما سوالی که باید مطرح شود اینست که چرا زن نباید در جایگاه زنانگی خود به نحو احسن وظایفش را انجام دهد؟

,

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهداء آذربایجان غربی اظهار کرد: برخی ها در جلسات مکررا انتقاد می کنند و خواستار حضور زنان در پستهای مدیریتی مانند شهردار و ... هستند که باید بگویم اگر قرار باشد زنان شهردار شوند و در پست و مقامهای بالا سازمان داده شوند پس آن وقت مردان باید چه کار کنند و در چه جایگاههایی مشغول شوند؟

,

وی با بیان اینکه زنان دارای ویژگی‌ها و مقاماتی مثل مادری هستند که مردان امکان دسترسی به آن را ندارند، تصریح کرد: توجه به امور زنان علی الخصوص ایجاد فضای مناسب برای بهره‌مندی از برنامه‌های تربیتی، قطعا در شرایط کنونی لازم است اما اگر زنان در هر حوزه وظایف مربوط به خود مانند تحقق اقتصاد مقاومتی در خانواده و تربیت فرزندان سالم و صالح و ... را انجام دهند بیشترین کمک و لطف را به کشور خود کرده اند.

,

سپهری افزود: در برخی رویکردها که از سوی برخی مهره ها مطرح می شوند متأسفانه سایه‌های ناشیگرانه‌ای از جنبش فمینیستی هم به چشم می‌خورد که باید توجه داشته باشیم ایجا فرصت برابر در اجتماع به معنای ایجاد عدالت نیست بلکه باید فرصت ها متناسب با شرایط وجودی هر جنس باشد به عنوان مثال ورود زنان به کارهای سخت جسمی نه تنها به نفع آنها نیست بلکه با توجه به شرایط فیزیولوژی زنان آسیب‌زا هم هست.

,

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهداء آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: استاد شهید مطهری در کتاب نظام حقوق زن در اسلام بیان می‌کند بدون شک بین زن و مرد تفاوت‌هایی وجود دارد که در پرتو پیشرفت‌های علوم امروزی این تفاوت‌ها روشن‌تر شده است اما آنچه باعث تعجب انسان می‌شود این است که بعضی افراد سعی دارند این تفاوت‌ها را به حساب نقص زن و کمال مرد بگذارند و از این عجیب‌تر این که برخی غربیان اخیرا می‌خواهند به هزار و یک دلیل ثابت کنند که بالعکس مرد وجود ناقص الخلقه است و زن موجود برتر؛ در حالی که این تفاوت‌ها به هیچ وجه به برتری یا پستی یکی از این دو جنس مربوط نمی شود.

,

سپهری تصریح کرد: مخالف حضور زن در اجتماع نیستیم اما اگر زنان به نقش و جایگاه خود در اجتماع و خانواده قانع باشند و در صورت اشتغال نیز باید در پستهایی که مناسب خودشان است مشغول شوند و چشم به جایگاههای مردانه ندوزند هیچ مشکلی و دغدغه ای در اجتماع مطرح نخواهد شد.

,

 

,

انتهایی پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه